• Ankan80

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hej svejs!
    Läser mest här i tråden nuförtiden. Händer så mycket så då orkar jag inte kommentera.
    Benjamin är 4 månader nu och dop avklarat för några veckor sedan.
    7640 g och 64 cm har han hunnit bli.

Skall snart börja jobba igen på halvtid. Skall bli roligt att få använda hjärnan igen och då hoppas jag att jag blir flitigare här i tråden.

Kram kram

• Ankan80

Hvidbrud skrev 2010-08-30 08:20:18 följande:
    Plus!

Nämen vad läser jag. Gratuerar!!!

• Ankan80

Har varit inlagd på sjukhus med Lille B. Han hade fått urinvägsinfektion den lille stackaren. Hade 39.6 graders feber i lördags natt och inga andra symtom.
    Ringde för säkerhets skull sjukvårdsrådgivningen och de tyckte vi skulle åka till barnakuten för säkerhets skull.
    Jag som eg. tänkte att jaja, feber har väl alla barn. Tur vi åkte in så han fick antibiotika.
    Det fick han intravenöst och han grät varje gång. = Ont i mammahjärtat.

Nu är febern borta och min glade prick är tillbaka igen

• Ankan80

Jo tack, nu är allt som vanligt igen
    Väldigt skönt att det finns bra sjukvård i Sverige men skönt att vara hemma igen såklart.

I morgon skall han få ett ultraljud på magen för att se så allt ser normalt ut.
    Men hade något varit felkonstruerat så skulle man märkt av detta fenomen tidigare. Hoppas på det iaf.

• Ankan80

Jag börjar jobba på halvtid den 3 okt...har varit hemma 6 månader då
    Lite ångest, men skall bli skönt att få gjort lite annat än bara lunka runt här hemma

• Ankan80

Ninnnis skrev 2010-08-31 16:09:48 följande:
    Ankan, shit har det redan gått (snart) ett halvår?! Hoppas det går bra att jobba lite igen.

Hehe...ja, tiden går fort när man har roligt heter det visst

• Ankan80

Grattis på bröllopsdagen Lanovia!
    Skall ni hitta på något idag?

Vi tänkte köra till vår festlokal och ha picknick på stranden. Försökte samma sak förra året, men då var det svinkallt.
    Tänk, redan gifta i 2 år

• Ankan80

Heloise skrev 2010-09-17 19:58:37 följande:
    Och nä jag har inte alls fått ett anfall av gravidhormoner

• Ankan80

WOW!!

Grattis Ninnnis!!!!!

Mina allra varmaste gratulationer till dig och maken!!

KRAM

• Ankan80

Norrskensflamman skrev 2010-10-29 14:21:03 följande:
    Ankan! Så roligt att se dig Hur har du det?

Hej Flamman!
    Bara bra, men fullt upp. Har börjat jobba på halvtid nu. Kan jag rekommendera!
    Lagom tid till jobb, lagom tid passa barn.

Läser mest här i tråden för jag känner att jag ändå inte hinner kommentera.

Måste ju även skriva att det är skönt att det ser bättre ut för lilla Elise! Har läst med hjärtat i halsgropen många gånger.

Kram på er alla och en trevlig helg!

• Ankan80

lanovia 08 skrev 2010-11-11 10:19:28 följande:
    Gissa om jag blev full i skratt i går kväll efter att spillevinken hade somnat. (kan inte sluta använda det namnet på henne med tanke på hur hon är till sättet ).Visst att man kan hitta henne i alla möjliga ställningar efter att hon somnat, som Pippi Långstump, hela kroppen upp på kudden etc etc.Men igår tog hon nog priset. Kolla under mina starka bilder.

Nämen oj! Gissar att du blev förvånad. Gullunge!

• Ankan80

Stort GRATTIS till Villemoa med familj!!

• Ankan80

Ninnnis:
    Jag hade också sådär. Man blir ju livrädd först, men du skall se att det inte är någon fara! KRAM

• Ankan80

Lanovia:
    Grattis på födelsedagen!!!!

• Ankan80

Daa:
    Skickar de iväg urinen också? 
    Det finns en bakterie (GBS) som inte inte syns på stickan som måste odlas fram som kan ge sammandragningar

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans