• muggles

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

En till från granntråden:

letade efter Panzerfausts inlägg om Elises födelse och herregud, det var så bra beskrivet så jag sitter här på jobbet och får tårar i ögonen (och jag är nomalt inte lättrörd av mig). Jag håller alla tummar och tår att Elise och hennes föräldrar klarar den svåra tid som ligger framför dem...

*tassar ut igen*

• muggles

Hej EA och PB - är det här ni är! Man får tydligen gå in här för att läsa updates om FET/ivf...

EA: håller tummarna så hårt så hårt för dig det vet du!

PB: dito! Har inte du sprayat i en vecka snart el har jag helt snurrat till det?

Ni andra: sorry, här är en som smitit in från granntråden, hade tänkt uppdatera mig på Heloises drama...

• muggles

Heloise: vilken underbar idé med en bok till Elise! Jag vill bara säga igen att jag tycker det namnet är så fint!

• muggles

PB: usch och fy fan! Jag är väldigt glad att jag slapp långa metoden när jag hör om dina krämpor!

• muggles

Hej igen granntråden - jag gör ett inhopp här igen...

Aleta: om du orkar så skulle jag vilja fråga dig lite ang KUB/NUPP som du gjorde nu senast. Var det vid NUPP som de upptäckte den förstorade urinblåsan? Och sedan fick ni göra ett UL till för att bekräfta var det i v14? Du behöver inte svara om du inte orkar... Jag är bara väldigt emot att göra FVP då jag haft så svårt att bli gravid, skulle helst undvika det. Men vissa hävdar att vid snart-40 (som jag är) så får man så dåliga siffror så det är ingen idé att göra KUB utan gå på FVP direkt. Men jag tänker att det inte är siffrorna som kommer att göra mig lugn utan NUPP:et. Usch, de här tankarna snurrar rätt mkt i huvudet nu...

Ninnis: vad skönt att du har TD så "snabbt", det är så otroligt nervpressande att gå och vänta. Det här hittade jag ang hcg-utveckling: www.skane.se/templates/Page.aspx Stort lycka till!

• muggles

Ninnnis: tack!

Nu när man hänger lite här så är det livsfarligt, det känns som man kan fastna och börja läsa bakåt för att förstå alla kommentarer...

• muggles

Fjällbruttan: tack du också för svar. Det de förmodligen menar är att man kan få sämre siffror därför att man utgår från ålderssiffrorna och sedan korrigerar dem, så ju sämre utgångsläge man har, desto sämre siffror (i normalfall). Men jag hoppas på att få bra siffror precis som du (fick jättefina siffror med första barnet och då var jag ändå precis fyllda 36), el åtminstone inte alltför dåliga. Plus att jag hoppas att NUPP inte visar några indikationer.

• muggles

*vinkar tillbaka*

PB: skönt med VUL imorgon, låter jobbigt med huvudvärken! Jag tycker det verkar som om det är fler tjejer än killar som är "proaktiva", dvs förebygger saker. Tex föredrar min chef att vänta tills kunden blir missnöjd innan man gör ngt, istället för att som jag föreslagit komma med ett bra erbjudande samtidigt som man levererar ett dåligt besked, för att undvika att kunden blir missnöjd. Att det ska vara så svårt för vissa att tänka "i förväg"?!

• muggles

Aleta: tack för ditt uttömmande svar! Nej jag känner också att det inte kommer att bli ngt lätt beslut det där med ev abort. Men nu känner jag mig ännu mer säker på att vi går "vår" väg och tar ett privat KUB först för att sedan kunna välja FVP om vi känner att vi vill det (man får inte både och via sjukvården nämligen). Det känns bara så skönt att höra lite hur ni andra i samma ålder har gjort.

Tack för grattis, vad goa ni är!

• muggles

El jo man får både och om man hamnar under gränsen för FVP men om man "bara" hamnar nära gränsen får man inte FVP. Bara så ingen undrar vad jag menar...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans