Här kommer ett ego-inlägg som borde varit omringat av jättearga röda smileysar, för igår var jag så arg så det måste ha rykt ur mina öron!
När vi checkat in på utställningen och jag hämtat katalogen, såg jag att loppan var ensam i sin klass, m a o nästan säkert att hon skulle ta sin titel - dvs om hon hade haft vilken som helst av de andra domarna än den hon hade. En dam som var konstant sur, som inte lyfte, klämde el kände på henne, som alla andra domare brukar göra. Hon nöp lite i svansspetsen och kunde av det avgöra att pälsen var tunn och saknade underull. Dessutom tyckte hon inte om hennes huvud och så var hon ju så liten, och hon var "stiff" och i dålig kondition. Hallå! Så mycket kan en liten katt som är frisk inte förändras på två veckor! Att hon är liten har de andra domarna också konstaterat, men inte mer än det. Så hon fick ingen titel. Visst, domaren dömer och det kan jag köpa. Men inte att sju andra domare skulle ha så fel och hon här rätt. Fast tydligen är hon sådan, tar inte i katterna och tycker mycket annorlunda. Blää iaf!
Solde var social och umgicks gärna med förbipasserande, blev tvåa eftersom hennes konkurrent som är 15,5 år var där. Hon vinner bara för att hon är så gammal och välskött. Men vänta, Soldans tid kommer!
Färdig egoat. Nu väntar dopsamtal och sedan lite gospelmässa.
Pussar och kramar tilla alla, fast kanske främst till lilla Ståltjejen Elise!