• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Flamman: härlig tröjkommentar. Så ska de tas.

Bruttan: oj, tufft schema!

Heloise: skönt att allt såg bra ut hos BM. Och så fint att Panzer charmade henne så.

Blommis: så typiskt att indianerna ska krångla just nu. Som du säger, det är inget att göra åt det, men ändå... *kramar*
    Kul med trådbesök förresten.

Ninnis: hoppas du får en fin helg! *vinkar*

Villemoa: skönt att det såg bra ut för din del också hos BM.

• Daa

Flamman, hur är det med er? Här är öppet för alla sorters gnällbehov. *skickar en kram utifall att*

Aleta: men vilken unge! Inte konstigt att din tjej blir ledsen. Vad sade föräldrarna när du ringde?

Jag håller på att plocka och småstäda lite. Ikväll får vi besök. Det kommer folk från lite olika sammanhang, så det ska bli skoj.
    Sitter och skriver på en ny dator och inser att jag inte riktigt kan hantera den. Jag råkar visst säga till den att göra saker som jag inte hade tänkt att den ska göra.

Nu är min ansökan om havandeskapspenning inskickad. So it begins, min kontakt med försäkringskassan...

Hoppas ni har en fin lördag. Här har vi en väldigt vacker höstdag.

Många kramar.

• Daa

Som där till exempel. Råkade skicka inlägget innan jag hade tänkt göra det. Som tur var, var det ju färdigskrivet.

• Daa

Jättefin mage, Heloise.

Flamman: Ditt gnäll är verkligen befogat. Förstår att ni blir less.

Blommis: helt riktigt att köpa tårta på konditoriet.

• Daa

Heloise: trist med loose loose situation. Kanske ni kan åka på IKEA en annan dag? Annars låter det faktiskt som om du borde avstå från promenaden.

Själv måste jag vila en stund, både för att jag är sömnig och att snett sittande på stol har gett mig ryggvärk.

• Daa

Eller kanske följa med honom en bit och sedan vända hemåt?

• Daa

Hvidis: *hjärtar lilla E med sina första steg*

Blommis: usch för någon som ska styra och ställa sådär.

Flamman: FY, så obehagligt! Säger som Villemoa, hoppas att det var någon snorunge bara. *ryser med Flamman*

Bruttan: det finns nog inte så mycket att tillägga om den där läraren... Duktiga I ska inte behöva gråta av prestationsångest bara för att läraren skjuter så över målet. Och hur kan man säga så om sina elever?
    Skön kommentar av M.
    Jag minns i fyran när vår lärare vill jobba med "Tidningen i skolan". Inget fel med det, vi fick i uppgift att läsa en artikel och redovisa dagen därpå för våra klasskamrater. Jag fick en ledarartikel som jag inte förstod ett dugg av och jag kände mig väldigt korkad och förtvivlad över att inte kunna lösa uppgiften. Pappa ägnade hela kvällen åt att förklara historien bakom NATO och Warzawapakten och sedan blev artikeln något lite mer begriplig. Följaktligen var jag tvungen hålla ett ganska långt föredrag om dessa pakter för mina klasskamrater innan jag kunde prata om artikeln.

Villemoa: skönt att foglossningen lugnat ner sig något sånär.

*undrar också hur det är med Fru Sy*

Ninnis: vilken härlig helg!

Under Starka bilder finns en bild på min mage. Den börjar vara inaktuell, två och en halv vecka gammal. Ska försöka uppdatera den någon gång i veckan.

• Daa

passionsblomman skrev 2010-09-13 15:50:37 följande:
      JA!!! Och jättegott!*inte ett DUGG avis på Flamman*Ojsan, vad är de som knakar? Jaså är det min näsa medan den växer.......jäklar, där slog det visst ut löv på kvistarna till och med.

Villemoa skrev 2010-09-13 17:43:02 följande:
    From me to you så här i Idoltider www.youtube.com/watch

Hvidbrud skrev 2010-09-13 18:47:58 följande:
    Nejnejnejnejnejnejnej nej neeeeeeeej!!!! Kunde inte stänga fort nog... Villmoa! Det gååår ju inte att stänga av den i huvudet på flera veckor..!

Hmm... kanhända man är lättroad...

• Daa

Hur har det gått på jobbet idag, Hvidis?

Flamman: tror att brevlådan med min ansökan tömdes för några timmar sedan. Kanske fk får den imorgon om posten sköter sig.

Villemoa: jag är vecka 22, men det har jag svårt att hålla reda på. Det blev så rörigt när hon ändrade vecka efter ultraljudet. Innan hade jag ju grym koll. Nu är det bara maken som har det. Så du behöver inte vara orolig för det.

Jo, min mellanstadielärare var ett kapitel för sig. Alltid när jag drar upp någon gammal anektdot från den tiden utbrister mamma spontant, angående läraren: "Jomen hon, hon var ju knäpp!" Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var några föräldrar som bråkade, men jag gissar att det var det.

Bruttan: tvårummare. Har uppdaterat bilden nu.

• Daa

Villemoa: 20 januari enligt RUL. Jag har skrivit veckovis, när det har varit fullgångna veckor, men det har inte blivit den senaste veckan så jag tappade bort mig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans