Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-09-20 13:13:34 följande:
    Hej fina vänner! Tusen tusen tack för alla hälsningar och kramar, det värmer verkligen.Min lilla mormor somnade in i fredags kväll. Absurt nog var vi tvugna att dela upp oss mellan mormors dödsbädd och morbrors begravning (som också var i fredags fast 50 mil bort) men jag, mamma och min syster var kvar hela tiden och höll henne i handen in i det sista. Mormor blev 90 år och har levt ett fantastiskt liv, men omständigheterna gjorde det riktigt tungt. Hon var pigg och frisk fram till stroken.Min morbror gick bort för tre veckor sedan och hans exfru nio dagar senare. Min kusin förlorade således båda sina föräldrar. För tre år sedan förlorade hon dessutom sin syster. Även hennes mormor gick bort nyligen. Min andra kusins svärfar gick bort för två veckor sedan, han och hans sambo hade det riktigt tufft både på begravningen och sjukhuset.Jag är så glad att jag var där hela tiden. Det var vackert, sorgligt och surrealistiskt på samma gång. Mormor sa att man inte ska behöva begrava sina barn, och det slapp hon nu...Detta blev säkert ganska virrigt, men det är vad jag klarar att formulera just nu.

Så fint att få vara med henne den sista stunden på jorden.
    Våra kondoleanser till hela er släkt....förfärligt mkt på en gång.

*kramar massor*

• ingenjörsbruden

Blommis: Jag vill åsså flytta.....i vårt område så fick SD 16,7%.....förfärligt o VÄLDIGT skrämmande!
    Önskar att jag kunde ta huset på ryggen o bara gå.....

Syrran har det motigt.....inte säkert hon kan få bo kvar....fattas 1500 kr enl banken....men hallå....det jobbar hon in på EN natt!

Busans båda kalas gick kanon. Blev skagensmörgåstårta o en kalkon från smorgashornan.com! Slurp o jättemums! Liiiite trött i magen efter att ha ätit smörgåstårta både lördag o söndag!
    Idag var hon hos tandsköterskan....hon har tydligen mkt tänder på gång...men jisses....räcker det inte med de 14 hon har?!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-09-20 13:41:11 följande:
    Ingis, Men vilken SIFFRA!!! Herregud! 16,7%!!!!

PINSAM är den siffran!!!! Trodde folket i byn hade bättre verklighetskontakt än så....

• ingenjörsbruden

Heloise: Härligt med bra kontakt med FK...annars hör man ju mest tråkiga saker! Håller tummen för Panzer!

Ninnis: Blev rörd när jag läste att din mormor hade hunnit förtidsrösta o även personrösta! *hjärtat blöder*

Villemoa: Skönt att allt så bra ut o att tillväxten ser kanon ut! 3,5 är precis lagom....huvudsaken är att huvudet inte är för stoooooort.....*aj*

Lanovia: Den som väntar på ngt gottt......förstår hur frustrerad du är....snart så är ni färdiga! *viftar med moroten*

Daa: Usch för migrän! Hoppas den har släppt! Säkert kroppen som påminner om att ta det lugnare o inte stressa nu.....*kastar puss till B1 o B2*

• ingenjörsbruden

Syrran vill bo kvar i huset för döttrarnas skull...de har ju precis blivit färdiga med ovanvåningen så att tjejerna har fått egna rum.....så tanken var att aset skulle ta med sig ett par hundra tusen av lånet för döttrarnas skull o syrran skulle kunna bo kvar....

O ja...1500 är vääääldigt futtigt....jag sa till syrran att plocka fram gamla lönespecar....kan bli helt galet stora när hon jobbat extra....pluss att det varit kunder länge....lite får ju banken tänja på sina gränser.....

• ingenjörsbruden

God morgon tjejer....eller god vet jag inte riktigt... Inatt så blev min syster knivhotad av sin make (när får man säga exmake...när papperna är påskrivna?)....sen hotade han även med att ta livet av sig o sen körde han kniven i madrassen...... Farbror blå var o hämtade honom o (hoppas de tappar nycklarna) pratade mkt med både syrran o töserna....stöttade dem mkt. Så nu blir han polisanmäld för misshandeln osså.... Känner mig frustrerad som inte kan göra så mkt för syrran....bara lyssna o stötta....så mkt hon måste fixa själv....nu vill hon inte bo kvar i huset längre....alldeles för mkt minnen.....jävligt skrämmande....de har varit tillsammans i 26 år....gifta i 15...... Rejäl tankeställare till mig o maken....så vi hade ett jättelångt samtal i förrgår...kl 23 i tvättstugan....o tillslut så insåg maken hur jävla dåligt jag mått.....han blev lite rädd....så nu känns allt mkt mkt bättre hemma.... Känner dock en kraftig dämpning av glädjen med tanke på syrrans situation.....

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-09-20 20:02:59 följande:
    Fan, nu brände jag en kastrull igen, som jag glömde när jag skulle debattera...hur var det nu? Skulle vi kvinnor dessutom vara bra på att göra många saker samtidigt?*öppnar alla dörrar och vädrar ut bränt ris*

Riskokare ska visst vara kanon.....bränner inte riset.

Du skulle kunna bli politiker, blommis. Du är så duktig på att formulera dig o pricka rätt!

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-09-21 12:38:39 följande:
    Ingigs, stor kram till dig, skönt att maken har fått poletten att trilla ner!Men jisses, tappar inte farbror blå bort nykeln som kommer jag med traktorn!SGT säger vi här, Skjut, Gräv, Tig... håller på att vara dags för det nu, vilken jävla karl, att han inte fattar hur enromt illa han gör sina barn! Om han nu helt plötsligt hatar din syster kan han väl i alla fall ge f-n i barnen! 

*Skriver ut på A1a.....*

• ingenjörsbruden

Jag läser....alltså lever jag!

Morrar o skrattar o hytter med nävar o gråter tillsammans med er......
    Blää för respektlösa gubbar o människor, dumma kollegor o hästar. Även om hästsparken i rumpan var rätt rolig!

Det ska inte vara smällt smör för att det ska kunna vispas fluffigt.....rumstemp smör/margarin som vispas i en evighet....beredare är guld för elvispen hade inte orkat långt.

Pavlova är den bästa marängen som finns.( o den enda jag gör)...superlätt att göra o kräver inte en massa klydd! Kan ALLA göra!

Här är allt ok.....Syrran har skickat in papperna.....anmälan är inne....polisförhör avklarat...nu pågår projekt utrensning! hon är stark....men är lite orolig då hon har en kollega (manlig o tydligen vääääääldigt snygg som sitter eg i precis samma sitts fast utan barn o hus)......som är utbildad samtalsterapeut.....så de pratar o smsar massor....o det är hela tiden ngt om denne kollega...."vet du han sa ditten o han sa dutten o då skrattade jag o sa blutten tillbaka...hahahaha".....är lite rädd att hon ska förlita sig för mkt på denna kollega som själv inte mår så bra o har varit precis inlagd på psyk....tror han har mer än tillräckligt med sig själv eg....men han har sagt till syrran att allt hon berättar för honom gör att han kommer igenom sin egen skit lättare.... hmmmm är skeptisk.......

Har lagt gräs hela fredagen o är fortfarande lite matt i ryggen...men fint blev det....busan är salig över att sitta på gräset o känna!

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-04 12:39:41 följande:
    OK, vi som är religiösa börjar be nu!

Lilla Jullis, var nu snäll o gör som mamma o pappa (o alla andra osså) vill o bo kvar o bli stor o stark! Snälla!!!! *orolig till tusen*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans