Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Idag ska jag vinna en auktion på en tavla som min sambo ska få av mig i 40-årspresent.

Hvidis och Ninnis, JA! Hunddagis! -bor ni så nära varandra att något sådant vore möjligt?
    På riktigt alltså?

• passionsblomman

TJOHOOOO!
    Aleta: (och alla andra)

Sambon ska på intervju angående jobbet han söker, nästa onsdag!
    Det är visst någon slags grupp-grej, med ett första urval.
    Så det är ju flera steg kvar, men jag fick visst åtminstone ihop ett brev inessant nog att boka in intervju utifårn.

*Jätte jätteglad*

OM detta skulle gå vägen så är det visst redan i oktober det ska dra igång.
    Bye bye ärkeas-häxan på andra jobbet...

OM alltså...

• passionsblomman

Fru Sy, det där du känner är en klassiker och BARA totalt onödigt. För du vet lika väl som jag att ingenting i ditt liv kommer att bli viktigare än den familj du bildar. Nu är det den tiden, och jobba hinner du. Och barn får folk. Och i förlängningen ska din arbetsgivare vara väldigt glad och tacksam för det-annars kommer själva arbetsgivaren i framtiden icke att behövas.

• passionsblomman

Så himla konstigt och jättetomt.

Sambon och sonen åkte för ca 2 timmar sedan.
    Jag ska vara alldeles mol allena i vår stora hus i tre dygn.
    Detkänns helskumt!
    jag älskar ju att rå mig själv och har verkligen inga svårigheter att vara ensam, men jag har-när jag tänker efter, aldrig varit ensam just i det här huset helt utan dem i några dagar alls.

Där vi bodde förut var det ju så plutt-litet att det nästan kändes fullt ändå, och dessutom har jag nog mest varit själv hemma för att jag jobbat eller så, ifall de varit iväg utan mig.

Nu har jag 4 kvällar och tre hela dagar som jag inte ens har planerat vad jag ska göra med.

Jag tror jag ska läsa några av mina olästa böcker, käka ett halvkilo smågodis och kolla på TV...

Chokladpudding vispade jag just ihop. Med vispgrädde och en klutt rårörda lingon blir det gott. *struntar för ögonblicket i bredden*
    Väldans vad tyst det är här. Man kanske skulle poppa lite, och sjunga med i högan sky.

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-09-02 21:35:14 följande:
    Men Blommis, du är ju inte ensammen, du har ju OSS Heloise; Gravidarg, det var just rätta benämningen.  

Ja, tur är väl det!
    fast det är konstigt att sonen inte tassar ner med jämna mellanrum så här på kvällen och så t y s t i huset. Inga andetag, ingen tv inget datasurr, ingen som spolar vatten i toa eller handfat annat än de ljud jag sjäv åstadkommer. Hur konstigt som helst.

• passionsblomman

Lanovia;

sambon fyller 40 nästa helg och hans kompisar firar honom i helgen med att ta med honom på segeltur som på den gamla goda tiden, då de alltid gjrode en höstsegling. Mycket gulligt och roligt initiativ från dem tycker jag.
    Sonens bästis fårån gamla hemorten fyller också han år. Idag faktiskt. Han hade frågat om inte hans bästis kunde okomma på hans kalas. Det blev lite snärjigt, men däremot kunde han ju faktiskt haka på sin far och därmed hälsa på hos polaren i helgen, medan pappa seglar.

"men mamma, vad ska vi göra om pappa dör när han seglar" frågade han innan de åkte! Han tycker visst inte att det där med segling framstår som vidare safe tt syssla med....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans