Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Tittar in svintrött och vinkar.

Jag kan inte skratta, gråta och morra tillsammans med er för jag hinner inte läsa allt ni skriver.

Igår tapetserade jag och pappa, idag har vi lagt golv. Igår tog maken hand om E o idag har hon varit med oss, sittandes på rumpan eller isin gåstol. Hon har varit så snäll lilltjejen.
    Men så fint vi får det här.

Nu skall bara resten av golvet in, underskåp och vitvaror på plats + lite extra pill. Sedan kanske jag återfår ett liv.

• lanovia 08

Vad är detta? Skulle ta mig in och läsa vad som hänt här senaste dagarna och läser det mest konstiga. Blommis äcklig?? Nej du underbara fina människa och superbraiga mamma!!!!!!

• lanovia 08

Heloise är lite förvirrad, när skall Julle titta ut i denna värld?

• lanovia 08

Jag sitter här och läser tillbaka men känner att det känns fånigt att kommentera sådan som ni slutade prata om för minst en dag sedan...

• lanovia 08

Fru sy jobbigt att du skall behöva må så illa. Hoppas det blir bättre snart.
    Håller tummarna.

• lanovia 08

TAck.

Samma dag som min svägerska fyller då skall jag kanske lyckas komma ihåg det.

Jodå det går framåt. Golvet på plats och idag har jag skruvat ihop skåp medans pappa har pillat med annat, typ sätta upp spots etc.
    Nu har föräldrarna åkt hem och det blir lite vila här tills på fredag. Skall bara skruva ihop de sista skåpen.
    Kvar är sedan rördragning, hyllor, lådor, luckor, sätta in vitvaror och massa småpill. Hoppas det inte skall ta för lång tid.

Hade pappa fått vara här typ någon vecka och bara pilla hade det varit klart. Men nu ville mamma förståligt ha hem sin man ett tag. Och nu är det bara här i helgen innan de måste hem igen. Men köket borde vara klart väldigt snart. Hoppas jag!!!

Heloise skrev 2010-09-29 16:34:43 följande:
      Hej du har varit saknad! Hur går det med köket?Jullan( vi tror att det är en tjej men har inte outat det riktigt för alla ex päron, vänner facebook) har beräknad ankomst den 22 december. Förbereder mig för fullt på att tillbringa julen på BB

• lanovia 08

Villemoa skrev 2010-09-29 16:45:02 följande:
    HEEEEJ lanovia! *vink, vink*

*vinkar tillbaka* Hej

• lanovia 08

Idag är vi alltså hemma själva skall bli skönt. Maken har ställt in sin träning för det. Och det behövs nog. De senast dagarna har det varit bättre, men ihelgen var det mycket gnabb emellan oss. Då önskade jag att man bara kunde skicka hem pappa en sväng så vi kunde få vara själva och prata ordenligt. Var ju aldrig något allarligt vi bråkade om bara missförstånd och lite olika syn att se på vissa saker som gäller E. Måste säga att jag kan tycka att det är jobbigt med alla extra "bråk" nu förtiden när vi är trötta och ev oeniga om något kring E. Maken säger bara lugnt att det är sådant som hör till och att han älskar mig lika mycket ändå. Själv får jag panik och blir livrädd för att han skall ledsna och lämna mig (dålig historia i mitt bagage)

• lanovia 08

Soldemor skrev 2010-09-29 16:48:20 följande:
    Undrar i all stillhet varför en del har sådant bry med andras amning? Det är väl upp till  förälrdar och barn vad som fungerar bäst för dem och vad de trivs med. Jag ammade bara i tre månader och det fick jag höra i alla öron. Suck!

För att folk måste tycka och tänka om allt som alla gör. Och då framför allt när det gäller barn.
    Trött kan man bli.

• lanovia 08

Föräldrar och gravida är allmän egendom där får man tycka och tänka vad man vill och gärna säga det högt.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans