Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise; Annika och Britta & Silver har jag ett gäng

• Norrskensflamman

Hvidbrud skrev 2010-09-02 13:19:05 följande:
    Grattis till första steget mot nya möjligheter flamman! Kramar i mängder! Puh! och du, inboxa om du behöver ventilera mer och behöver du ork oh stöd så är vi här! Det är ju svårt att riva upp roten utan att lite jord virvlar upp...

Haha, den tar jag med mig och lägger till mina favoritcitat: Det är svårt att riva upp roten utan att lite jord virvlar upp!  Så träffsäkert Hvidis

Tack snälla, rara, underbara tjejer för ert stöd ♥ ♥ ♥

Nu ska jag snyta mig, torka tårarna och jobba vidare. Sträcka på ryggen och knycka på nacken minsann. Vi tar oss igenom det här.

och <===== =======>

• Norrskensflamman

Yeeehaaaa! Jätteroligt och spännande Blommis Hoppas, hoppas sambon så småningom slipper satmaran på jobbet *håller tummarna hårt* Tänk att få säga åt henne: "Du kan se på min rygg när jag går"  hehehe...

• Norrskensflamman

Fru Sy, känn INTE dåligt samvete! Att bilda familj och föda barn är liksom ganska naturligt. Om arbetsgivaren har problem med det så är det hans problem och han är tillika bombad. Inte ens värd att känna något som helst dåligt samvete inför. Och ang kollegan; du hade ju lika gärna kunnat INTE bli gravid, utan stött på patrull och det hade gått ÅRATAL utan att det blev nån bebbe. Då hade du ju jobbat under tiden. Du kan väl inte ha dåligt samvete för det! Nej, det var ju bara en lyckans, himlans TUR att det blev nåt så fort och det är ju bara något positivt och glädjande. Skit i vad både kollegor och chef tycker du.
    Koncentrera dig på att vara gravid

• Norrskensflamman

Aleta: <3 Tack för dina fina ord. Jag blir riktigt rörd. Det värmer <3

BTW; skitsnygg outfit, den platsar väl var som helst!

Och dottern *ler*, hur går det för henne i den nya boningen?

Jag kom hem och då hade maken haltat runt med sin rymdstövel och dammsugit nästan hela huset. Vi får ju gäster imorgon som ska vara hela helgen. Jag blev jätteglad, andra kanske tar för givet att deras män gör sånt utan att de ber dem om det, men jag gör det inte. Sen har vi hjälpts åt att få in lite pellets. Jag har burit och han har tömt ner i behållaren.

Tror bestämt att det är läge för lite mys med maken ikväll. Tror ni han fattar galoppen: Städa hemma utan att frugan ber om det = piggare och gladare fru = schysst sex på kvällen?? Jag menar hur svårt kan det va'

• Norrskensflamman

Ha! Först inloggad idag
    God morgon
    Ikväll kommer gästerna och jag hoppas vi får trevligt.
    Karln har jag träffat förut, men inte ungarna och frugan. Hon är visst en liten, snygg, mörk sjuksyrra från Georgien. Bara hon inte är en nippertippa, för då blir det en låååång och jobbig helg *gäspar*
    Funderar att gå på badhuset med ungarna imorgon. Det är 400 m hemifrån. Där finns barnbassänger och café och jaccuzzi, bastu, vattenruschkana osv.
    Frugan med två månadersbebis kan antingt ta vagnen och promenera en sväng eller så kan hon och min make sitta i caféet, alldeles vid bassängerna och kolla på oss när vi andra badar Låter inte det som en bra lördagssysselsättning?

Har inte alls tänkt anstränga mig med brakmiddag ikväll, eftersom jag jobbar till 17 och de kommer vid lunch . Jag tänker svänga förbi stans bästa pizzeria och inhandla två familjepizzor och så ska vi ha pizzafest med rödvin.
    Imorgon blir det laxlåda (riktigt krämig potatisgratäng med lax varvat) och så ska vi röka lite harr och forell som de har med sig. Har köpt jättegott vitt vin till. OJ! Men nu kom jag ju på att hon förmodligen ammar och jag har inte köpt mineralvatten... Men vi har världens bästa kranvatten i vår kommun och så har vi nån lättdryck också hemma, så det blir nog bra.

Aleta, Dublinresan verkar ha gjort dig gott, du behövde nog den. Skönt att ha dig här igen

lanovia: Undrade just var du höll hus, men kom sen på att du är nog mitt uppe i renoveringen. Kram på dig. Ser ni nåt slut på projektet?

Ha en bra dag alla!

So long *dyker ner i fakturahögen*

• Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-09-03 08:32:42 följande:
    Godmorgon! Ni får säkert jättemysigt Flamman, det låter härligt med badhusbesök. Dottern klagade i morse: "Pappa tvingade mig att sova här!". När hon hade klätt på sig så tog hon en macka och sprang ut i lusthuset för att äta frukost hemma hos sig.

Men gud vilken trollunge *hjärtar Aletas lilltroll*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans