• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ååh, stolt ska du vara!

Fru E skrev 2010-09-24 13:15:24 följande:
    Daa-förra veckan fick jag kortet *stolt som en tupp*

Det är fullständigt logiskt, det din make säger. Vi kör på det.

Fru E skrev 2010-09-24 14:28:17 följande:
    Ninnis-japp min nya maken förde en STOR övertalningskampanj och till sist kunde jag inte stå emot när han jämförde det med att en ny hojj var samma sak som att köpa nya dyra tajta jeans dvs att vi så klart skulle lyckas men vår nästa alien Den gamla (köpt billigt) ska få lite kärlek och säljas till våren vilket gör att det summa summarum inte bli så mycket dyrare

• Daa

Jaha... utslängd men officiellt inloggad...

Det visade sig att dagens tunga jobb blev för tungt. Krafterna försvann och jag orkade inte mer. Nu har jag vilat, men har ändå ont i ryggen. Det hade varit skönt att bli klar nu, så hade jag sluppit ha det kvar på måndag. Nu blev det inte så. Inga fler jobb av det slaget för min del. *accepterar läget*

• Daa

Imorgon! Önskar er en fantastisk och energigivande resa. Ha det jättebäst. *kramar*

Ninnnis skrev 2010-09-24 12:53:14 följande:
      Kram tillbaks! Vi åker imorgon. Makens syster fyller år idag så vi ska på födelsedagsmiddag ikväll. Och jag jobbar till kl.17. Undrar när jag ska hinna packa?

• Daa

Aleta: Så klart att er lille pojke ska finnas hos er. *torkar tårar* Många kramar till er.

• Daa

Flamman: du skriver både roligt och fint om din muffla. Jag vill också ha en relation med min och kalla den "hon" istället för "den"
    Hoppas du hittar dina recept.

Hvidis: hur har det gått att vara boss?

Åh, Ninnis: njut av solen och den lugna (?) tillvaron.

Bruttan: besvärlig karl, svärfar. Att bara stövla in och ta förgivet en massa saker och sedan skuldbelägga dig när det inte fungerar som han vill. *morrar*

Jag köpte min menskopp här: http://menskoppen.se/
    Det kan vara lite besvärligt innan man lärt sig, men oj, så mycket fräschare det känns än binda och tampong.

Blommis: åh, så fint det låter med lampetterna.  Var har ni satt upp dem någonstans?

Jag känner mig gnällig och ynklig. Trots en god natts sömn är jag slut och förstås täppt i näsan fortfarande. Det är så mycket som jag känner att jag borde göra och måste göra och skulle vilja göra (vi har en fantastisk höstdag här, varför i hela friden är jag inomhus?), men jag tycks inte kunna resa mig ur soffan. Som tur är kommer små tröstbuffar inifrån magen lite då och då. *hjärtar*

• Daa

Kilar in för att utbrista i ett: GRATTIS, NORRSKENSFLAMMAN! Hurra, hurra, hurra, hurra! *massa kramar och serpentiner* Hoppas födelsedagen blir bättre än förberedelsedagen.

• Daa

Åh, hej bara, vad man kan få höra om sig själv!
    Vi har en stackars arbetskamrat som har så mycket att göra. Det är verkligen synd om honom. Det är knappt att han har tid att sitta ner och prata med sina vänner en halvtimme-trekvart här och där under dagen och knappt att han har tid att de flesta morgnar sitta och mjukstarta en halvtimme-trekvart innan han tar tag i sitt arbete. Ännu svårare är det att ibland känna att det är tufft att hinna bli klar så han kan stämpla ut en timme tidigare för att göra vad han nu ska göra hemma eller på stan.

Idag, när min stackars arbetskamrat tyckte att chefen ställde lite krav på honom, utbrast han att en del minsann sitter fruktansvärt mycket på internet. "H, till exempel. Och Daa!"
    "Fruktansvärt mycket på internet?" undrade jag ganska skarpt. "Hela dagarna!" blev svaret. När jag påpekade att det inte var sant och att jag då defintivt inte sitter mer vid internet än han sitter och småsnackar med besökare fick jag veta att jag har fel och att han inte ljuger.

Jag har klagat en del här på att jag har mycket att göra nu och att jag är tyngd av dåligt samvete för att jag inte hinner med i rimlig tid. Det står jag för, för det är så. Jag jobbar på så gott jag kan, men det försvåras ju av att kroppen ibland säger nej, nu räcker det. Men så ska det ju vara, jag bär ju på tvillingar för tusan och deras hälsa går före allt.
    Jag minns inte senast jag blev såhär arg. Nu har jag lugnat ner mig en aning. För att få någon som är så blind för annat än sitt eget, men samtidigt inte ser sina egna tillkortakommanden, att förstå att h*n inte har rätt hjälper det inte med ord. Det hjälper inte med våld. Det enda jag kan göra är att skita i honom.
    Men så vet jag ju att han gärna pratar om hur synd det är om honom, så en vettig gissning är att jag har dåligt rykte bland några som jag ibland jobbar med (fast som inte är mina egentliga arbetskamrater): jag är en av hans hemska arbetskamrater som låter honom slita svårt medan jag bara sitter på internet.

Förra veckan var han jättetrevlig att ha att göra med. Idag skvallrar han för chefen att jag sitter mycket på internet. Och det är inte ens sant.
    Suck. I slutändan är det mest synd om honom.

Bra jobbat, ni som läste ända hit. Nu när jag har skrivit av mig kan jag gå och få mig lite käk. Sedan kanske jag hinner kommentera litegrann av vad jag hade tänkt.

• Daa

Hvidis: hoppas att det kärva hemmavid löser sig snart. *kramar*

Bruttan: härligt med hästarna!

Solde: grattis till framgångarna! Fina kissekatter.

Oj. 12.15. Vet inte hur länge jag kan dra över innan jag anses sitta på nätet hela dagarna...

Hoppas ni får en fin eftermiddag.

• Daa

Ingis: kramar till dig och din syster.

Heloise: det blir nog bra för lilla Tirza ute i stora världen, men jag kan förstå din oro över att något ska hända henne.

Bruttan: ja, så trist att känna att ni måste låsa dörren, men det låter ju som det enda ni kan göra.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans