Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise, det är antagligen inte "värre" än att din kropp försöker tala om för dig att den vill vila INNAN den blir helt slut och inte accepterar n´å mer banankartongslyftande.
    men den signalen räcker. Så GÅ OCH LÄGG DIG!!!!!!

Och sjukskriv dig imorgon ifall du inte är på topp!

Hörde du mig?

• passionsblomman

Finns det förresten inget politiskt parti som kan föreslå obligatorisk havandeskapspenning för alla gravida som känner att det vore bra? Den kan dessutom sträcka sig sisådär en månad in i "efter att bebisen fötts" också. Så kan pappan ta ut föräldraledighet den tiden och mamman "jag ska bara läka ihop lite här"-ledighet.

• passionsblomman

Men hallå, är ni vakna allihop här? det brukar ni väl aldrig så här dags!

Bruttan, jag har ett och annat jag också kan klämma in i det där manifestet.
    Säger de inte att det är kvinnorna som inte bestämt sig än? We could win´em all

• passionsblomman

Hej Flamman!

Har jag berättat att jag ropat in en tavla idag? eller drömde jag bara att jag sa det?
    Det är en till jag hade tänkt vinna på imorgon...
    Vi har verkligen i stort sett ingenting alls på väggarna här och VILKEN skillnad det blir i ett rum med sådant som gardiner, mattor och tavlor!

I sovrummet tänker vi ha lite blå, beige och vitt och så småningom mörkt trä i sängram och sängbord (långtidsplan) En marin känsla och inspiration. Jag gav sambon en tavla  40-årspresent och nu ropade jag in en till, också med hav, men väldigt stilla, med fiskargubbar som håller på att skjuta ut en båt i lite disiga pastelliga toner. Den kommer att kännas ro(!)fylld i just sovrummet. Jag vill inte ha dit några storm-tavlor med sjunkande skepp och Titanic-drömmar.

• passionsblomman

Åh TACK Flamman-jag får erkänna att jag gensat blev lite nervös här nu när jag visade upp den...skönt att iaf en håller med mig!

Nätauktion är det och det är livsfarligt. Jag kollar in en massa roliga och fina grejor hela tiden där nu sedan jag ramlade in där första gången. Jag har nu köpt två tavlor och en matta.

Det kommer mera ra tatta tatta taj!

• passionsblomman

MTB darling, MTB! Och ja sådan har jag och JA de är det bästa jag gjort för min rygg att köpa sådana och gå i. Allt nackont, huvudvärk, ryggont...botta!

Varför jag då inte masar mig ut och går med dem nu vareda dag kan man ju då fråga sig.
    Men det tänker jag fråga mig imorgon.

Köp sådana min vän. Det är ett bra köp. Jag gruvade mig som attans men ångrar mig verkligen inte.

• passionsblomman

Men GUD Flamman, det är ju rena fyndet! Jag har pröjsat fullpris. Har också svarta i skinn.

Kolla förresten i mitt galleri om du kan se en hav-tavla där först av allt? Det är den jag gav sambon i födelsedagspresent.
    fast vänta nu...du har bytt nick. Jag måste kolla om jag uppdaterat min adressbok. ögonblick!

• passionsblomman

HAHAHAHAHH! Nä det är JAG som skrev fel förut, när jag så käckt skrev dig på näsan!  

Det ska vara MBT. För bövelen!

• passionsblomman

Tack Villemoa! Nu ska ni -om allt funkar kunna se en liten ynklig bild på den andra tavlan i galleriet. Den är en fartig hav-tavla men med en våg jag lir glad av-inte rädd. för en del hav-tavlor är så himla hotfulla känner jag. Inget sådant i mitt sovrum. Bara goda bilder. Onda har min hjärna alldeles för lätt att producera själv.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans