• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Men... nu glömde jag ju ett "godmorgon!"

Godmorgon!

(ifall någon undrar, så är jag inte på jobbet just nu: ska till bm om en timme, så det kändes som att det inte var någon större idé att börja jobba kring 7 och en trekvart senare byta om för att åka iväg. Mage ska mätas och så vill jag prata med henne lite om de många sammandragningarna jag hade igår, dagtid som kvällstid. Några även nattetid, följt av rediga bus-sparkar. Förmodligen var arbetsdagen alldeles för tung fysiskt, bortsett från att jag inte kunde släppa att jag blivit förorättad. Av-knapp för sådant, någon? )

lanovia: så skönt att höra att det går framåt och börjar vara nära nu.

Aleta: kan inte sluta skicka virtuella kramar till dig. Lille pojken... *kramar*

Flamman: hoppas du får vakna pigg och utvilad.

*vinkar till Leksi*

• Daa

Nej, han ska inte med. I ljuset av ditt inlägg måste jag lägga till ett "tyvärr", för det hade varit en skön syn. Inte för att han hade förstått varför han blivit tacklad, för han har ju, i sin egen lilla värld, rätt i det han säger och han själv jobbar nästan ihjäl sig. Faktiskt.

Villemoa skrev 2010-09-27 16:11:27 följande:
    Daa: men vad är det för jäkla gubbstrutt!! Ska han följa med på kursen? I sånt fall kan jag tackla honom  när vi träffas imorgon Hur har han mage att kläcka ur sig att du "sitter på internet" hela dagarna när han själv uppenbarligen inte jobbar särskilt mycket! Nä, nu blir jag ilsken på riktigt!
    Tack för peppningar och erbjudanden om sparkande ponnyer. Dessvärre tror jag inte att någonting av det hjälper. Ska försöka hitta den där av-knappen, bara.
  • Daa

Bäst att börja göra sig klar. Blir alltid så stressad när jag ska iväg till mvc, och alltid lika förvånad när det visar sig att det inte tog mer än (max) 20 minuter att ta sig dit.
    Har för övrigt bokat tid för nytt ultraljud: den rutinmässiga tvillingviktskattningen i vecka 28. Så mot slutet av oktober får vi se dem igen.

Ha en fin förmiddag.

• Daa

Flamman: snygg jacka! Jag tycker nog också att skadan redan är skedd om pälsen är så gammal och man fått den på det viset. Bruttan: jag tror dig när du säger att döttrarna är så fina. Inte helt fel att de vill kliva upp tidigt, men jag förstår att det känns konstigt. dfk: vilken läskig granne! Solde: Hoppas att det blir bra besked hos veterinären. Aleta: det var en fräck kupp! Men mycket påhittig. Vad anser SD om sin nyfunna arbetskamrat, tro? Hos barnmorskan gick det bra. Fina värden, fina hjärtljud och rörelser, fin mage med bra storlek. Bakläxa vad gäller järnvärdet. Nej, det är inte okej att bara köra med blutsaft... Tillsägelser om att ta det lugnare på jobbet (igår var en väldigt stressig dag och jag hann inte vila alls på eftermiddagen). Jag ska inte oroa mig för sammandragningarna, men absolut ta dem på allvar. Det går inte att jobba i gårdagens tempo. Och så ska jag skita i arbetskamrater som inte vet vad de pratar om. Jag åker till huvudstaden ikväll och hoppas att allt går smidigt så jag kommer till hotellet så tidigt som möjligt, för där ska jag träffa Andbeyond och Villemoa! Imorgon går jag dessvärre miste om chansen att träffa Flamman.

• Daa

För att spara på utrymme skippade jag alla radbrytningarna... Grr...

• Daa

Hej, Fru Sy! Attans, så besvärligt med illamåendet!

Hoppas det släpper snart.

Vecka 11 redan? Häftigt

*kramar tillbaka*

• Daa

Hmm... nu hinner jag kanske inte in mer innan jag har kommit hem från huvudstaden.

Många kramar och ar till alla.

• Daa

Hej på er! Tillbaka i byn igen. Tack, Villemoa och Andbeyond, för igår kväll. Det var verkligen supertrevligt. Så häftigt hur man bara klickar ihop sådär utan att någonsin ha träffats live. Tyvärr var det ju som vanligt: tiden tickar iväg alldeles för fort och det blir dags att bryta upp. Och då har man ju bara hunnit börja prata. Men så roligt det var att få träffa er! Nu ska jag få mig något att äta och sedan se om jag orkar läsa ikapp innan liggdags. Det tycks mig som om ni varit ganska så aktiva här...

• Daa

Blommis, från mig också: du är inte äcklig.

Snarare är det konsigt att folk tycker sig ha rätt att lägga sig i sådana saker.

Själv hoppas jag det ska fungera bra med amningen överhuvudtaget och att vi kan fortsätta så länge det känns bra för hela familjen, men det finns ju inte skuggan av en chans att förutse hur det kommer att bli.
    Vi har inte heller bestämt hur vi ska fördela föräldraledigheten och det kommer ju också att spela in.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans