• Hvidbrud

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Del ًًska det ju stå, inte fel....

• Hvidbrud

Heloise: nä, nu tycker jag att det är dags för dig att sjukskriva dig! Så kan du ju inte ha det! Vad är pengar jämnfört med din och jullans säkerhet? Har du inte semesterdagar du kan ta ut? Svärmor och den andra chefen får hitta någon annan som kan jobba helt enkelt, du har betydligt viktigare saker att bry dig om just nu!

• Hvidbrud

Sänder alla mina tankar till jullan h och p. Må allt gå väl! Tack gode Gud för att vi lever 2010 med all fantastisk kompetens som bm och läkarna har idag! Alla varmaste tankar och lyckoönskningar!

• Hvidbrud

Lilla pluttan! Välkommen till världen Elise! Jag har drömt om er hela natten och hon bar så fin! Heja er och tusen kramar och pussar från mig!

• Hvidbrud

Ja, vacker som en dag är hon den lilla fina fina flickan! Vilken kämpe! Och vilken historia! Ja, den lilla gumman kom till jorden med buller och bong! Tack för att ni delat med er av er upplevelse, det är verkligen en ära. Massor av kramar till hela fina familjen!

• Hvidbrud

Jag har börjat kolla upp hsp också. 60dagar innan bf kan jag få beviljat pga fysiskt krävande arbete. Det var ju samma som jag gjorde med lilla e, men då cyklade jag till jobbet och stod upp. Gå kunde jag ju knappt! Hur skal det gå denna gången när jag går minst 2mil om dagen på jobbet? Lite orolig är jag... Äh, det ska nog gå... Sjukskrivning kanske? Äh, den tiden den problemlösningen.

• Hvidbrud

Hej flamman! Jo, assisterande husfru är jag. På veckodagarna innebär det städning av 22 rum... Gissa om jag ullkar mig fram. Blä vilka lukter det kan finnas i ett hotellrum! Usch! Illamåendet blir värre och värre men det går väl bort snart?! (hoppas hoppas!) lilla e trivs på dagis. Föräldrarmöte i morgon! Hon har tand fyra och fem nu, så det är lite oroliga nätter vill jag lova, men vi har börjat sova varannan natt i gästrummet, så det hjälper gevaldigt! Hon sover i egen säng hela natten, går sex sju steg själv och kan berätta när hon har bajsat. Stora tösen. Och aptit som en tiger! Hon äter mer än mig ibland! Vrålhungrig hela tiden! När hon väl får mat (efter att ha suttit och skrikit mellan mellan mellan (mellanmål...) så sitter hon och njuter och säger mmmmmmmmmm hela tiden... Gullepluttan...

• Hvidbrud

Trivs? Jo, mina kolleger är jättegulliga och det är ju ett rutinarbete. Kombinerat med det extra ansvaret som husfru, där det kräver lite tankearbete är det helt ok.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans