Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Det är så himla kul, för eftersom vi verkligen hade ett helt kalt rum utan något alls på väggarna, så blev det ehelt enrom skillnad när jag hängde upp den där med vågen i lördags. -Det råkade finnas en krok där ovanför vår säng och nu är den det första man ser när man kommer upp för trappen och ser in i vårt sovrum. Och sambon blev jätteglad.

OCH han gillar båt-tavlan väldigt mycket också.
    GUD vad spännande det dkabli att få se den i verkligheten!

• passionsblomman

Klart du har skimret Heloise. Och att inte du och Panzer skulle bli bra föräldrar, det har jag då verkligen aldrig oroat mig ett ögonblick över. Tvärtom-det behövs fler som ni i vår värld.

Att du blir nervös inför att det kommer en förlossning, det hör ju till. Men börjar du känna en mer skräcklsagen rädsla som du känner tar över dina tankar för mycket, då ska du ABSOLUT se till att få gå på Aurora-samtal. Det är många som berättat om hur mycket det hjälpt dem och givit nycklar till rätt tänk inför den stora utmaningen.

Klart man undrar hur de ska gå och man nser ju att man aldrig kan räcka till till hundra procent i alla lägen eftersom man är ofullkomlig. Men det ingår också. Och man sitter sedan där med sin bebis och alla hormonerna och bölar ungen genomvåt och allt är bara helt överväldigande.

Välkommen till den världen kära vän. Den med ett översvämmat och alldeles breddfyllt hjärta.

• passionsblomman

Rationell? Say again?

Alltså, moderskap är en hjärtats angelägenhet. Där kommer ur-instinkter ur ens mest outforskade innersta och man inser att man är mer lik vilda djur än vanligt folk på gatorna. Nu pratar vi ursinniga elefanthonor, vrålande lejoninnor och skoningslösa björnmammor här. Ingen pardon, no mercy, just STAY AWAY!!! -Or die.

Och man menar det verkligen!

Och sedan är det kärleken. Som nästan sliter hjärtat i bitar, eftersom den genom att finnas där samtidigt öppnar hela själen alldeels naken och försvarslös inför det faktum att nu, nu har man något att fölora. Något utanför sig själv som betyder mer än ens själva själv någonsin mer kan betyda.

Och den insikten är mer än man står ut med, samtidigt som kärleken är det största man någonsin erfar i ett liv.

Det blir alltså absolut fullt pådrag på ALLA känslorna.

Sedan kommer den riktiga chocken: Hur arg man faktiskt kan bli på just precis det där dyrnbara barnet.

Rationell...BAH!

• passionsblomman

Faktiskt så tror jag att just det faktum att man ifrågasätter sigsjälv är en del av garantin att man kommer att göra allt man kan för det här barnet. För man inser ju då hur viktigt det är, just med tryggheten och alltihop.

Du kommer att älska Jullan allt hon någonsin kan behöva. Och sedan en ocean av kärlek till.

Shit vad kul det är att ni sla bli föräldrar!

• passionsblomman

Heloise, Japp, she won´t be back! :-d

Närå, men alltså det ÄR så att man får tiotusen orsaker att lipa från och med det där plusset. Av glädje, rädsla, stolthet, saknad, ilska och trötthet. Av hjälplöshet, ovisshet, oro och förtvivlan. Av skratt och lycka, ömhet och värme.

Det är helt helt omöjligt att jämföra med något annat.
    och du är mitt i allt det stora som redan har skett, men ännu har du inte ått det hela rakt i famnen så att säga. Men snart...

Nu går vi och sover gó vänner!

på er!

• passionsblomman

Ingis, BRA att det händer något åt rätt håll där hos din syster! Och då menar jag inte att han slog henne igen, utan att han ska flytta! Häng i och håll ut! Du gör det jättebra som stöttar så!

Fru Sy, var rädd om dig. Glöm inte att försöka få i dig lite salt, så du inte blir helt uttorkad.

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-09-14 11:37:23 följande:
    Blommis: du, ropar du in något som är i Malmö får du banne mig stanna på en kopp kaffe när ni hämtar. De ligger i mitt hus nämligen!

GÖR det!?! Ha! Då kan jag ju säga "hämtas av extra fin Laura Ashely-granne" och sedan kommer vi och hämtar hos diiiiig!

Haha!

Skämt åsido: en väldigt knäpp sak är att transportfirman somkommer upp utifrån mitt inknappade postnummer hela tiden, är ett svenskt enmansföretag, som, visar det sig nu, inte alls kan/vill köra hit där jag bor "för där är vi aaaaaldrig och vi kan inte köra överallt" så nu har jag ringt auktionsfirman och försökt få dem att fatta att de behöver utvidga sin serivce med ett avtal med en firma som faktiskt kör inte bara enligt erbjudande på sajten, utan också i fysiska verkligheten.
    Annars återstår endast det Danska transportbolaget, och det är ju dyrare såklart.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans