I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
TACK Daa!
TACK Daa!
Om jag fattat saken rätt Fru Sy, så är illamåendet ditt dilemma? Och du kan inte äta?
Kräks du eller mår du "bara" illa?
Om du kräks är det ju gensat svårare med vätskebalansen men då genast ÄNNU viktigare att du får i dig vätska och salt.
*Vätskeersättning från apoteket i små små mängder?
*extrasaltat Bregott eller ta lite flingsalt på det smör du använder.
*inte ost utan något salt pålägg. Kaviar, skinka etc
*ät små små bitar. Om du tex slantar upp korvar, salami, skinka eller annat kallskuret så kan du ju plocka i dig minimala bitar i taget och borde kunna få behålla det.
*salta kex
*äggröra
*salta rejält ifall du tex kokar broccoli, sparris eller potatis.
Fixar du mosig mat som potatismos, äggröra gröt? För isåfall kommer du långt med det.
Andbeyond!
Men usch vad kymigt ändå med blod hördu!!!
Aleta, och ni andra, nu har jag lagt in tavlan jag ropade in igår i galleriet. Men bara för er i adressboken, eftersom auktinssajten tydligen inte får ha bliderna ute av copywright-skäl. Utifrån det tycker jag att det väl är bäst att jag håller bilderna i galleriet, och bara för exklusiva tittare. Annars hade jag gärna pyntat med dem i tråden.
Men Ninnis, vad i allsindar! FYYY vad hemskt! Det är ju helt sanslöst vad många dösfall på samam gång! Undra på att det blev för mycket för mormor.
HOPPAS det gått bra för henne! *håller alla tummar*
Hvidis, hihi, nåja, än har jag inte ropat innågot som finns just i Malmö. Men den dagen kommer säkert. Om jag ska fortsätta på det här viset menar jag.
Angående Allhelgona så får vi väl se hur det går med min IVF, ifall det hinner bli lagom dags för den just vid då, eller om det tänker ta ännu längre tid. *suck*
Om jag inte är i Uppsala och IVF:ar så är ni varmt välkomna.
Hvidis, NU ska jag vinna igen. en tavla en gång till och DEN tavlan den är på en viss gata i en viss stad där visst du bor...
Den här har jag spanat in från det att den kom ut och nu är det exakt en halvtimma kvar innan tiden tickat ut. Håll tummarna, för jag leder inte...
Åh nej Heloise! Jag hade blivit skitless på mig själv jag med.
å andra sidan-ni kanske behöver en "vi ska snart bli föräldrar weekend där i mörka oktober" Kanske var det menat så!
Ninnis, jag är med i Småland! Och håller dig lite i handen. Stor kram.
Fru Bygg, kallar du det utbrott och ber om ursäkt? Hå hå, då ska du nog läsa en Blommans svada i inlägg 8798 i andra tråden, så inser du att du är mild som en försommarvind i jämförelse...
Jag tror nog veranda en av oss fattar precis vad det är du menar. Tyvärr. För det borde ha kunnat vara annorlunda. Hejja Fru Bygg