• andbeyond

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hej hopp!

Vill bara titta in och säga att jag läser och tänker på er men hinner som inte kommentera.

Är i vecka 14+1 idag, allt ser bra ut. Men blöder gör jag fortfarande ibland. I lördags var det alldeles blodigt i sängen, huuva. Men verkar som att det är så det kommer vara, är från slemhinnorna det blöder så ingenfara för bebben sa doktorn.

Kramkramkram till er alla!

• andbeyond

Villemoa: Det är inte många av oss Stockholmare som faktiskt ÄR Stockholmare "egentligen". Har bott här i 10 år men när någon frågar var jag är ifrån så säger jag ändå Sundsvall. Om 6 år har jag bott lika länge i Sthlm som i Sundsvall... vad ska jag då säga tro?

• andbeyond

*Noterar Gudrun Abascal*

KRAMAR till Ninnis! Tänker på dig!

Här blöder jag igen, det är ju roligt - verkligen. Så att man känner sig riktigt lugn och lycklig.. eller.. ja. Vet ju att bebben mår bra, men ändå. Att det ska blöda så fort jag nyser känns lite frustrerande Borde vara slut på ytliga blodkärl som kan gå sönder kan man tycka.

• andbeyond

Villemoa: Bor västerort, grönalinjen :)

Men.. om det är en liten IRL-träff á la gravida kvinnor halvsomnar till idol här i stockholm. Får man vara med då?

• andbeyond

Tjing!

Blommis smsade mig och hälsar att hon inte kommer in på BT. Så hon säger HEJ!

Någon annan som haft samma prob? Tyckte mig läsa att Daa också hade haft grön plupp men inte var inloggad?

• andbeyond

Heloise: trist att du kommer först den 30:e, då är jag iofs i Umeå så vi hade inte kunnat ses ändå... :-/

• andbeyond

Ninnis: Stor Kram till dig och de dina! KRAAAAM!

Heloise: Du är ju för rolig! Love it!

Håller med tidigare talare att det är ju underbart att åsikter och tankar kan flöda fritt här utan att någon tar illa upp! Det är ju enda sättet man kan lära av varandra och få nya perspektiv.

Daa och Villemoa: Jag är inte allergisk mot något, ska bli så kul att ses! Hoppas din förkylning blir bättre. Min mage är inte så stor men jag får väl leta efter era magar

Kan vi förresten undvika att använda "Emma" som exempelnamn i fortsättningen. Jag blir förvirrad :P

• andbeyond

Choklad med mintcrisp... *dreglar*

Mitt kök är också fullt med disk och ingen choklad... måste ordnas. Kanske ska ta en promenad, för det är ju bra när man är gravid. Träning och så. Sen om jag bara RÅKAR gå in på kiosken och det sedan PLÖTSLIGT finns choklad i mitt kök är ju bara en ren slump...

• andbeyond

Jag blir så less... nu blöder jag igen. Inte massor och inte rött men fastän jag är rätt säker på att bebisen mår bra så gnager det ju ändå. Svårt att vara glad. Vilket inte direkt hjälper då jag som mest jobbar mig ur depressionen som har funnits hos mig i bra många år nu.

Känner mig helt omotiverad till plugget, har nog valt fel igen. Känns som ingenting är kul och är helt vilsen. Gillar inte dagar som denna, trots att det är fantastiskt höstväder. Men vågar inte gå ut för när jag blöder ska jag vila sa BM. Är ju lättgjort.. vila hela dagarna, hela veckorna och missar prov och sociala tillställningar. Jättebra för känslan att vara isolerad.. hjälper verkligen.

Så. Nu har jag spytt lite galla. Puss på er

• andbeyond

Tack för alla kramar

Håller med tidigare talare, lyssna på barnmorskan Heloise!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans