Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fru Sy, klart det är gravidmage!!!
    Eftersom du mår illa kan det knappast vara fettmage!
    Och skulle du mot all förmodan tycka att det dyker upp ett mystiskt lager på magen som är lite mjukt så kom ihåg att det är stoppningen för att skydda lilla knappen

Det här med att räkna hur lång förlossning man har är ju så svårt, räknar man in latensfasen kan den vara hur lång som helst..
    Med Stora I gick vattnet söndag natt och hon kom på tisdag eftermiddag, i timmar så..tja..60 timmar, MEN jag tyckte att förlossningen var ungefär 6 timmar, från det de sparkade igång mig med dropp. Visst kändes det mycket innan, trött vart man och otroligt segt att vara på BB hela tiden, jag ville inte vanka runt, jag ville ha min bebis!!

Nu ska det påpekas att jag fick stanna kvar eftersom vi har 23 mil till BB och eftersom vattnet gått.

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-15 11:41:16 följande:
    Alltså...Bruttan...du får dra lite till i filten.....där måste vara rester kvar i min skalle....guuuuu så seg jag är.....ögonen går i kors nästan.....Men inte många timmar kvar....sen ska jag hem o mysa med maken o döttra min!Nästa helg ska vi bjuda ut svärisarna på middag....tanken var från början att även makens bror o hans familj skulle följa med....men han (makens bror) har sådana jäkla problem.....psykiskt alltså.....nä han vill inte åka ut på restaurang med dottern....för tänk OM hon skulle bli smittad med någon bacill....herregud....barnet går ju på DAGIS!!!! Snacka om att ha fått en allvarlig knäpp när man inte ens kan gå på restaurang som tack till sina föräldrar för att de slitit o byggt hus till oss...Så till min fråga....någon som har tips på trevlig restaurang runt eller i Malmö-Lund som har god mat?Gärna något exklusivt....för det är svärisarna värda!

Komsikomsikomsi lilla fuuuuuula filten!! Kom får feta tanten hoppa dig
    Kooooom då.. JAMEN KOM HIT NU FÖR H-VETE!!
    Jag har inte tid med det här tjafset, jag ska stampa ihjäl dig!!
    Sluta gnäll!!

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-15 11:41:16 följande:
    Alltså...Bruttan...du får dra lite till i filten.....där måste vara rester kvar i min skalle....guuuuu så seg jag är.....ögonen går i kors nästan.....Men inte många timmar kvar....sen ska jag hem o mysa med maken o döttra min!Nästa helg ska vi bjuda ut svärisarna på middag....tanken var från början att även makens bror o hans familj skulle följa med....men han (makens bror) har sådana jäkla problem.....psykiskt alltså.....nä han vill inte åka ut på restaurang med dottern....för tänk OM hon skulle bli smittad med någon bacill....herregud....barnet går ju på DAGIS!!!! Snacka om att ha fått en allvarlig knäpp när man inte ens kan gå på restaurang som tack till sina föräldrar för att de slitit o byggt hus till oss...Så till min fråga....någon som har tips på trevlig restaurang runt eller i Malmö-Lund som har god mat?Gärna något exklusivt....för det är svärisarna värda!

Och igen,.. alltså, om barnet går på dagis... VAD är det då man kan smittas av på restaurang??
    Obotligt krav på svindyr mat eller?

På dagis/skola har vi hittills kunnat plocka på oss:
    Svinkoppor
    Springmask
    Löss
    Snor
    Hosta
    Vattkoppor
    Halsfluss
    Ögoninflammation
    Skrapsår som varat
    Blånaglar som sen tappats (ser så äckligt ut!)

På vår skolresa i gymnasiet fick vi dessutom salmonella hela klassen...
    Hmmm.. tror jag måte behålla barnen hemma för all framtid!

• Fjällbruttan

Blomman, laddaren hittades, när hon städade upp i sitt råttbo till sovplats i husvagnen Dessutom har den hunnit paja sen dess, så hon kan hon....

Sälllar mig till bokköparkön!

Hmm... tror bestämt du måste ha egen bokmässa i slottet

Och varför vänta?
    Du har mycket att säga redan nu, gör det

• Fjällbruttan

Spammar vidare...

Villemoa, lät mysigt med bibblan idag!
    Vi brukar låna kassar med böcker, i det här huset är alla tjejer bokmalar

Är så kul att låna böcker med barn också, det finns ju så mycket bra böcker!
    Har du kollat in Stina Wirséns Vem-böcker?
    Älskar de böckerna!

• Fjällbruttan

Hoppas hoppas hoppas att familjen Helipanzer har en bra dag och att lill-hjärtat snart får flyttas hem till Gävle!!

Kramar till er

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-10-15 15:20:05 följande:
    Så har jag kräkts vid blöjbyte....

Gullepluttan!!!

Det är så hemskt, man känner sig urfånig och så urlakad!

Kramar om och ställer in en varm kopp te!

• Fjällbruttan

Hallå!

Blomman, KRAM, i mängder!

Herregud, jag äter inte hormoner men exakt samma sak pågår här och är nog jobbigt utan hormoner... Önskar jag kunde snappa bort dig ett tag, linda in dig i bomull och läka ömma hjärtat!
    Dessa så enormt verbala herrar... och man vill ju inte ha månen utan just som du skriver:det räcker med en gullig mening!

Håller med Klockarbol. det verkar vara nåt som går...

Och då får vi svepa in fru Sy i samma bomull bredvid, för denna älgjakt kan göra en galen... helt plötsligt finns likasom ingen annan.....
    Fast samtidigt sak vi kvinnor FÖRSTÅ att de minsann gör det för familjen
    Ugh store hövding, jag blir SÅ glad när du släpar hem dött kött som JAG får ta hand om samtidigt som du i säcken packar fläsk och godis och fan och hans moster och far ut och har kul med kompisarna och glömmer att ens FRÅGA hur familjen mår!!!
    Pssst... det finns kött i frysen på konsum!!

Gaaahh...

• Fjällbruttan

Flamman, hoppas att sjuklingen är lite bättre idag!

Kramar till er allihop!

Lanovia, kul att se dig

Ingis, har gråa filten dragit sin väg?

Aleta, skönt med städat hus efter er roadtrip

Kram till er alla!!

• Fjällbruttan

Och nu är jag officiellt utsedd till 2010 års värsta surkärring!!
    Och jag har ingen aning om hur texten blev superstor i fet i min ruta, blir spännande att se om det ser likadant ut då jag postar....

Kan datorn känna hur pissed man är???

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans