• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ingis: skagensmörgåstårta mmmm *dregglar* hoppas det löser sig för systern, nu när hon har varit så stark och kommit så långt så ska väl inte fjuttiga 1500kr behöva stå ivägen?

Lanovia: hemskt att vara utan kök, men tänk sen... när ni kan njuta av att ha ett underbart nytt kök, då blir det värt allt. Att skåpluckorna sitter fast, att de är stängda när man sängt dem att inte kylen läcker vatten att... oj sorry det var mitt kök inte ditt jag syftade på Ja som är kockutb, och har jobbat med det ett par år, längtar mig sanslöst förtvivlad efter stålbänkar, stora hushållsmaskiner gigantiska kylar, ugnar, dregglar bara jag tänker på rader av stekpannor, grytor och knivar. Skärbrädor stora som  attan och tunga. Men eftersom smurfhuset har et kök stort som tja det i en husvagn så lär jag få nöja mig med att laga mat i Barbies kök, typ...

Daa: hur mår du idag? Är det fart på Axel och Fälga?

Fk har varit så snälla att de har räknat min SGI på juni resp Julis lön det här året, och på så sätt höjt min sgi med ca 200kr om dagen. De har fått alla uppgifter 6 år tillbaka men valt dessa två månader för att jag ska få så bra osm möjligt! Just nu älskar jag FK!

• Heloise

Ingis: usch vilket helvete, hoppas sin syster orkar vara stark lite till, och det är ju jättebra att hon har dig! Men skönt att nått gott kommit ur det och att du och mannen kunde prata ut.

Aleta: jag blir också nyfiken på jobbet, men det är klart att jag förstår din sorg, det är ett stort beslut att ta det med.

Jag tycker att både Aleta coh Blomman ska satsa på politiken, det behövs smarta, vältaliga kvinnor som säger vad de tycker

Jag har en låg dag i dag, inte direkt för att jag är ledsen utan mer för att jag är hängig, känner mig sliten, trött och jävligt gammal. Funderar på om jag ska tillbringa dagen i soffan med My So Called Life dvdboxen och bli 15 för en stund och drömma om Jordan Catalano och hångel i källaren på skolan Jullan har varit väldigt lugn, antingen känner hon av att jag är sliten eller så är det läge att oroa sig... Hon har väl rört sig yttepytte lite men inga sparkar igår kväll som hon brukar fyra av.

Sen är jag trött på att jobba, allt går sakta, gör ont och mitt huvud är inte med och jag får en massa sammandragningar när jag jobbar. Vidare är jag grinig på en av mina chefer som bara ändrar i mitt schema till höger och vänster utan att fråga och sedan har mage att bli sur på mig när jag inte kan  jobba. Nä jag hoppas verkligen att de här 4 veckorna passerar fort som FAN!

• Heloise

Krya på dig kramar till Daa och kramar till Ninnis!

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-21 11:25:00 följande:
    Heloise: Kram! Hoppas att du får ta igen dig ordentligt idag. Den där valvakenatten kanske tar ut sin rätt nu. *håller tummarna för fyra snabba veckor**undrar varför jag inte har någon dvd-box i min ägo*
    Jag fick hem en igår, Bck Books, men Panzer gråter blood om jag börjar på den utan honom. Black Books är ljuvligt brittisk humor när den är som bäst!

• Heloise

Åh så här vill jag göra på mitt jobb, why do they come to me???? What do they want from me?????

• Heloise

Don't start customer lover... jag kanske kan köra den här stilen sista dagen på jobbet?

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-21 11:28:18 följande:
    Hmm... satsa på inlägg 2222?
    Jo satsa på 2222 Sen när du ska amma Axel och Fälga hela dagarna så kanske en dvd box kan vara till nytta Har jag hört av andra mammor
  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-09-21 11:44:21 följande:
    Daa: bra att du kände efter och stannade hemma! Blommis och Aleta: klart ni ska bli politker, ni uttrycker er så bra och har kloka tankar och åsikter! Heloise: ååååh My So Called Life!!! Love it!! Kanske ska beställa hem boxen. Väntar för övrigt på att Dallas säsong 14 ska släppas, har de första 13 hemma.... Har massor av olika boxar när jag tänker efter, kommer komma väl till pass sen Kanske skulle börja om med Dallas från början....
    Jag har en lista på tvserier jag vill se men som jag inte hunnit se. Ex alla avsnitt av Weeds, älskar Mary-Louise Parker, Mad Men, ska vara kusligt bra. Jag har just gått igenom alla The Wire avsnitt och ligger i fas med The Mentalist, och Lie To Me( fast de har jag lånat av en kompis) Jag skulle lätt kunna bli en riktigt tvserie-junkie haha

Fast just nu kollar Panzer och jag på The Shield, sen blir det Black Books.

Min favorit serie alla kategorier är West Wing, "Vita Huset" på svenska, det måste vara den bästa serie som någonsin gjorts! Stark tvåa är Gilmore Girls som bara gör mig lycklig.

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-21 11:49:52 följande:
    *skrattar åt Heloises youtube-klipp* Heloise: inlägg 2222 är avklarat för länge sedan. Det börjar vara läge att plöja igenom Lost från början, så det kanske är något att köpa hem? Men om tvillingarna ska ammas genom många timmar av den serien kanske de får en konstig start i livet. Åt förresten din plommonkräm till frukost. Lätt att göra, god att äta.
    Visst är den! Sen hjälper det mot gravid/niferex-trög mage så där lagom utan att bli för mkt.

Jag ska göra en omgång nu, och koka lite jordgubbssylt, måste röja lite hemma innan jag med gott samvete kan bänka mig i soffan. Eller i mitt fall fåtöljen och fotpallen

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans