• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Soldemor, grrr, får man döma utan att ta i katterna?

dfk, oj vad mycket du har hunnit med, får det plats så mycket på en helg?

Sprinklersystem, jaha så det är det som har hänt. Jag började undra om Passionsblommans rörmokare hade varit i farten.

• Aleta

Jag är i Stockholm och försöker på några dagar hinna med alla släktingar och vänner som ska besökas + en massa ärenden som bara kan göras här. + Lite kul också. Vi var på John Cleese i måndags, jättekul och verkligen skönt att få sitta och gapskratta.

Fina Heloise, vilken hemsk miljö att vistas i när man redan är fylld av oro. Jag hade inte förstått hur det faktiskt såg ut. Vilken levande beskrivning, jag ryser verkligen av att se er mitt i allt detta. Många, många kramar och hoppas ni får komma hem snart!

Flamman, många kramar till dig också och hoppas att det går bättre imorgon. (För det var väl då ni skulle gå?)

Alla tummar, fingrar och tår hålls för alla våra små ruverskor, blivande och nuvarande! ♥

Grattis till skörden Ninnis.

Passionsblomman, bra att du får ett ännu bättre preparat!

Bruttan, blä för mjölkstockning, tur att du har specialmeduciner.

Andbeyond, vad härligt med det fina ultraljudet!

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-10-13 12:12:23 följande:
    Aleta, åh är det DÄR du är. Jag hann börja oroa mig att du fått en riktig depp-down-period och gömt dig. BRA att du gör roliga saker!
    Ja, gulliga maken tyckte att det bästa med John Cleese-kvällen var att höra mig skratta riktigt ordentligt.

Tack för att du tänker på mig, men det lättade otroligt mycket efter vårt inboxande.

Jag är också helt fascinerad över detta med ivf och eskimåer. Ett solklart nobelpris!
    Det blir verkligen spännande framöver.

Jag fick gå en sväng till en naprapat idag, hade så ont i höften och rumpan på ena sidan efter allt knatande med barnvagnen (det är ju så låååångt till allt i Stockholm). Det blev en riktig hästbehandling, stötvåg. Ont som tusan gjorde det, men ska vara effektivt. Naprapaten skakade på huvudet efter att ha klämt på min rumpa och sa att det där har du haft i säkert tjugo år. (Tjugo, jag har minsann haft min rumpa hela livet jag. )

Krya på dig Solde!

• Aleta

Styrkekramar till familjen Helipanz! Hoppas att detta bara var ett litet undantag och att allt går framåt från och med nu.

• Aleta

Instämmer: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• Aleta

Fjällbruttan!
    Ojojoj! Det var roligt! Hihihi kommunikationsmästarna!

Jag har det inte så kallt, jag sympatibrrrrade bara. Sitter i ett regnigt Stockholm och försöker få mina uppspelta flickor att äta frukost så att vi kan åka och träffa deras farmor.

• Aleta

Ninnis, jag instämmer i vågen, kram!

Fjällbruttan, nä, någon shopping blir det inte. Lyxen blev John Cleese-kvällen.
    Fast jag har varit på Gröna Villan i Örby och handlat vinteroveraller. Det är en jättebra second handbutik för barnkläder. 
    Turligt nog så hade några av våra vänner rensat vinden på barnkläder så vi fick lite kläder, skor och stövlar till stora tjejen också.

Lanovia förresten, vad skönt med köket!

• Aleta

Hvidis, men oj!
    Jag tycker att du ska ringa vårdcentralen och kolla, hellre en gång för mycket!

Hurra för Elise! Fortsätt på den vägen och hoppas, hoppas det blir färd till Gävle snart.

Jag dansar förresten med i fertilitetsdansen! Fantastiskt att man får bilder också Ninnis!

Blomman, man måste ju börja övningsskriva om inte annat. Alla kända författare brukar ju har några tidiga alster som kommer ut igen efter att de fått sitt genombrott.

dfk, vad händer hos dig?

Fru Sy, jag mådde ju själv illa 7 månader av 9, men jag vet precis vad du menar med att man tror att alla andra är så strålande lyckliga. Var riktigt ego nu och låt mamma komma hem och städa åt dig. Tänk dig in i hennes situation, tänk om det var din dotter som låg och mådde illa, klart att du skulle vilja göra något för henne!

Fjällbruttan, hur det nu än är med karlarna så har de i alla fall gett mig ett gott skratt nu på morgonen. Pistvakter och låsta dörrar.

• Aleta

Ni är bara för underbara allihop! Vet ni det?

Nu sveper jag om Passionsblomman med en rosa filt med blommor på och masserar hennes rygg litegrann. Bäst att plocka fram lite god choklad och en balja te också.

Förresten står jag också på Blommans bokköplista!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans