Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Soldemor skrev 2010-10-08 11:05:01 följande:
    Färsk svamp, stora skivor tomater stället för ketchup, stora kycklingbitar och MASSOR med ananas.

Ketschup kan man väl INTE ha på pizza! Finns det de som har det??? Urk!

Mmmm
    Färsk svamp ska vi ha def! O just ja...ananas...det är ju så gott...men blir så himla varmt....nåja...gottigott!

Tänkte ha:
    Hemmagjord tomatsås med vitlök, lök o oregano/basilika.
    Skinkstrimlor
    Mozzarella
    Körsbärstomater i skivor
    Färsk svamp
    Oliver och/eller ananas beroende på vad töserna gillar......

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-08 11:05:29 följande:
    Oh, vad jag blev sugen på pizza nu. Undrar om de har det  på minnesstunden?

Men det vore väldigt smidig plockmat kanske....pizzabullar....

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-08 11:14:56 följande:
    Mycket ost är ett måste på pizzan, salami, bacon, sparris

Ohh salami o sparris är ju osså himla gott...herregud...var ska detta sluta!

Ska def göra pizzabullar någon gång...har du något recept att dela med dig av?

• ingenjörsbruden

Idag MÅSTE jag köpa nya trosor.....snark.....för maken har slängt flera stycken nu när han har fixat tvättandet! Snällt att han sa till att han slängt dem iallafall!
    Måste göra något fundamentalt fel när det gäller hudfärgade trosor....de blir dassiga i färgen DIREKT....gråaktiga....
    Någon som vet vad jag gör för fel?

O så ska jag köpa strumpor till mig själv osså!

• ingenjörsbruden

Nä men om jag skulle ta o få lite gjort på jobbet osså.....*hrmmmmr*

*jag har ju suttit på axel o morrat o tuggat på kärringjäkeln* DET måste väl chefen förstå?!

på ett tag!

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-10-08 11:22:55 följande:
    En rolig sak! Gissa vad jag och min kollegia ska äta idag till lunch? PIZZA! Det bestämde vi redan igår.

hahahaha vilket sammaträffande!

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-08 11:23:08 följande:
    Ingis-använd samma som till pizzan bara att kavla ut degen som vanligt och strö på allt man vill ha, rullar den som med kanelbullar och skär på samma sätt. Grädda som kanelbullar

Tack för tipset!

mina pizzabullar borde bli GIGANTISKA m tanke på allt gott jag skulle vilja ha i dem....tror nog att tomat o sparris inte blir så gott om bullarna äts kalla....eller?

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-08 11:24:09 följande:
    Ingis-vad bra att maken greppat lite vad du menar vi har blivit bättre på det där sedan vi började renovera eftersom vi insåg att vi måste samarbeta och inte bli ovänner för att orka

Det är supervikigt!
    Problemet för vår del har ju varit att vår uppdelning med hus o hem har gjort att vi båda inte riktigt greppat hur jobbigt den andre haft det.....jag har så klart haft det jobbigast .....o inte kunnat förmedla det till varandra....pluss att det inte varit möjligt att turas om mht alla tunga lyft mm som haft med huset att göra....iofs är busan osså tung....
    Men maken hade DEFINITIVT INTE greppat hur jäkla enformigt o tradigt det blir att ALLTID städa, plocka undan efter andra(!!!!!!!), tvätta, handla, hänga tvätt, mata barn, byta på barn, laga mat....man BLIR koko om man inte får lite variation....iallafall jag!
    Men maken greppar det lite nu när han är hemma m busan!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans