Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise, jaaa jag vet inte vad det är med mig och mitt gråtmilda jag, men jag har alltid fått en tår i ögat när jag hört den här:

">

Särskilt när Lissa Ekdahl sjunger sin bit. "jag tar min älskade hårt i handen"

Fan! I år hade vi behövt ha de här lirarna utanför vallokalerna!

• passionsblomman

Aleta, jag har redan förut under kvällen varit djupt bedrövad, men nu har jag varit inne och kolat på min nya hemorts siffror. Jag tror allvarligt talat att jag måste flytta härifrån!

Det var det värsta jag har sett!  Jag måste göra något! Och partiet jag själv röstade på hade USLA siffror här. Jag måste nog verkligen göra något!

Vad är det frågan om egentligen? Jag tror jag smäler AV!

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-20 10:53:45 följande:
    Mitt valdistrikt var värre än ert, 1,7% värre. Jag har redan på morgonen pratat med två mammor och en fritidsledare om detta. Prata, prata, prata. Upplys, sprid kunskap. Jag tänker säga det till varenda kotte jag möter.

Jag är uppriktigt sagt skakad in i mitt innersta. Det var omöjligt att somna igår. 

På torsdag ska jag gå på mitt första föräldramöte i den här skolan. En skola som har ett papper där det tydligt står att man motarbetar främlingsfientlighet och homofobi.
    Jag hade gärna glidit in i den där pyttelilla gruppen (det är ju bara 13 elever i klassen) och varit tyst och smidig och lite stilla sagt att det är jag som är mamam till X, för jag har faktiskt inte träffat så många av föräldrarna.

men nu....

...jag MÅSTE prata om det här! Jag måste säga till dem hur det kryper i mig och att jag inte kan bo här om jag inte känner att det finns andra som HÖGT säger att de inte tycker så här.

Sedan är man väl rökt i byn.

• passionsblomman

Ninnis gumman! Jag är så glad att du fick förmånen att hålla mormor i handen. Det är ovärderliga ögonblick i ett människoliv. För båda.

Just din mormor och er situation fick mig att fundera på en mycket konkret sak i och med valet: visst måste det vara så att om man hunnit förtidsrösta i valet men sedan avlider innan valdagen, så måste väl rösten räknas?

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-09-20 13:46:07 följande:
    Tack så mycket, söta ni! Intressant att du tar upp det, Blommis. För att spä på det hela ännu mer är min moster riksdagsledamot (och har således haft sin mest hektiska period på fyra år de senaste veckorna...). Mormor förtidsröstade och hann lägga sin röst med kryss på sin dotter, hoppas den räknas.

Alltså, din moster-och hela din familj måste vara helt slut!
    Men Å vad fint att mormor hann lägga sin röst! *alldeles rörd*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans