Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Fan, nu brände jag en kastrull igen, som jag glömde när jag skulle debattera...hur var det nu? Skulle vi kvinnor dessutom vara bra på att göra många saker samtidigt?

*öppnar alla dörrar och vädrar ut bränt ris*

• passionsblomman

Ingis! Åh vad ledsen jag är för din systers skull att hon och barnen får genomlida detta.
    Samtidigt kan jag känna en helt sjuk tillfredsställelse i att nu har han visat så även myndigheterna vet. Förstår du hur jag menar? Så länge saker ligger endast mellan de två makarna, så är detta med anmälningar som tas tillbaka och hela den härvanså himla svårhanterlig. Har det väl hänt något som inte går att snacka bort, så brukar det kunna bli LITE lättare att fortsätta processen bort sedan.

Så många kvinnor som bara förlåter och förlåter. Nu verkar hon ju ha kommit tillvägs ände med den här mannen och kan i framtiden välja nya, otrampade vägar för sig och sina barn.
    DET är jag glad för mitt i allt.

Bra att du och maken haft ett nära möte också. Ibland undrar man om det ska till katastrofer för att man ska nå varandra?

Politiker? nej, jag är så ARG av mig. Politiker måste vara mer slipat arga tror jag. Och följa taktiken som finns, så man spelar spelet väl.

• passionsblomman

Aleta, berätta genast mer om jobbet!

Och jag undrar föressten som din mamma, du skulle säkert göra succé som politiker.

• passionsblomman

Aleta, nä jag har lite samma problem. Ska vi behöva starta ett eget? eller kan vi välja ett och ändra på dem?
    Jag menar Nya Moderaterna, ursäkta, men det är en rätt stor förändring...vem genomförde den? Bra gick det också. Till och med färgvalen är geniala, den där orange slipsen är en suverän kontrast i allt det blåa och lyfter fram de där bruna, snälla lugna ögonen så fint...

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-21 13:22:19 följande:
    Vi kan ha en handväska som symbol! Vilken färg ska den ha?

Chokladbrun & Blommig. Med MÅNGA sorters blommor och olika färger. Och diamanter i knäppet.
    För att mångfald är roligare än enfald, regnbågen har många färger och man kan tänka med den gröna delen av hjärnan och ändå gilla glamour.

Och choklad.

• passionsblomman

Ha! Här gick jag över till grannen med en påse päron-som vi har alldeles för många av.
    Då fick jag kantareller och trattisar i en påse av henne.

Jag gillar skarpt den typen av ömsesidighet.

• passionsblomman

Jag fattar inte varför det går så lååååångsamt med MIN produktivitet...
    Jag ska ju råröra linon. Fast nu måste jag ju fixa middagen, och då behöver jag ju rensa kantarellerna, och sedan har tvätten varit klar i maskinen jättelänge, och disken den står visst kvar där ja.

-Men jag har fått fart i pannan, varit på ICA och handlat, packat in all maten och plockat päron åt grannar och andra föräldrar OCH hämtat ut pketet med mina mässingslampetter!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans