• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blommis: den där fördärvade huvudvärken! Tycker du kunde få slippa den... Förstår att den känns mentalt jobbigt också. Hur är det med ryggen nu?

Lanovia: kraaam! Känn dig inte stressad över allt som skrivs och som du inte hinner läsa. Det går alltid att efterlysa en sammanfattning.

• Daa

Flamman: just nu känner jag mig vansinnigt trött och har lite ont i ryggen. Ett bakslag, eftersom jag idag gjorde ett tyngre jobb som mot förmodan gick ganska bra (Har fått mig en härlig gördel: det är som att ha på sig en BH, fast för magen.  ). Uppmuntrande, men inte så länge för redan någon timme senare tröt krafterna. Borde inte ha blivit så förvånad över det.
    Har skrivit om brevet en aning. Gjorde om lite klumpiga meningar som stack mig i ögonen och lade till lite av det vi pratade om. Chefen filar på sitt utlåtande, så imorgon tänkte jag få iväg begäran om omprövning.

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-10-07 19:12:44 följande:
    Nu känner jag mig mycket bättre ikväll. Men halsen gör ont. Få se hur det blir imorgon. Tror inte att jag kan skicka T till skolan, ögonen är lite för röda. De är ju livrädda för ögoninflammation påskolan. Så då blir jag hemma och passar på att bli helt frisk själv. För imorgon kväll är det ju TJEJFEST Just det, ryggen Blomman, hur är det med ryggen?! Har du nåt som du kan smörja, typ liniment eller nån smärlindrande kräm? Tigerbalsam? Daa: Hej, hej, läget?  

Skönt att du börjar känna dig bättre. Besvärligt med ögoninflammation för T.

• Daa

Leksi: tungt besked för din kompis.

Fru Bygg: jag tycker också att böcker är utmärkta presenter.

Ingis: härligt med givande samtal med maken! Ditt förslag på pizza låter riktigt gott.

Bruttan: hoppas att mötet går bra.

*pustar ut efter alla sidors läsning och fnissar fortfarande åt morrande ingenjörshundar och snigelstädare*

Nu är brevet till FK på lådan. Har läst igenom chefens utlåtande och det har en lite syrlig ton. Han är inte helt nöjd med FK:s första beslut och verkar lite less på stirrandet på antal kilo. Nu stod det angivet "för tunga lyft för en höggravid person" och "för" var understruket med två streck. Vi får väl se vad de säger om det. Han fick även in en utmaning om att de ska komma på studiebesök.

• Daa

jag också! Snällllllaaa...

Ninnnis skrev 2010-10-08 11:54:04 följande:
      Jag vill också ha!

• Daa

Stora som basketbollar! Minst!

ingenjörsbruden skrev 2010-10-08 11:25:50 följande:
      Tack för tipset!mina pizzabullar borde bli GIGANTISKA m tanke på allt gott jag skulle vilja ha i dem....tror nog att tomat o sparris inte blir så gott om bullarna äts kalla....eller?

• Daa

Men så skönt att Elise har fått klartecken att åka till Gävle! Hoppas det kan bli av snart.
    Fru Sy: Segt illamående det där. Men nu blev jag nyfiken på din hemsida. Och skönt att ha avklarat de magiska 12 veckorna.

Flamman: bra gjort av Flam-mannen! Grattis till en ny bil. Och pelmeny... *smådregglar*

Bruttan: hur har det gått idag?

Villemoa: men FY för sådan halsbränna (för sisådär en två veckor sedan testade jag halsbränna för första gången och nej, jag har inte saknat det. Än så länge är det ganska lugnt, men otrevligt). Lilla ostbåge, det är dags att vända sig rätt nu!
    Hoppas de dina hämtar sig från förkylningen och att du slipper den.

*kramar på den sprut-trötta fin-Ninnisen*

*vinkar till Blommis framför Sagan om ringen*

Jag älskar också dialekter. Brukar ibland prata i telefon med en kollega i Umeå, sannolikt bördig från inlandet där i närheten, och jag brukar vara på gott humör länge efteråt för att hans dialekt är så skön.

Har nästan fått med chefen på detta: om FK fortsätter sitt tjat om antal kilon ska de bli varse om hur det går när man bråkar med anatomikunniga ingenjörer om hur tungt det är att lyfta något. Det blir fina teckningar om hur mycket kraft som utvecklar sig i en muskel beroende på vridmomentet som blir kring utvald led. *blir nästan lite ivrig att börja rita kraftpilar och figurer redan nu *

• Daa

Villemoa: jag tror inte att jag fattade, jag blev mer rädd.

Och, ja, det är väldigt irriterande med försvunna radbrytningar.

• Daa

Lite rädd för SGI och f-penning och allt vad det innebär. Fast det kanske inte blir så komplicerat om man har arbetat på samma ställe i hela sitt yrkesverksamma liv. Och heltid hela tiden...

Men nu förstår jag vad du menar iaf. Hoppas att de räknar om SGI:n då.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans