• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta skrev 2010-09-27 13:38:45 följande:
    Heloise, en sak anående menskoppen bara. Du ska inte använda den till avslaget efter förlossningen. Man ska vänta i minst 6 veckor.  Daa, men du är ju inte alls inne här hela dagarna! Vilken fräck och lat arbetskamrat. Grrr!
    Jag tönkte nog att det var nått sånt, dessutom kanske jag itne vill in och pilla för mkt efter Jullans storslagna entré Men sen när allt känns något så när normalt så ska jag prova en menskopp! Har börjat fundera över preventivmedel efter Jullan, har ju haft hormonsprial i 10 år, och trivts bra med den, förutom sista året då jag inte var helt nöjd, fråga mig itne varför, men jag var itne riktigt riktigt nöjd med den, hade ont i magen ofta och kände mig allmänt off.

Kopparspiral vill jag helt inte ha, eftersom jag inte vill blöda mer och få mer ont. P-piller får jag itne äta pga min familjehistoria med blodproppar, hjärtinfarkter etc i alla led. Pessar funderar jag lite på, får höra hur du upplever femcap Aleta.

• Heloise

Tittar in en snabbis innan jag går och läger mig ett litet slag, är helt slut efter röjning av extrarummet, kantarellförvällning och plommonkrämskok. Har sorterat barnkläder som vi fått låna/fått och herregud, allt är rosa och lila( dev et inte att Jullan med största sannolikhet är en tjej) och vi har fått så himla mkt, 3 ICA kassar med kläder i stl 62... Tvättar det sista och ska bara tumla det sen är allt klart.

Har haft en snygg hantverkare hemma, eller hemma och hemma, på tomten iaf. Ska man betala för hantverkare så är mitt minimikrav att de ser bra ut

Solde: nja vi har provat, det räcker inte, hon vill inte ta en 30 min tur och nått annat hinner jag inte med. Utan jag får tuffa till mig och släppa ut henne, jag vill ha en lycklig katt!

Usch för svärpappor och grannar som bara kommer in, säger som Blomman, jag skulle fan bli vansinnig!

Skulle kommentera mer men måste lägga mig en sväng innan Panzer kommer hem och vi måste åka till återvinningen med allt skit som ska slängas!

• Heloise

Ok äcklig fråga från mig, men icke desto mindre hoppas jag att ni kan svara på den, jag har så himla konstiga flytningar, det ihop med en jävla värk i magen börjar göra mig orolig, flytningarna ser ut som snor, gula och äckliga. Är det nått att ringa om?

• Heloise
    Aleta skrev 2010-09-28 16:42:08 följande:
    Vad är det för skojkurs Soldemor? Snygga hantverkare? De kanske skulle börja med bilder på offerterna så att man får välja.
    Jag går på hörsägen och mkt riktigt Tim var lång och snygg, trevlig dessutom i 35+ års åldern
  • Heloise

Blomman: hade jag varit hemma så hade jag backa up men jag backar lite härifrån, eftersom Aleta och du argumenterat s¨bra i den andra tråden. 

Beklämmande att folk har sådan snäv sny på ammning, man ska ämma så länge det känns bra för mamma och barn, och kan man inte amma så är det lika bra, mammor och pappor vet vad som rä bra för sina barn och vad som fungerar i just den familjen, Själv är jag jätterädd för att inte kunna amma och ser framemot att amma, och inte för att gå ner i i vikt utan för att jag vill amma.

Bruttan: Håller med Aleta, hoppas Jullan kommer bli så trygg med oss att hon kan fråga om allt.

Aleta: du är så vis att jag är säker på att din flickor kommer att vända sig till dig och herr Aleta när det gäller allt.

Villemoa: krama Daa, huliganerna, Andbeyond och minibeyond. 

Vi har varit hos Panzers syrra, pratat om familjer och det slår mig vilket otroligt ansvar vi kommer att ha, alltså jag har förstått det innan men kanske itne fullt ut( det hinner nog blomma ännu mer). Vi pratade om hur viktigt det är att tänka över sitt agerande, vilket är "inlärt" från uppväxten etc. Jag vill inte upprepa min mamma och pappas misstag utan vill göra min egna( eller helst inte men fattar att jag kommer att göra mkt fel).

Nu ska vi sussa lite,

Ang snuskflytningar: har itne ringt för jag har tid hos BM imorgon kan lika gärna ta det med henne som att sitta i kö i evigheter.

Sov sött, och Blomman får en extra kram för trådtjafs!

• Heloise

Hej Fru Cicci: nu är det ju ingen här som sagt att ni skulle tycka sämre om Blomman, det är väl ändå ingen popularitetstävling. Klart man kan ha olika åsikter, men jag personligen försöker låta bli att dömma andra mammor och hoppas att mammor som ammar eller inte ammar tar beslut som känns bra för dem och deras barn.

Här kommer en reflektion ifrån mig om det här som inte på något sätt vänder sig till dig Fru Cicci, utan är en reflektion i största allmänhet!

Dessutom oroar jag mig generellt sett för att vi närmar oss USA, man ska amma så kort tid som möjligt, man ska täcka sig när man ammar, folk blir utslängda ifrån restauranger för att de ammar sina barn, det är en tillbakagång! Fler och fler av mina vänner säger att de vill inte få en tutte uppslängd i ansiktet när de är ute och fikar, som att mamman flashade sina tuttar för mina vänner, som att mamman ens tänker oj nu sitter det en tjej/kille därborta som inte vill se mina bröst, när barnet  är hungrig och gråter. Jag tycker det är tragiskt, och det skulle aldrig ens varit någon som ansåg att det var fel för 30år sen.

Man får sluta amma på en gång om det inte passar en eller att man inte kan, och man har rätt att göra så utan att bli ifrågasatt, men man måste också få ha möjligheten att amma längre utan att det ska anses som fel.

Vi är så jävla snara att dömma människor, och då speciellt andra kvinnor för hur de är och vad de gör, hur ska samhället och jämlikheten kunna komma framåt om vi inte ens kan värna om skillnader, nyanser och olikheter inom vårt eget kön?

• Heloise

Rapport ifrån BM: tillskillnad ifrån Daa så fulsurfar jag på jobbet

BT 120/65
    Blodsocker:5.5
    Hb:121
    Vikt- 3hg sen v26, totalt -3.3kg sen inskrivningen
    Jullan: 144 slag/min

Allt var bra. lät bra och såg bra ut. BM tyckte ajg skulle vänta med snuskflytningarna ca 1 vecka, hade det inte blivit bättre så skulle jag ringa kvinnokliniken, SD sa hon hade med jobbet att göra och blir det ohållbart så ska jag gå till Dr och sjukskriva mig, men det är ju bara en månad kvar känner jag.

Nu måste jag packa ut frukt, livet är glamoröst ibland

Btw Villemoa Andbeyond och Daa, härligt att ni hade det så bra, hade oxå velat vara med och prata och äta kärleksmums

• Heloise

lanovia 08 skrev 2010-09-29 16:31:23 följande:
    Heloise är lite förvirrad, när skall Julle titta ut i denna värld?

Hej du har varit saknad! Hur går det med köket?

Jullan( vi tror att det är en tjej men har inte outat det riktigt för alla ex päron, vänner facebook) har beräknad ankomst den 22 december. Förbereder mig för fullt på att tillbringa julen på BB

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-29 20:23:27 följande:
    Alltså, ni måste bara läsa vidare i den där tråden med Pullan och amningschocken.
    Jag är på väg... fast ärligt talat där måste det ju fattas ett par hönor.
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans