Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-09-23 10:06:23 följande:
      Ja, eller hur. Om vi lyckats känns det nästan lite symboliskt. Tänk om det kunde bli lite positiva nyheter i släkten...

DET vore det verkligen dags för!

• passionsblomman

Ninnis, ja det skulle väl isåfall vara den enda fördelen.

Lite så blev det för mig nu när SD fick så många procent där jag bor. Jag glömde bort det här andra lite. Men jag hinner nog påminna mig skulle jag tro.

Usch, jag pratade just med en person i byn jag inte talat med förut. Han berättade om sin son och trivseln i byn. Det börjar vara lite för många jag hör om nu som flyttat sina barn från den är skolan pga mobbing och tom misshandel...den pojken jag hörde om nu ska det hållas förhör med högst upp i skolverket(var det väl) för att reda ut vad som egentligen hänt honom.

...som sagt, föräldramöte ikväll.

• passionsblomman

Ninnis:

"ja nä, jag har fullt redan nu, men vill du stå kvar i vår ansökningsbank, för vi har ju en del omsättning på personal här"

De påpekade också att han ju tyvärr hade en månads uppsägningstid, vilket han dementerade, eftersom han som behovsanställd inte har ngn uppsägningstid alls, men han är säker på att hans chef sagt till dem att han har det. (hon finns ju på plats på stället om man säger så. Och förresten så skulle ingen som träffat henne bli förvånad ifall hon skulle lyckats klämma ur sig "och ni vet väl att han nyss var föremål för polisutredning va?")

Tja, en dag med endast positiva nyheter och input so far. Nåja, solen skiner iallafall.

• passionsblomman

Ninnis, jag tror inte Det Stora Företagets chefer har den blekaste aning. Jag vet att hennes eget företgas chefer köpt hennes snack rakt av-trots gemensamma brev från de anställda för ngot år sedan.

Jag har ju inga som helst belägg för att hon gjort något. men min magkänsla säger mig sanningar om den kvinnan som jag efter min livserfarenhet hittills gör mig böjd att tro på. Den kvinnan har inga som helst skrupler. Det vet jag.
    Att slippa henne var liksom 80% av grejen med det här jobbet.

Hoppas någon som fått jobb ångrar sig och det blir en ledig plats. Snabbt!

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-09-23 13:10:04 följande:
      Nä, för jag vete fasen vad jag skulle ha den till

Tänkte också på det....

mamma är död och barnen går igenom lådorna:

-Åh här är mamma när hon var ung
    -Nähä är det verkligen hon?
    -Ja det ser du väl
    -Nä. men vad snyg hon var. Och smal.
    -Ja, och här är hennes och papaps kärleksbrev
    -Och här är armbanden från när vi låg på BB
    -Här är min första tand
    -Jaså, det var DÄR tandfén stoppade den
    -Här är alla våra morsdagsteckningar
    -Här är hennes opublicerade roman
    -Här är visst en sån där secret box-OJ nämen MAMMA!
    ...och här är mammas muffla i gips

• passionsblomman

Villemoa, USCH vad otäckt med fallet!

Ha, jag vet att EA har lappen nu! GRATTIS bästa MC-tjejen!

Håll i er, nu kommer ett låååångt inlägg:

• passionsblomman

Angående sambons jobb;
    Jag har en sådan där känsla man får ibland, att det löser sig. Kanske är det bara min försvarsmekanism-och sambon delar den inte utan deppar. (och blir tyvärr så himla stingslig då, inget konstigt, men trist) Men själv känner jag att "jo, men det kommer att ringa framöver och då har de en tjänst och så ordnar det sig" Och lite sådär att "ja, och det kan passa bättre, för nu blev ju ivf:en försenad och då hiner vi göra den så han slipper vara borta mitt i uppstarten"

Pratade med en tjej som jobbar där igårkväll. Hon sa att han asolut ska ligga på och fortsätta ringa och stå kvar i den där ansökningsbanken, för att visat intresse betyder jättemycket.

Föräldramötet var jättebra.

Eller, själva föräldramötet blev som det brukar mer av ett infomöte. MEN åsikten från andra mammor i gruppen kom upp, att det är trist att man som föräldrar aldrig träffas och kan diskutera saker, och bygga lite plattform för saker. Så att man känner varandra. För även på ett litet ställe så är det jobbet, barnen, djuren, maten, huset....och så rusar tiden på och man är som förälder rätt isolerad från vad andra mammor diskuterar med sina barn, vilka regler som finns i andra hem och så vidare.

Så, vi har bestämt att vi ska på helt frivillig basis bjuda hem på fika hos en familj och sedan bokar man ett nytt datum hos någon annan, och de som kan, vill och tycker att det är kul, träffas en vardagskväll.

Jag fick in min tanke, oro och fundering i kontexten att jag känner mig lite isolerad där i mitt hus och när man inte interagerar knappt alls med andra familjer, så blir siffror som de där nästan 10% föremål för väldiga funderingar, medan om man får träffas och prata med andra, så kanske man kan få se att den där tjusiga värdegrunden finns, annat än bara på papper.

...och sedan stod jag kvar med tre härliga mamor på skolgården och pratade i felra timmar! Föräldramötet var slut kl 20.00. Vi sa godnatt vi 23-tiden. sedan promernerad jag med den av dem som bor åt mitt håll och stod utanför vårt hus typ en halvtimme till.

DET var en värdefull kväll för den här nyinflyttade mamman kan jag säga!

Och vad gäller SD, så verkar det vara flera som hört ungdomar snacka i termerna av att man ska vara kaxig och rösta på SD i sitt skolval, lite radikal och cool typ. Bara för att väka reaktioner.
    och många många tycker att vi hanterar invandrar- och flyktingpolitiken helt fel och så röstar man på de enda de tycker säger det högt. Lite så.

För övrigt finns det inte en enda flykting i vår by. "men alla vet ju hur mycket problem det är i grannbyarna"

Alltså ganska på pricken som jag trodde. 

• passionsblomman

dfk skrev 2010-09-24 15:52:32 följande:
    Hej på er tjejer!! Vad kul att hitta alla samlade igen! Hoppas att allt är bra med er, jag har inte läst bakåt i tråden. Ikväll ska jag o maken äta indiskt inne i Stockholm. Har ingen aning om vad som är gott, har aldrig provat förut, så det ska bli spännande! Tittar ni på Idol? Jag har hängt med lite men inte så intensivt som förra säsongen. Puss o kram på er alla!

Hej Dfk. Kul att se dig också. Fast du vet att du ramlat in i bebistråden va? inte tanttråden? Bara för att förvirra allt ytterligare så verkar tanttrådens flesta medlemmar hamnat här med tiden. men här får man ta ALLT gravidprat, ivf:kämpande och ÄL, ÄP; ET: VUL; KUB; NUPP och allt vad det nu är i förkortningsväg.

Ärligt talat minns jag inte ens om du brukat vara här även du, men det känns inte så.

Välkommmen hur som helst. Förresten kan du gott läsa lite bakåt, vi har haft en del intressanta utläggninga angåeende underliv, mufflor och annat viktig t de senaste dagarna!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans