Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Åååå Aleta! Lille lille pojken!
    *hjärtat snörper ihop sig*

Heloise, dumma dumma pappa! *adrenalinet rinner till*

• passionsblomman

Hejom fejom!

Jag har haft turen att dels få med mig sambon ut i skogen och dels på en och samma lilla plätt hitta BÅDE trattkantareller, gula kantareller och svart trumpetsvamp!

Nu torkas här svamp i ugnnen för fullt, kalops är kokad och äten och snart ska vi ätaa kräftor-svenska som vi åkte och hämtade förut idag.

Sambon är visserligen deppig och både han och jag har haft ruggiga mardrömmar inatt, men jag tycker ändå vi haft en bra dag.

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-25 19:36:05 följande:
    Tack alla gulliga! Nu ska jag och maken strax iväg för kvällen. Ungarna är lagda och mamma ska vara barnvakt. Vi är bjudna på blueskväll vilket ska bli jättekul!Fast i annat fall hade jag nog kunnat somna jag med nu...småbarnsföräldrar! Passionsblomman, vilket fantastiskt svampställe! svart trumpetsvamp skall väl vara en riktig delikatess?

Japp, en riktig delikatess, precis som de andra två sorterna.
    de gula har vi nu glufsat i oss ihop med rostat lantbröd och svenska kräftor.

Jag måste bestämt gå någon mer sväng i den där skogen! De bara stod ju där, helt oplockade och utan att någon verkade bry sig.

Vad kul med blueskväll! Vi har sonens bästis här, för föräldrarna i det huset lyckades bli helt barnfria ifall han fick sova över här. så de skulle åka och bo på hotell, gå på bio...Vad kul det är att man nu är så inne i byn att man kan vara med och bidra tiill andras tvåsamhet sådär!

• passionsblomman

Daa, jag har satt dem på väggen i salen som vetter ut mot hallen så att säga. Där vi småningom också vill ha en skänk. Just nu står gungstolen där, mittemot kakelugnen.
    Det innebär att när man sitter med ryggen mot fönstret så ser man lampetterna istället för bara ett kalt hörn utan någon ljuspunkt alls, och elden i kakelugnen.
    Det där med ljus i ett rum är väldigt viktigt.

En vacker dag vore det coolt om man hade kunnat dra om all el i hela huset, fixa uttag där man själv vill ha dem och i tillräckligt antal, och sedan gå loss med stämningsbelysningar för allt vad tygen håller.

VARFÖR ringer aldrig den där postkodmiljonären?

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-09-26 12:19:31 följande:
    Hej! Daa: det kör på bra. Idag är det lugnt men igår rök det ur mina öron. Logistik logistik. Har lite kärvigt hemma just nu så jag ligger lite lågt. Kram på er alla gulltanter!

Usch Hvidis, det lät ingé kul alls. Styrkekram!

• passionsblomman

Säsongsavslutningsmatch för sonens fotbollslag. Värsta ruskvädret och iskallt. Igår var det minsann så varmt att man kunde ha bara t-shirt och solen gassade. Idag krävdes det vikingablod för att vara fotbollsförälder. Huga!

Men de spelade en fantastisk match, samarbetade helt underbart och vann dessutom.
    Detta mot ett lag där det senast var oerhört irriterat och väldigt ilsket efteråt, så nu fick de ställa skåpet.

Mycket intressant samtal med deras tränare efteråt. Han berömde vår domare, vår laganda och vårt uppförande och berättade att han den här matchen lämnat fyra killar hemma, för att de dels inte sköter sig gentemot motståndarlagen, men också uttalar sig rasisitiskt på träningarna mot egna lagmedlemmar etc. De där samtalen ni vet, som jag tror är så viktiga. De som är demokratins förutsättning och det som gör att alla dessa värdegrunder blir mer än bara fina ord på papper.

Det är andra saker än hur många mål man gör som är det stora med lagidrott. Egentligen. Idag känns det gott i hjärtat att vara en del av verksamheten.

Nu ska vi åka och hyra en massa filmer och käka på MC Donalds, precis som vädret inbjuder till.

• passionsblomman

Hejom fejom!

Sitter och ringer en massa sådana där samtal man väl borde ringt för hundra år sedan. Så jag har inte tiiiid men jag måste ju kolla hur ni har det.

GRATTIS fina Flamman på din dag! Får jag fråga hur många av dina kollegor som bjudit på hembakt på sin dag? Nä, jag trodde väl det. De har köpt färdigt eller hur?
    Fast du gjorde ju rätt från början, inte fasen ska det vara smält smör?

Heloise, jag är helt överrtygad om att livet kommer att ändras för er när Tirza kommer ut. Hon har ju liksom röjt ute sedan väldigt tidig ålder. Och hon har pantrar och mästerjägare i blodet.

Fast min ena sådan ligger förbannat risigt till just nu, för hon har börjat gå och sätta sig och pinka på en gardin som är så lång att den ligger ut på golvet. Hon gjorde det första ggn när hon hade tratt nu nyssens för hon hade ett sår hon skulle låta bli att klia på. Då blev hon dum i uvudet och kunde plötsligt inte använda lådan. Nu är det uppenbart så att eftersom hon kontaminerat just den där gardinvrån, så tänker hon gå dit fler ggr. Trots att gardinen såklart är tvättad. Jag vet inte vad jag ska göra.

Villemoa skrev 2010-09-27 09:16:46 följande:

Just det Blomman; angående din svärfar säger jag bara GRRRRR!!

? Nu blandar du nog ihop mig med någon. Just nu har svärfar hållit sig lugn. Bruttans svärfar däremot kanske du vill morra lite åt...

Menskopp, ja det är en sådan där sak man borde pröva kanske.

Daa, vilken mupp till kollega!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans