Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Vill inte verka ogin eller ogästvänlig eller... eller... ja, jag vet inte vad, men både jag och maken är LÄTT irriterade. Måste få ur mig det ur systemet... Och jag vet ju att ni är en förstående och icke-dömande skara damer.

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-09-10 18:17:09 följande:
    Vi har ätit sushi och nu ligger åtminstone jag i soffan under världens mysigaste ullfilt och bara latar mig. Happy Friday till alla!
    SAme to you, honey
  • Norrskensflamman

Aleta ! Jävla äckelunge Bra att du sa till och även kontaktade föräldrarna. Jag skulle dööööö om min unge betedde sig så där. Och jag skulle gärna vilja veta om det var så, och sedan skulle jag ta ett rejält snack med mitt barn. Fy fabian, så där elak redan, vad ska bli av den flickan?

Jo, de här gästerna vi hade tors-mån och även nu tors-fre. Alltså, jag förstår att hon har en tvåmånadersbebbe och allt det där. Men bebben är superlugn o snäll, ligger nöjt och sover, äter en skätt och sedan ligger hon en stund i sin babysitter och kollar på oss andra. Flickan med benet i gips besvärar inte mamman så mycket, det är mest pappan som pysslar om henne, och jag, mamman verkar inte bry sig så mycket, bara om bebisen.

Jag stiger upp 5:30 varje morgon och gör i ording mig och ungarna, kommer hem 17:00 och har dessutom lite aktiviteter. Under helgen var jag hela lördagkväll med deras barn på akuten, hela måndag flängde min man runt mellan vårdcentral, akuten och sjukhuset för att hjälpa familjen med nödvändiga papper för att de ska få ut pengar från sitt försäkringsbolag, fixade en rullstol. Samma i fredags när de var på återbesök och omgipsning. Dessutom har han hjälpt pappan att inhandla och beställa en hel massa byggmaterial. Detta med en fot i gipsstövel. När han egentligen borde ligga och vila.

Klart vi blir lite sura när vi, förutom att vi får fixa frukost, lunch och middag, dessutom kommer hem trötta som fan, och mamman har inte ens idats plocka undan tallrikar efter sig, hela diskbänken är belarmad med smutsiga kastruller och överhuvud taget så har de inte lyft ett finger någon av dem för att hjälpa till med mat eller disk.

Jag frågade lite försynt om bebisen varit jobbig i dag. "Nej, gud nej, hon har sovit ute 3-4 timmar". Grrrrrr...

Att pappan i familjen helt ogenerat dricker upp allt lådvin första kvällen, som jag planerat ska räcka hela helgen. Vi köper mer, han dricker upp allt igen. Och nu i torsdagskväll så såg jag till att vi hade två lådor så att jag och maken skulle ha i helgen bla. Döm om min förvåning på fredagkväll så är det bara små slattar kvar ! Han hade återigen stjälpt i sig allt. Inte en tanke på att själv ta med sig något drickbart, när han nu verkar vara en sån storkonsument...

Jag är inte snål eller ogästvänlig på något sätt, men jag blir ledsen när man anstränger sig så jävla mycket för andras skull, för att de ska ha det bra, för att hjälpa dem osv, och så tar de bara för givet att det ska vara så! Man känner sig som ett tjänstehjon i sitt eget hem liksom. 

Så där , nu har jag fått gnälla! Tack.

• Norrskensflamman

Idag har vi haft en härlig dag. Sov ut, mös, åt frukost i lugn o ro, var på stan och handlade en massa kläder till makens kompis barn. De bor i Moskva och har en 8 mån pojke som behöver höst- och vinterkläder, de har beställt av maken att köpa och ta med sig när han hämtar bilen. Så roligt att köpa killkläder för en gångs skull

T hittade röda basketkängor som hon tjatat om hur länge som helst. Nu gav jag med mig, hon får ha dem det som återstår av hösten.

Till K hittade jag gympaskor, jättefina, på halva priset.

Maken hittade fodrade höstskor i skinn Rieker. Inte jättebilliga men sköna och rejäla. Snygga.

Jag hittade bara svindyra saker så jag avstod att köpa... Såna där walkingskor som är runda, svarta skinn, nedsatta från 2294 till 1495, men jag tyckte ändå det var hiskeligt dyrt ! Är de så där dyra? Sportaffären skulle få in några liknande Reebook, dock ej skinn utan mer som träningsskor, för 1000 kr nästa vecka. Ska kolla på dem.

En halvlång dunjacka för 2500 kändes också dyrt. Usch, jag blir så snål när det kommer till mig själv

• Norrskensflamman

Vi har även varit hos min brorsa med sambo och till flickornas gudföräldrar. Mysigt. Nu har vi ätit middag, gjort ryskaläxorna och jag ska hälla upp det som återstår av vinet.

Hoppas ni alla har det bra!

• Norrskensflamman

Glömde ett litet gnäll, som hör till det första gnället; På kvällarna så har gästerna suttit uppe och ätit och druckit, jag har hållt sällskap till ca 24 och sedan sagt att jag är trött, stigit upp kl 5:30, ska upp lika tidigt imorgon och jobba osv, och gått och lagt mig. "Visst gå du och sov, vi förstår" Säger de. Tror ni man blir irriterad när man kommer ut i köket på morgonen och de inte ens har plockat undan efter sig?! Maken har i allafall räddat maten och satt in den i kylen, men i övrigt så har de iinte plockat undan någonting!!!

Maken sa åt dem till slut. Att ta helst undan tallrikar och glas och bestick efter er. Men de bara slängde dem i diskhon utan att diska. suck.

• Norrskensflamman

TAck tjejer för ert stöd, jag visste att ni skulle förstå!

Jag dricker vitt vin, avnjuter en hemmagjord löjromstoast: rostat bröd, smör, Kalixlöjrom, lite, lite vitpeppar, rödlök och lite crème fraiche. NÅgon som vill Ha?

• Norrskensflamman

Hej... en trött Flamma tittar in.

Har burit pellets idag och en massa annat.

Heloise: Så jättefin mage LIlla Jullan ♥

Hvidis: Hjärtar lilla E också som tar sina första steg ♥

Blommis: Fy fan, jag känner igen typen. Makens brors fru med ungar är precis likadana. Ouppfostrade dessutom. Nästa gång jag får såna där gäster, eller såna som vi hade här nu sist, så kommer jag att säga till på skarpen; att vill man ha helpension och fullservice eller har specialönskemål ang sovplats och dylikt så finns det minst två hotell här i stan som man kan ta in på. Jag är less på att ta skit, och jag förstår att du också är det

Vet ni, i fredagskväll, eller natten mot lördag, så kom maken och la sig strax efter ett. När han legat en stund, och jag höll på att slumra in igen, så plingar det på vår dörr ! Vi smög upp och kollade (vi har en halv glasdörr), ingen där!! Och maken gick ut på baksidan av huset på balkongen, ingen där heller. I o f s kan man lätt gömma sig eftersom det är becksvart och buskar och så.  FY så obehagligt det var. Jag är nog mörkrädd som det är... *ryser*

Imorgon blir en tung dag. Och resten av veckan. Men det måste gå.

God natt alla fina!

• Norrskensflamman

Jag vet att det låter löjligt, men jag kan inte släppa tanken att kanske någon trodde att vi, eller JAG var ensam hemma, då makens bil inte står på gården, den är ju som bekant på "annan ort". Huvva, jag blir alldeles kall. Har ju ett av exen som är psyko på allvar...

• Norrskensflamman

Fjällbruttan: !!! Men what the f-ck?!?! VAD i hela friden är det för lärare?!
    Bra att du agerar direkt!! Förutom lite väl stor uppgift till I (man behöver ju inte nödvändigtvis ha som mål att knäcka de som är duktiga och har hög kapacitet) så blir jag helt förfärad av att höra vad h*n säger och kallar eleverna?! Får man verkligen göra så, är inte det kränkande i allra högsta grad???

Åh, så spännande med foderhästar. Vad är det för typ av hästar, den stora t ex? Sysslar alla tjejerna med ridning eller är det bara en av dem?
    Jag är ju f.d. hästtjej, så jag blir ju genast intresserad... och sugen...

Ninnnis, Härlig, mysig helg ni verkar haft! Ninnis, stor-feskar'n

Villemoa: Skönt att foglossningarna håller sig något så när i schack. Fortsätt att vila på divanen och käka praliner, det hjälper ju bevisligen

Kramen till alla!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans