• Fru Bygg

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Är här inne och tjuvläser lite idag.
    Usch för huvudvärk, det har jag rätt så ofta. Hur känns det idag flamman?

Jippie för BT-träff hos fru E!!!

Sitter och skriver ut ritningar just nu på jobbet. Jäkla mupprogram som tar evigheter för att få ut en ritning och jag har TYP 300 ritningar att skriva ut. Puhh...

Ingis, tog ditt råd igår. Dock så lagade jag maten, men fick sen både massage och MYS, somnade så gott sen!

• Fru Bygg

Oj, vilken soppa Blommis! Hur kan de anmäla er? Har de inget bättre för sig?

• Fru Bygg

Ninnnis skrev 2010-08-26 14:49:10 följande:
    Hej Fru Bygg!Bara fint med mig tack! Själv då? Hur känns det att vara tillbaks på jobbet igen?Kan du inte låta din avlösare skriva ut ritningarna på måndag istället?

Hihi, jo undrar vad han skulle säga om det!
    Det är riktigt skönt att vara tillbaka på jobbet, halvtid. Men det är lite jobbigt att gå ifrån den lilla på morgonen. Saknar henne ju under dagen, men det är skönt att ha lite egentid och prestera något (mer än vara mamma)
    Dock så är vårt projekt lite rörigt nu. Ska ha "kris"-möte imorgon, så vi får se hur det går. Då ska lilla Ella vara med på jobbet eftersom både jag och maken ska vara med på mötet.

• Fru Bygg

Ninnnis skrev 2010-08-26 15:08:09 följande:
    Fru Bygg, jag förstår att det är lite dubbelt att jobba och lämna lillan.Hoppas det löser sig med projektet!

Ja, får väl se till att fixa en praktikant som skriver ut alla ritningar. Var kan man hitta en sån med kort varsel?

• Fru Bygg

ingenjörsbruden skrev 2010-08-26 15:18:12 följande:
      Har ni inget plottprogram?

Nope, tyvärr. Därav så tar det så lång tid. Har väl hållit på nu sen lunch och har bara skrivit ut en fjärdedel. puh....

• Fru Bygg

Heloise skrev 2010-08-26 15:19:53 följande:
    Jag kan skriv aut ritningar, bara jag slipper umgås med folk, svara på frågor och bära tunga saker  

du får jobbet. Kan du vara här nere i Skåne på 10 min?
    Det finns viss risk för umgänge med folk (låter farligt), och säkert en del dumma frågor men förmodligen inga tunga lyft.

• Fru Bygg

Nackdelen med hockey är att de har så mycket kläder och skydd på sig så man ser inget ändå!
    Glutta du på!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans