Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fru Bygg skrev 2010-08-24 09:48:33 följande:
      Åh, jobbigt att inte få sova. Håller med Blommis, kan inte maken sova i Bellas rum? Sover hon mycket oroligt om nätterna?

Nä...eg sover hon bra....men är törstig så hon får vatten i nappflaska o fortsätter sen att sova hur bra som helst i 3-4 h.....men maken är inte inscannad på hennes ljud så han fortsätter sova...o i natt när jag puttade på honom när hon knyttade....så sa han ngt osammanhängande o la sig sen igen....så då gick jag upp....
    Vi har en säng i hennes rum...men den är gammal o knakar lite när man ska lägga sig i den....så maken tyckte att han väckte henne varje gång han la sig i den.....

Han får lösa det precis hur han vill känner jag....vi har nya madrasser i vårt rum som INTE knarrar så han kan ju byta de madrasserna ett litet tag.......men inatt så blev han irriterad o DET märkte ju loppan direkt (behöver jag säga nybörjarmisstag....pinsamt när dottern nästan är 1 år)....o sen fick jag ha henne intill mig i 2,5 h där hon klappade mig i ansiktet med jämna mellanrum......innan hon sov så djupt att jag kunde lägga henne igen.....sen misstänker jag att tand 9 o 10 är på g......
    Pluss att det är en stoooor omställning att bara ha mamma hemma o sen helt plötsligt så är det bara pappa.....o jag har försökt få övergången till att gå smidig....men ja....målning är viktigare.

Heloise: Komiskt att så liknande problem nästan samtidigt! Lagom av allt är bäst. Målningslager nr 3 i taket i det inglasade uterummet hade LÄTT kunnat vänta till nästa år...men så resonerar inte maken...ALLT ska var färdigt....o jag har försökt att förklara att man blir ALDRIG färdig med ett hus.....men ja....

Usch o fy så bitter o trälig jag låter......

Nu ska jag ut på äventyr.......tror inte jag hinner skriva mer idag....

Massa trötta pussar till er alla o förlåt för egoinlägg...IGEN!

• ingenjörsbruden

Skallebank....sönderblåst.....men glad o nöjd

fick avokado m räkor t förrätt igår, kyckling i lergryta o sen en glass efter det!
    Sen följde ryggmassage o en rejäl runda i sänghalmen.
    Jag sov sen som en stock........

Kanske därför jag har skallebank.....

Ska försöka hinna med att läsa in allt asap!

Puss

• ingenjörsbruden

Daa skrev 2010-08-25 14:07:36 följande:
    Trist med alla värkande huvuden. Jag har inte ont i huvudet, men i magen. Två 18-cm-bebisar som tydligen har gott om plats i den ännu inte sådär jättestora magen: då kan det nog göra ganska ont i stackars hopklämda inälvor...Jo, förresten, det gick bra. Inga tecken på något onormalt och de två aktiva bebisarna (hur är det möjigt att det känns så lite när de härjar runt på det där viset? Busungar ♥) har varsin moderkaka och är åtskilda av en tjock hinna. Det innebär att det inte är någon risk för att de snor näring av varandra och att det inte blir fullt lika många kontroller som det hade blivit om de haft det mesta gemensamt. Skönt.Jag var vansinnigt nervös inför undersökningen och det begriper jag inte. Precis som om jag inte för mitt liv skulle kunna tro att det skulle gå bra. Efteråt var jag alldeles matt. *pustar ut*

Åhhh va härligt!!! Puss på B1 o B2.
    En fråga....kan inget om tvillingar osv.....om de har vars en moderkaka o vars en fostersäck....är de tvåäggstvillingar då eller?

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-08-25 15:23:10 följande:
    Första tanden har brutit igenom! Bättre sent än aldrig!

YIPPIE!!!!! Kände hon att hon behövde den på dagis måntro?1

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-08-25 15:54:01 följande:
    Ååååh Daa vad underbart att allt såg bra ut! <3 oxå Axel och Fälga Jag måste fulsurfa på arbetstid för jag måste bara berätta att jag blev beviljad havandeskapspenning dock inte heltid, utan 75%, men det är lugnt för jag har semester sparat och kan ta ut resterande 25% i semesterdagar och får mao gå hem och ligga på sofflocket från och med 23 oktober Kramar också om hålla handen gänget och önskar att all skallebank försvinner.Lunchen var härlig och Elsa visade sig från sin bästa sida

Yeeees va härligt!!!!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-25 17:32:52 följande:
    Jaha. Nu när dag 41 snart är till ända, DÅ kommer tanten. Precis när man faktiskt börjar plocka fram "om det går fler dagar nu skulle man kanske testa ändå, trots allt och fast man inget tror, hoppas eller inbillar sig längre..."Alltså finns där innerst inne ett litet hopp ändå. och alltså blir det besviklesle likförbannat. Fast jag bestämt att jag denna gången välkomnade tanten, för att då kan förberedelsen inför spraystart börja.Det är dubbel irritation känner jag. Dels att cykeln är så JÄVLA uppfuckad, med mens dag 25 förra gången och dag 41 nu igen! I HATE IT!!!Och dels att det plågsamt nog ändå finns en medvetenhet om att man varit rätt ute med ÄL och att det faktikst finns mirakel.Jobbigt är att min reaktion inte är att jag sätter mig och lipar-det hade sambon haft lättare att ta. istället blir jag så jävla förbannad och frustrerad och irriterad, så jag blir lämnad helt ensam, för mig kan man ju inte vara inärheten av.Vilken jävla bajsdag. Jag hur fan ska jag överleva en IVF-omgång till? Sedan ska man skrapa ihop resterna av sig själv efteråt, när hela ens inre är utsmetat i saggig smörja, och glatt gå vidare i livet. TACKSAM för allt man har och så satsa på jobb, viktnedgång, hobbies och intressen, träning, inredning och ett roligt-avslappnat-sexliv.Jag känner verkligen hur bra det kommer att gå. Där har ni! Ett EGO-inlägg så det heter duga. TROTS allt som hänt som är värre. Jag ids inte ens skämmas. Det kan jag göra en annan dag.

Instämmer med "jävla bajsdag"!
    *tar hela dagen o knycklar ihopa den o sparkar den sen till månen*

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:52:26 följande:
    Minns ni att jag härjade i våras om modersmålsstöd i förskolan som de halverade från 40 min/v till 20 min/v och hemspråksundervisningen som de ville dra ner i skolan till 60 minuter på 6 elever på helt skilda nivåer? Jag skrev ju och ringde både till rektor och förskolechef och modersmålssamordnare och samlade in namnlista och allt. Har varit tyst i sommar, så jag mejlade förskolechefen som skulle ta upp det på ett möte den 16/8 igen. Modersmålsläraren har dragit in facket så i måndags el tisdags hade de möte med rektorn ang hennes timmar på skolan och dagis (det är samma rektor eftersom det är samma rektorsområde) På skolavslutningen var rektorn så sur att han inte hälsade på mig... Nu har jag fått mejl från honom att det blir 80 min modermålsundervisning i skolan (tror de är 4 elever i år varav det är tre skilda nivåer på eleverna) och 60 min på vårt dagis. Hoppas han menar per vecka då! Wow, om det stämmer Väntar på telefonsamtal från modersmålsläraren så jag får höra hur det blir. Hon kommer tycka det är för lite tid i skolan, men det är ju bättre än 60 min. som de först föreslog och NOLL timmar i förskolan! Håll tummarna att det blir bra det här!

*håller tummarna febrilt*

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 21:12:56 följande:
    De där armbanden mot åksjuka köpte vi till äldsta dottern när vi skulle iväg på långresa med bilen i sommar. Jag var skeptisk. Verkligen. Men de funkade! Men KOLLA med Apoteket först, för de kanske inte är lämpliga för gravida, vad vet jag!  

De är PERFEKTA till gravida!!

De som säljs på vårt apotekt rek till både åksjuka o gravida.
    Nyttjade dem max när vi var i thailand på dykresa!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-26 00:09:20 följande:
    Mäh! Igen! Varför?               ((#=== ===#))                        / \                                                 (( >  <))

Sprallig blommis!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans