• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ingis: där håller jag helt klart med dig, det där 3e lagret kan gått vänta! I min kompis fall är det helt annorlunda läge, de har inga element inget kök och en liten bebis som kommer att börja krypa snart och de bor i ett rum, resten av rummen är fulla med jättefarliga saker iaf om farliga om man är en liten bebis som kryper. Min kompis vill att de drar på så att de har det drägligt iaf över vintern, ex element är bra att ha i december. Han tycker att hon är en dålig flickvän och mamma för att hon vill måla lister ett par timmar på helgen. Mao, helt annat läge! Men om du vill kan du ta överskottet av din mans"göra-klart" längtan och skicka den till min man, Han har ingen som helst sådan längtan och huset kommer nog behöva målas om lagom tills det blir färdigmålat!

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-24 17:36:20 följande:
    GUD vad jag har skrattat idag!Dotter ~3: Jag är hungrig!Pappa: Vi ska äta när vi kommer hem.Dotter: Vill äta nu!Pappa: Jag ska baka pizza när vi kommer hem, lugna ner dig nu.Dotter: Vill äta människor!Läs mer »
    Jag har också gått igenom tjyvlyssnat idag
  • Heloise

Jag kommer inte in på Flamman eller Villemoas sida heller

Känner mig lite oälskad

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-24 19:52:21 följande:
      Jag försökte ju snyfta in mig på Villemoas sida och det verkar som om hon ville gå mig till mötes, men tekniken gjorde det omöjligt för henne.
    Den där tekniken, den ställer till det mest hela tiden

Jag väntar fortfarande på en huligabild Daa

Det är imorgon ni får se dem inte sant? Åh himlars så spännande, ska ni ta reda på kön, om det går?

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-24 20:19:35 följande:
    Wo-haa! Är det imorgon? Ja, det är imorgon och vi tänkte väl försöka ta reda på parvlarnas kön. Jag är mest ivrig att se att allt ser bra ut och sedan om det är enäggs- eller tvåäggstvillingar (men det kan visst vara klurigt att ta reda på med UL, om det inte är en av varje förstås).Undrar om vårt landsting ger oss möjligheten till en elektronisk bild... Vi får väl se.  
    Spännande spännande, kan knappt bärga mig

En till kompis var här med en hel ICA maxi pappkasse med barnkläder. Ska det fortsätta i den här takten så måste JUllan få en egen walk in closet, ja det eller så kan vi öppna 2nd hand barnklädesaffär

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-24 21:20:34 följande:
    Daa: Spännande med ul imorgon!!Villemoa: Vilken fin bild du bytt till. Hon är underbart söt din lilla dotter. Förresten skickade jag klänningen imorse, så den borde komma i morgon.Aleta: Trevlig resa.Blomman: Vilket drama det blev hos er ikväll, håller med om att det är lika bra att prata igenom det ordentligt på en gång. heloise: Vad bra att ni får massa kläder till er lilla tjej. Riktigt fint namn förresten. Vi har oxå pratat lite om ett E-namn, nämligen Elsa. Mannen mormor hette det. Men det var innan jag blev gravid, än så länge vågar vi inte tänka i namnbanor.Sen har jag lite gravidfunderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min mage är svullen hela tiden, har fått en liten mage som jag inte kan hålla in hur mycket jag än försöker. är det vanligt? Brukar svullna om kvällarna men det brukar gå ner till morgonen men det gör det inte. Skall man behöva ha pösiga kläder på sig redan?Sen kan jag bara äta små portioner, känner mig jättehungrig men blir mätt jättesnabbt. är det oxå vanligt?
    Jag såg mer gravid ut i v8-9 än i vecka 12-14, man blir svullen eller iaf jag blev svullen som bara den! Iofs gick den svullnaden aldrig ner utan blev bara större

Ah the baby-by pass, kallar vi det, man blir mätt på en gång men måste äta många små mål, i mitt fall iaf, det har hållit i sig och gör fortfarande

Har du kollar om du har tillräckligt kvar av aptyget?

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-24 21:30:48 följande:
    Heloise: Tack för svaret. Skickade inte jag svar till dig? jag har lagt upp de nya tygerna och jag har kvar av aptyget så jag precis får ut ett par små byxor och en dregellapp...
    Nej men då ska jag kila över och och bestämma ett till tyg, och du då tar vi apbrallor och dreggellapp
  • Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-24 21:43:13 följande:
      Sorry trodde jag hade skrivit till dig! Vågar inte skylla på gravidhjärna redan men kan kanske skylla på tröttheten
    Du kan skylla ALLT på graviditeten, det lärde en av mina vänner mig, sen kan man skylla allt på ammningen
  • Heloise

Flamman- härligt med löneök men mindre kul med skallebank

Aleta: ha det så härligt i underbara Dublin

Vad alla ha ront i huvudet idag Jag har inte ont i huvudet, iaf inte än så länge Ska kasta mig in i duschen och så iväg till stan för onsdagslunch med bästa vännen H och hennes dotter tillika min guddotter Elsa. Jag har itne gjort nått vettigt alls i dag, mer än kollat på 2 avsnitt av true blood och druckit te. Men å andra sidan ska jag jobba hela kvällen och jag får läskleverans ikväll, dvs en ca 3 ton som ska lyftas runt, prima för foglossningen

Ha en bra dag och Daa jag väntar med spänning

• Heloise

Ååååh Daa vad underbart att allt såg bra ut! <3 oxå Axel och Fälga

Jag måste fulsurfa på arbetstid för jag måste bara berätta att jag blev beviljad havandeskapspenning dock inte heltid, utan 75%, men det är lugnt för jag har semester sparat och kan ta ut resterande 25% i semesterdagar och får mao gå hem och ligga på sofflocket från och med 23 oktober

Kramar också om hålla handen gänget och önskar att all skallebank försvinner.
    Lunchen var härlig och Elsa visade sig från sin bästa sida

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans