• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ingis: Kram! Fy vad jobbigt att känna sig ensam när man är två, kram igen!
    Har inte provat TENS, ska ta upp det som alternativ hos BM.
    Vad kul att du trivs bra på jobbet så här första dagen

Daa: vad är det för pansar-BH du köpt?

Sonja: hjärtar lilla T och hennes första dag i skolan! Låter som hon fått en toppenfröken

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-08-23 13:54:04 följande:
    Hur jag mår förresten? Jodå. jag mår egentligen bra. Jag fattar inte riktigt varför jag skrev ett sådant inlägg om sambon nu senast. För det har inte alls dominerat mina dagar de sista dagarna. Men det är klart, det finns ju där, hela tiden, som en ton i vår sambo-klang.Iallafall; idag grinar jag och grinar, för jag började mn förmiddag med att läsa inlägget i andra tråden från tjejen som förlorade sitt barn 2 dgr innan BF.Det är så överjävligt hemskt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Blommis: jag läste hennes inlägg igår kväll och vad jag grinade! Brukar ju inte alls hänga i den tråden men jag läser den då och då. Mammahjärtat bara blöder!

• Villemoa

Ja Blommis, jag har också undrat vart du blivit av i tanttråden. Hänger ju inte heller där så mycket längre, koncentrerar mig på denna tråd istället.

• Villemoa

Nämen vad trist att vara spionerad på!! Då blir det Flamman man pratar med hädanefter

Norrskensflamman skrev 2010-08-23 21:32:09 följande:
    Har vidtagit vissa restriktioner... känner att jag är lite spionerad på... Inte så kul när man bor på liten ort. Ska byta bild också...  
  • Villemoa

Ja det är lika bra. Själv har jag tagit bort åtkomsten till mitt galleri, bara ni här i tråden som kan se det. Jag la till er alla i adressboken så var det klart. Vilket påminner mig om att jag måste lägga till dig Flamman

Norrskensflamman skrev 2010-08-23 22:15:47 följande:
    Jag vet inte 100% om det är så att jag är spionerad på, men vissa saker tyder på det. Så jag tar det säkra före det osäkra.  
  • Villemoa

Flamman: Bilden är super!

Bruttan: Välkommen hem!

Heloise: smärtan är som den är *suck*

Ingis: de varmaste sympatierna härifrån också! Kram

Imorse var det inte roligt att lämna Moa på dagis. Hon grät så förtvivlat och klängde sig fast runt halsen på mig att jag var tvungen att "bända" loss hennes armar från mig. Hennes absoluta favoritfröken har slutat och hon har pratat om henne varje dag sen hon var på dagis senaste gången i torsdags. Så jag sitter här med en klump i halsen och hoppas på att de säger att hon haft en bra dag, trots lämningen, när jag hämtar henne i eftermiddag.
    Sen fick jag kötid 27 min när jag ringde Försäkringskassan. Vad GÖR de egentligen?!? Helt klart är att de är underbemannade. Varje gång jag ringer eller någon jag känner ringer så får man köplats 376 eller nåt sånt. Hur som knappade jag in mitt nummer så de får ringa upp, jag tänker INTE sitta och vänta i telefonen i en halvtimme!

Så nu har jag spytt färdigt!

• Villemoa

Blommis: förstår att du helst hänger i bebistrådarna. Nu är ju jag också så nyfiken så du får gärna inboxa hitåt också och om du inte vill så förstår jag

Jag väntar ju också en "Jullan" och här blir det också ett namn på E, nämligen Ellie Det är värst vad E-namn är populära här i tråden men så har vi ju god smak också

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-08-24 09:52:32 följande:
    Ellie är också jättefint! Hur mår du nu Villemoa? Fortfarande lika ont?Jobbigt med Moa på dagis. Jag undrar om jag klarar att lämna Ella om hon är så ledsen. Jag är nog inte stark nog...

Jo fortfarande lika ont. Har mest ont i hjärtat idag Fast i vintras var det mycket värre, då grät hon ångestfyllt tills det släppte efter påsk och grät inte en enda gång vid lämningen fram till juni.
    Det är ju inte så konstigt egentligen att hon blir ledsen, hon har ju varit hemma i två månader nu under sommaren så det blir lite att börja om. Dessutom får hon ju bara vara på dagis 15tim/vecka nu när jag är arbetslös till skillnad från heltid i våras. Så hon har totalt hittills bara varit på dagis tre dagar än så länge. Det blir nog bättre.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-24 09:58:47 följande:
    Tänkte bara höra, r det någon av er som blivit beviljad havandeskapspenning? Jag skickade in ansökan förrförra fredagen, och förra fredagen ringde en handläggare till min chef och pratade om min ansökan, hon hade lite kompletterande frågor etc. Jag hoppas intensivt att det betyder att jag har en liten chans men det kanske är standard? Vad tror ni? Jag vet att det egentigen är rätt meningslöst att gissa men jag kan inte låta bli!  

Säger bara som jag sagt förut; de är dumma i huvudet om de inte beviljar HP!! Jag tror att du har en stor chans. Bra att de ringer direkt till chefen och frågar istället för att skicka papper om komplettering till dig.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-24 10:16:16 följande:
    Nej nu går jag och tar en liten powernap, det ösregnar verkligen ute och jag har hela dagen ledigt, tänkte sova, dammsuga och sedan ska jag börja sy på jullans lapptäcke Vi vet ju inte 100% säkert att det är en flicka, för de kan ju itne vara 100% säkra, men UL-BM sa troligtvis en flicka, för det fanns inget mellan benen

Slumra sött!

Vi vet ju heller inte 100% säkert att det är en flicka för som du säger kan de inte vara helt säkra. Tänk vad bra förvånad man skulle bli om det kom ut en liten med snopp och man ställt in sig på tvärtom Tur att man har ett killnamn färdigt då

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans