Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

-Fy vad kallt och ruggigt det är! Eftersom det formligen SPÖregnar ute, så blir det ruskigt även inne. Alltås borde jag elda i pannan. Det är lättare sagt än upptänt när man för att tända måste sitta på huk vid pannan en trappa ner.
    Huk är en dålig ställning för närvarande.

Och min stackars pojk kom hem helt dränkt alldeles nyss. De har haft heldag UTE åk 3-6 idag. Trots vettiga kläder såg han ut som om han badat.
    Jag måste ta och fixa det där hukandet, för han är ju helt frusen stackarn. Och brasa i öppna spisen måste det bli också. Och varm choklad.

• passionsblomman

Ninnis, ja jag blir helt snurrig av alla procenter och upplägg och siffror. HållerHELT med dig-bara det blir bra får de göra som de vill!

Och procenter och sannolikheter bestämde sambon och jag oss TIDIGT för att strunta i, eftersom statistik kan vridas på hur många varv som helst.
    vi sa "gör vi detta har vi iallafall köpt lotten och är med i dragningen"

Eskimån har ju lämnat frysen, men vi fyller gärna på där med nya härdade "snygga" embryon. (som de benämndes av läkaren sist)

Ja iiiiii! Hålla handen!

• passionsblomman

Ninnis, oh vad rart sag av din mamma!

Villemoa, jag tänkte väl att du skulle bli ungefär precis så upprörd över den bänga kollegan! Och Ingis med! Vänta bara tills Aleta och Flamman kommer också!
    -Undrar om det är tur för lärarkårens stolpskott att vi är utspridda lite sådär lagom fördelat över landet, så inte EN av dem skulle drabbas av allas vår vreda samtidigt:

• passionsblomman

Nu har min gyn återkommit med svar på tablettfrågan. Jag undrade vad hon tycker att man kan ta för smärtstillande när det är kombo ryggskottoch skallebank från sprayen.

Hon tycker inte att det ska vara något receptbelagt om det inte blir absolut nödvändigt.
    Inte heller Ipren och andra liknande preparat annat än i små mängder och kombination med tex Panodil om det går att undvika. Och absolut inte när man väl kommit till sprutstart. Helst inte alls. Det gäller även salvor som Zon och liknande.

Summa summarum; jag försöker nog klar mig med Panodil. Kanske ngn Ipren att somna på.

• passionsblomman

Tack tjejer som frågar! Huvudvärken ingår tydligen för min del i spray-paketet, så den lär jag få ha de här dagarna.
    Ryggen är faktiskt väsentligt röligare nu än i förmiddags, även om den gör väldans ont ännu.
    Jag ska precis gå upp och få hjälp att massera in tigerbalsam. Just nu är det sonen som är under behandling, för han fick kramp i foten/vaden nyss, det lär väl bero på dagens omkringkutande i spöregnet.

HEJJA Daa på utlåtandet! Och krya på dig Flamman!

• passionsblomman

Fru Bygg,inte leksaker, böcker eller kläder? Nähä!
    -Köp en platta öl åt ungen då....

...eller en dvd-box med barnfilm. Det har de ju inte räknat upp. Räkhjärnorna.

Ninnis, don´t worry, du har säkert inte alls ställt till ngt.

Pizza? Sparris, färska tomater, färska champinjoner, breasola och mozarella eller parmesan (förutom den vanliga osten)

• passionsblomman

Fick sms från Heloise i morse:

"Idag blir vi förflyttade till neo i Gävle. Allt är under förutsättningarna jättebra."

Sedan ett nytt:

"Kontraorder Akutteamet som skulle åka med Elise måste åka på ett annat uppdrag, ingen hemkörning idag. Men så fort teamet är ledigt så åker hon."

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-08 12:39:44 följande:
    Blommis, hur är det med ryggen och huvudvärken idag?

Under kontroll. Samons massage igår hjälpte väldigt bra mot det skärande i ryggen, men det är ont fortfarande. *mycket försiktig blomma går omkring*

• passionsblomman

Flamman, jag förstår visst att det är ett stort steg.
    En del av din makes spärrar kan jag känna igen från när jag var deprimerad. Man krymper och ens värld med. Första ggn jag åkte ensam med min son till stan var en helt sanslöst stor grej för mig-och jag var fullständigt slut efteråt.
    Jag tror det är jättebra ju fler sådan där saker maken tar sig för.
    Jag menar, du gör ju ett jättejobb i allt som du stöttar med-och han behöver ju det stödet också. Men han behöver bli mer självständig OCKSÅ, och jag är säker på att det kommer att gynna er relation på tusen sätt. För i så mycket är han liksom lite underlägsen dig nu, och det gör knappast hans självkänsla och humörsvängningar bättre.
    Jag själv känner igen mig i att jag blir väldigt explosiv och lättirriterad när jag känner mig kass och inte klarar saker.

Alltså är det SÅ superbra att han gör en sådan här sak på egen hand! HEJJA!

-Finns det inget medr du kan skicka iväg honom på?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans