• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

NÄÄ! Spår, håll er borta från fru E! Hon ska få ruva ifred! *ryter så marken mullrar*

Fru E skrev 2010-11-01 08:58:06 följande:
    Snabbt innan möte hela förmiddagen, litet litet litet spå på pappret imorse så hoppet är svajigt får se om jag får testa i veckan för maken.Usch säger jag bara! Kram &

*fortsätter samtidigt hålla tummarna och kramar om fru E*

• Daa

Tänkte också spara tills jag kommer hem, men jag var tvungen att tjuvkika lite.
    Ljuvliga, underbara lilla flickebarn. ♥

Panzerfaust skrev 2010-11-01 09:41:13 följande:
    Elise andra bad: www.youtube.com/watch Tror hon gillade detta mycket bättre

• Daa

Lanovia: kram till dig och maken.

Fru Bygg: hoppas du får tillfälle att vila ut. Och det snart. *kramar*

Aleta: Önskar er en underbar resa. Ta hand om er.

Blommis: Extrakramar för veckan som kommer.

• Daa

Blommis, än en gång baxnar jag över vilka sanningar du uttrycker och hur du uttrycker dem!

*hjärtat svämmar över här också*

passionsblomman skrev 2010-11-01 14:09:44 följande:
    Flamman, ditt värde ligger inte i om du är stark eller ej.och dessutom är det inte upp till dig att vara det jämt heller.Det kanske inte ens är så att man behöver vara stark alls egentligen.Vi lever i en värld som prisar och beundrar styrka så in i bängen.Men kanske är det starkaste av allt att våga vara svag ibland? Att erkänna inför sig själv åtminstone hur spröd man är.Dessutom så har det krävts ett enormt mod att ta er till den punkt där ni är nu, där ni går till handling i så mycket.I den där sprödheten och  sin sköra, darrande tillvaro får man låta sig bäras.Du vet, fotspåren i sanden. Som din dag så skall din kraft och vara,mig skall intet fattas och kaos är granne med Gud allt det där....Någonstans finns en livets hemlighet att när man inte kan själv allting, så är man kanske starkare än någonsin på ett till synes motsägeslefullt vis.Jag tror på dig.

• Daa

Flamman, det är så bra att du har orkat ta tag i det här nu. Hoppas du kan få all hjälp du behöver, och det snart. *många kramar*

• Daa

Jag har varit till läkaren för att prata om deltidssjukskrivning kommande veckor, innan jag förhoppningsvis får havandeskapspenning. En arbetskamrat skickade iväg mig med orden "Överdriv! Nu måste du tänka på dig själv". Själv tänkte jag bara prata lite om hur fruktansvärt trött jag är efter en arbetsdag, hur olustigt det känns att sätta sig bakom ratten när jag inte orkar formulera en vettig tanke och hur irriterande det är att få ont i ryggen även om jag bara gör saker som jag tidigare upplevt som lätta.
    Det blev inte riktigt som jag hade tänkt. Läkaren vägrade sjukskriva mig mindre än 50%, helst 100%. "Det är klart att du kan arbeta lite ett tag till om du tycker att det är trevligt. Men inga lyft!"
    En liten stund senare hade jag förstått att hon har burit och fött tvillingar och mycket väl vet vad det innebär.

En del av mig är ganska säker på att hon har rätt, jag behöver den här vilan, men en annan del av mig kämpar just nu för att vänja sig vid tanken på att vara halvtidssjukskriven.
    Hon gjorde störst intryck på mig med orden "Duktig kan du vara sen. Nu gäller bara barnen i magen."
    Så blev det med det (vad FK tycker ska vi inte gå in på. Det lär vi ju märka).

• Daa

Nyvaken. Efter en lååång tupplur. Känner mig inte som en zombie, så jag antar att det behövdes.

Inget från Villemoa än, alltså? *börjar nästan bita på naglarna*

• Daa

Lanovia: så jobbigt för dig och maken. Hoppas du får tag i någon som kan hjälpa honom och er snart.

Bruttan: skönt för din make att komma till lite insikter. Tack för helg-rapporten.

Flamman: en riktigt schnygg helloween-brud 

Ingis: jobbigt med bihålorna och huvudvärken.

• Daa

Bravo, Puerto! Håll dig med huvudet neråt nu.

Hur mår du, Villemoa?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans