Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Helt slut... Workshops och workshops och åter workshops hela veckan. Ikväll har jag tagit redag på renkött. OCH varit på Yoga, och det var det bästa jag gjort på länge.

Jag läser och skrattar och gråter med er mina vänner, men just nu orkar jag inte kommentera så mycket. Återkommer med FULL KRAFT senare, jag lovar! Beware

*tittar ned på min muffla som förmodligen skulle stämma in på den beskrivningen av köttbiffar och jag har besvär både vid cykling och ridning, men ALLA som mött henne har velat komma tillbaka *

• Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-09-24 10:13:40 följande:
    Ninnis: nej, det är ingen fara tack och lov! Hade jag hunnit lyfta Moa så hade vi nog slagit oss rejält! Det var tur han körde rätt långsamt annars vet jag inte hur det gått.

*pustar ut* Men fy så otäckt!!

• Norrskensflamman

Blommis: Så trist att sambon inte fick jobbet Har hon satkärringschefen ett finger med i spelet?!
    Blir dock varm i hjärtat när jag läser om din kväll med andra föräldrar. Äntligen en öppning liksom. Så spännande! Jag blir jätteglad för din skull och förstår hur mycket det betyder som mamma OCH nyinflyttad på liten ort.

Daa: Jag håller med dig; varför fick vi inte se en massa mufflor på sexualundervisningen. Massor med kvinnor och tjejer bär förmodligen på en massa komplex (inkl. jag själv) pga att man inte ser ut som en porrstjärna där nere. Fuck, fuck, fuck vad arg jag blir *hornen växer ut i pannan* Varför är bilden av mufflor så himla stereotyp egentligen??

EA: Grattis till MC-kortet

Ninnis: Åh, vad skönt att ha en resa att se fram emot! Det är precis vad du behöver just nu tror jag. Och du är VÄL VÄRD den ♥

Heloise: Otäcka drömmar du har  !

Hvidis; minns inte vad jag skulle kommentera annat än att du är underbar

*springer på lunch och fortsätter workshoppandet*

• Norrskensflamman

Vet ni, båda gångerna när jag var gravid led jag av nästäppa, fastän jag inte var förkyld. Det har och göra med nåt hormongrejs och att något mer, förutom magen då, sväller när man är gravid. Renässans funkar bra. Och är inte farligt eller "beroendeframkallande".

• Norrskensflamman

Spagetti o köttfärssås, låter det som en lagom avancerad fredagsmiddag

Heloise; Jag är mållös ! Din pappa är verkligen en sort för sig... *kramar om*

• Norrskensflamman

Dfk: Hej Kul å se dig!! Ja, här får man tolerera en massa bebis och bebisförsöksprat, bara så ni vet. Själv planerar jag ju inga fler, men jag har ju liiiiiite, lite erfarenhet av bebisar o graviditet för inte alltför länge sedan... hrm... *sneglar på K och inser att hon är 5, FEM, år redan *  Tycker det är kul att kunna bidra med lite tips, tricks och andra erfarenheter från livet i småbarnssvängen OCH framför allt medkänsla och förståelse i livets ALLA skeden.  Rubriken på tråden gäller verkligen! Plus, och det är det roligaste med denna tråd, här är så underbara människor

• Norrskensflamman

Åh Aleta Nu gråter jag en skvätt. Lilla liten... vilket jobbigt liv som väntat honom. Såklart att han ska ligga med mamma. Hur ordnar man det, typ förvaring av urnan och så. Där jag bor är det jätteovanligt med kremering, så jag vet inte hur det funkar. Du behöver inte svara om det känns jobbigt Aleta. *kramar om jättehårt*

• Norrskensflamman
    Heloise skrev 2010-09-24 12:31:12 följande:
    Undrar om det kan vara så som de pratade om i dokumentären att mufflorna varit inbäddade i hår under en lång tid och på så sätt undgått estetisk granskning? Nu när alla ska vara hårbefriade så blir ju mufflorna granskade på ett helt annat sätt... Det är ju jättebra att det görs utställningar( som killen med avgjutningarna) och på så sätt kan kvinnor/flickor/ män/pojkar få upp ögonen för att mufflor kan ha så otroligt olika utseende! En vän till mig hade hemska problem med sin muffla och dess läppar, så hon fick lov att göra en liknande operation som tjejen i filmen, men det var för att hon fick stora blåsor när hon cyklade och red, som sedan blev inflammerade och förstörde hennes sexliv. Det är en sak att åtgärda då, men hon hade aldrig gjort det pga estetiska skäl. Dessutom finns det muffanpassade cykelsadlar med en liten grop i mitten, sådan borde alla kvinnor ha!

Jo, alltså i min ungdoms dagar och mufflan var som mest aktiv och ombytlig av sig så var det inte så inne med att vara helrakad. Jag hör väl antagligen till ett av fornminnena som inte rakar hela mufflan utan bara runtomkring (bikinilinjen) och ansar så hon är snygg och prydlig, men lämnar en liten "dimridå" eller vad man ska kalla det. Lite hemligt, höljt i dunkel sådär. Nu är det ju så att inget längre är höljt i dunkel för min käre make numera, han har sett mig och mufflan föda två barn, men ändå... Jag vill inte vara på badhuset i duschen och visa ALLT.

Vänta... K har bajsat, måste gå och torka henne... återkommer i detta intressanta ämne

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans