Heloise skrev 2010-09-24 12:31:12 följande:
Undrar om det kan vara så som de pratade om i dokumentären att mufflorna varit inbäddade i hår under en lång tid och på så sätt undgått estetisk granskning? Nu när alla ska vara hårbefriade så blir ju mufflorna granskade på ett helt annat sätt... Det är ju jättebra att det görs utställningar( som killen med avgjutningarna) och på så sätt kan kvinnor/flickor/ män/pojkar få upp ögonen för att mufflor kan ha så otroligt olika utseende! En vän till mig hade hemska problem med sin muffla och dess läppar, så hon fick lov att göra en liknande operation som tjejen i filmen, men det var för att hon fick stora blåsor när hon cyklade och red, som sedan blev inflammerade och förstörde hennes sexliv. Det är en sak att åtgärda då, men hon hade aldrig gjort det pga estetiska skäl. Dessutom finns det muffanpassade cykelsadlar med en liten grop i mitten, sådan borde alla kvinnor ha!
Jo, alltså i min ungdoms dagar och mufflan var som mest aktiv och ombytlig av sig så var det inte så inne med att vara helrakad. Jag hör väl antagligen till ett av fornminnena som
inte rakar hela mufflan utan bara runtomkring (bikinilinjen) och ansar så hon är snygg och prydlig, men lämnar en liten "dimridå" eller vad man ska kalla det. Lite hemligt, höljt i dunkel sådär. Nu är det ju så att inget längre är höljt i dunkel för min käre make numera, han har sett mig och mufflan föda två barn, men ändå... Jag vill inte vara på badhuset i duschen och visa ALLT.
Vänta... K har bajsat, måste gå och torka henne... återkommer i detta intressanta ämne