• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa, har ni testat sibirisk kisse? Det funkade för oss. (Lånade hem katthår och lade i örngottet.)

Villemoa, nu förstår jag inte? Svårt att gå hemma och inte göra något? (Skicka gärna lite sånt till mig, här är en som gärna latar sig eller gör roliga saker istället.)

Kram, kram Flamman!

Krya på dig Heloise.

Heja Blomman! Du vinner! Du vinner! (En till sport som jag kan tänka mig. )

• Aleta
    Heloise skrev 2010-09-02 12:35:30 följande:
    Blomman: du vill vinna en tavla och jag har drabbats av tradera-feber och har bestämt mig för att köpa på mig alla mina gamla wahlströmsfavoriter, ex Jolly, jag älskade den serien när jag var yngre och det är klart att Jullan ska ha ett eget litet bibliotek! på 10 minuter har jag hittat nästan alla böckerna, har dock itne umgåtts med tanken på vad hela baletten kommer att kosta men det är en annan femma
    Allt finns på Tradera, eller hur?
    Jag har också kompletterat mitt Wahlströmsbibliotek, fast i mitt fall var det Lotta-böckerna. (Alla som fanns när jag var liten var ju syrrornas och de ville ha kvar dem.)
  • Aleta

Flamman, massor av styrka och mod har du redan och kärlek som rinner över på alla runt omkring dig. Kom och gråt hos oss hur mycket du vill. Nu får ni hjälp och ni kommer att klara detta. Kramar!!!

Passionsblomman! Jippieee! Jag sa ju det, jag hade tagit in honom direkt. De bara måste anställa honom!

Äldsta tjejen (6 år) har precis flyttat hemifrån, till mormors lusthus. Det hela utlöstes av ett misslyckat trolleritrick från hennes sida. Hela världen rasade så klart. Nu är hon däremot nöjd, hon har burit ut mat och leksaker fast just nu vilar hon lite i sin säng här inne eftersom stolen i lusthuset inte är så bekväm. Ja se ungar.

• Aleta

Japp, jag har varit på besök, hon hade till och med tagit med nattlampan, hon verkar mena allvar.

Förresten, Fru Sy, inte ha dåligt samvete. Det är helt naturligt att skaffa barn och en nödvändighet för att samhället alls ska fungera! De ska vara tacksamma på jobbet att du går omkring och mår illa för att säkra deras framtid.

• Aleta

Nu sitter jag här, så fin i min nya klänning från Dublin och ska iväg på styrelsemöte. Förmodligen helt fel stil, men man måste ju använda sina nya fynd!
    http://www.next.co.uk/shopping/women-tall-collections/knitwear/3/2?extra=sch&n=women&pid=736-360&exclude=00AF00|00A00&returnurl=/search%3fp%3dQ%26lbc%3dnext%26uid%3d447018189%26ts%3dv8%26w%3dblack%26af%3d%26method%3dand%26filter%3dsubset%253a4201%26nxtv%3d000%26nxti%3d0%23736-360&bct=%26quot;Black%26quot;

• Aleta

Heloise, vad snäll du är som åt pizzan istället, gravidhormoner är inte att leka med, så där hade Panzer tur! DU kunde lika gärna ha brutit ihop och storgråtit som blivit arg f ö.

Fru Sy, det låter som om du har väldigt kloka cravings, husmanskost är väl nyttigt?

Passionsblomman, myyyyys! Jag kommer att tänka på en serie med ensamma mamman när hon är ensam hemma en kväll. Hon tar på sig en sliten gammal tröja, sätter på TV och ser något riktigt sliskigt och äter kvällsmat direkt ur en konservburk. "Äntligen kan man vara sig själv en stund".

Tack förresten för klänningskomplimangerna tjejer! Next är en toppenkedja tycker jag, bra priser och skojiga kläder. 

Och Flamman, jag håller med! Bästa förspelet, funkar varje gång. Tänk att inte fler killar har kommit på det! (Jag tror det finns studier på att kvinnor har jättare att koppla av och roa sig om det inte finns en massa tydliga måsten som spökar.)

Lanovia, om du får dåligt samvete, så se dig om i världen utanför Sverige. I Frankrike ammar bara sisådär hälften och de som ammar gör det i ett par månader! Vi är bäst på att amma i Skandinavien! Alltså är du bäst!

Jag kom hem sent från mitt möte och tack och lov så ligger dottern i sin säng och inte i lusthuset! 

Sov gott!

• Aleta

Godmorgon!

Ni får säkert jättemysigt Flamman, det låter härligt med badhusbesök.

Dottern klagade i morse: "Pappa tvingade mig att sova här!". När hon hade klätt på sig så tog hon en macka och sprang ut i lusthuset för att äta frukost hemma hos sig.

• Aleta

Och ja, Dublin gjorde mig mycket gott! Det var tur att vi hade det inbokat sedan tidigare.

Maken och jag har bestämt att vi behöver lite egen tid, så vi har bokat en weekendresa till Marrakech! Norwegian öppnar en ny linje direkt dit, så det kostar inte skjortan heller.
    Här ska vi bo:
    http://www.riad-alrimal.com/en/riad.php
    Det får bli vår lilla bröllopsresa, vi har inte haft råd eller tid att åka iväg tillsammans och ingen har väl varit så pigg på att passa båda barnen heller, men nu ställer de upp, så då är det bara att fara.
    När jag känner mig deppig så surfar jag in på någon sida om Marrakech och funderar på vad vi ska titta på eller vad vi ska äta eller övar mig lite på franska. Mycket bra distraktion.

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-03 08:39:06 följande:
    Min lilla K borrade in sitt ansikte i min mage imorse, när jag borstade håret på henne och sa "Mamma, du är så mjuk och god och luktar så gott* Snacka om att man smälter då...
     ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans