Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Huvudvärken försvann inte mha alvedon så maken fick komma o hämta mig.
    Oturligt nog så hade loppan precis somnat innan jag ringde så han fick väcka henne o köra....så hon var helt upp o ner sen.....var jätteglad att jag var hemma...men ville inte somna hos mig......kombo med migrän=inget skojigt......

Men fick till slut sova en timme o sen tog jag loppan o fick henne att sova en halvtimme medans maken fixade maten.....hade dock kvar huvudvärken hela kvällen men betydligt mindre.

Sov som en stock alldeles själv i sovrummet i natt....det känns så lyxigt så jag får dåligt samvete...nästan!

Så i morse köpte jag faktiskt 2 buketter med rosor för 5 kr/st....som han ska få....för JAG är GULLIG O OMTÄNKSAM!!!

Nu måååååste jag jobba!

Puss

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-08-26 08:30:02 följande:
    Och hon har börjat sova som en sten! Vi ska få om 45min och hon vill inte vakna. När har det hänt? Många många intryck! Ska på BVC också idag. Ska bli kul att de hur hon har vuxit. Testade igår, bara för att få ro. Minus. Det var helt ok. Nu ska vi bara se var indianerna har gömt sig? Blommis du får skicka hit dem när du är klar!

Va härligt!! Jag ska tipsa maken om att de sover gott när de fått härja på dagen...hehehehe!

Förresten...någon som vet....kan man vänja av med napp under natten? För Busan bara pluttar ut den hela tiden...... gör lite ont i hjärtat bara...hon ääääälskar sina nappar!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-26 08:36:30 följande:
    Ingis: Skakar hand. Hade också huvudvärk hela kvällen. Släppte kanske vid elvatiden. Då kunde jag inte somna, eftersom jag sovit redan tidigare på kvällen.Vaknade imorse och tordes knappt känna efter om jag fortfarande hade ont i huvet.Än så länge inte. Så jag är på jobbet. Kommer huvudvärken tillbaka är det jag som ringer VC. Jag vägrar ha det så här.Du ska INTE ha dåligt samvete för att du sovit "lyxigt". Hur många nätter med störd nattsömn har du haft senaste året??? Och hur många nätter har din make sovit gott medan du tagit hand om Loppan?Puss på dig Ingis! Hoppas du slipper ont i huvudet idag

hahaha...nä jag hade "nästan" dåligt samvete! Men jag ska vara gulligare än vad han ha varit!

Jag finns på fejan....

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-08-26 09:44:23 följande:
    Ni har inga nappträd eller liknande i närheten det brukar gå rätt så bra om den lilla själv får ge bort sin napp till trädet där alla andra hänger. Men det visste ni säkert redan

Ja....det är sant...har hittat ett sådant nappträd...tror dock att hon är för liten för att förstå.....ska prova varianten med ta nappen när de somnat o sen se om hon kan sova utan den....det funkade bra när hon var liten iallafall.

Lycka till hos bm, villemoa! Hoppas du får hjälp med ditt illamående.
    Jag var väldigt frustrerad nu när jag var gravid sist.....jag mådde så mkt illa.....det gjorde jag inte med Busan...men då hade vi varit i Thailand i 3 v o knappt ätit något sött förutom frukt......så glukosnivåerna var helt annorlunda när vi väl kom hem...men jag tålde inte någon söt doft...o var inte sugen på sött...grapefrukt var gott däremot.
    Så det kan kanske vara ngt med kroppen att den går in i en socker-cykel o vill ha sött/mat hela tiden....bara en idé.

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-08-26 09:44:23 följande:
    Ni har inga nappträd eller liknande i närheten det brukar gå rätt så bra om den lilla själv får ge bort sin napp till trädet där alla andra hänger. Men det visste ni säkert redan

Nu är flytten nära va?
    Hur går det med mc-körningen? Har väl inte blivit så mkt kört på sistone med allt regn....kom gärna förbi på en kopp kaffe om ni är ute o kör i helgen!

• ingenjörsbruden

Jag är jättejättesugen på en BT-träff!!!!
    Kan vi inte försöka träffas i början på okt en lördag lunch eller så?
    Hela sept är fullbokad med kalas o fester...kul..men tänkte ju plantera lite blommor o lägga gräs osså! Nåja....

På tal om blommor......någon med tips eller idé??
    har två höga(ca 0,7 m höga) krukor på framsidan vid vardera ingång t huset.....har satt kryssbollar i båda...men den ena har knäckts pga vinden...
    Funderar nu på ngn växt som är fin året om o kanske något som hänger ner......
    Funderar på klot av buxbom eller lingontry (billigare variant men väldigt lik), ljung är fint en tid men de jag haft innan blir så träliga rätt fort.

Någon som har tips eller idé?

• ingenjörsbruden

Ok...nu har jag skickat en vänförfrågan till någon som jag har gemensamma BT-väninnor med...men som jag inte klurat ut vem det är här inne......så dimper det in en förfrågan på en skånsk galning så vet ni vem det är....

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-08-26 14:14:32 följande:
    Klart du får vara min kompis

Hahahaha jag GISSADE rätt...tänkte H...jaa men det boooorde ju vara Heloise..

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-26 14:43:41 följande:
    Nej NU måste jag ju berätta dagens nyhet som INTE har med födslar tt göra:Min sambo ringde just och meddelande att han -"tyvärr fått lite annat att göra än vad vi tänkt imorgon" (han är ledig imorgon)-Jaha?-Jo jag ska in på polisförhör.-Jaha? (eftersom han är väktare så ingår poliskontakter ganska ofta, så jag regaerar inte nämnvärt)-Jo, för jag har blivit anmäld.-Jahaaaa? (inte kul, men händer ibland efter grip)-...för urkundsförfalskining på macken där vi brukar hyra videofilm.-Say again? -Jo, de har slagit in ett annat personnummer än mitt när vi hyrde då vid FET du minns, och när vi ringde för att meddela dem att vi inte kunde lämna igen filmen för bilen var paj, knappade de in mig och hittade inte filmen. När jag sedan lämnade tillbaka den kollade de och då var det på en annans personnummer. Så då polisanmälde de mig för urkundsförfalskinig. Polisen får inte ignorera det eftersom jag syns på övervakningskamerorna. De har varit hos min CHEF och bett henne identifiera mig (ni vet, sambons fantastiska chef..) Så nu är det förhör imorgon. att det skulle vara de som knappat in fel siffror är inligt dem helt uteslutet.Eftersom vi ganska ofta hur film-och då för det mesta 3-5 filmer åt gången, så har vi under ett knappt år här förmodligen hyrt åtminstone mellan 50 och 70 filmer hos just dem.Undrar om de kommer att sakna pengarna när vi nog inte hyr film där någon mer gång?

Men va fan i helvete....det är väl UTHYRNINGSSTÄLLET som har gjort fel.....o om ni hyr så ofta så kollar man inte så himla noga varje gång man skriver på att man lånar filmen.....SUCK sicka förbenade urbota dumma idioter!!
    O har POLISEN INGET bättre för sig?????

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-26 15:11:59 följande:
      Flamman, det syns mig som om umgänget med mig, Bruttan och Ingis-för att nämna några, har fått ditt förut vårdade språk att förfalla å det mest beklagansvärda.Men roligt är det!

Usch ja.....mitt vokabulär är förfärligt....Busan kommer att kunna svära som en borstbindare innan hon kan prata rent......

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans