• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Kära Ninnis, ni finns i mina tankar också inför morgondagen. Ett STORT LYCKA TILL!! Många kramar

• Villemoa

Och på tal om bajs , Moa bajsade på pottan i kväll för allra första gången! Att man kan vara så glad för sånt

• Villemoa

Panzer, jag ryser när jag läser vad du skriver och torkar tårarna. Tack för att du delar med dig! Ni är helt underbara och starka. Som någon sa tar vi över mantrar nu och fortsätter hoppas för att resten av resan ska gå bra! Ge mina innersta hälsningar till H & E och kramar till dig själv!

• Villemoa

Blommis: fy för ryggont och skallebang! Kram

Ninnis: härligt med så många ägg, hoppas kvalisorten är superduperbra! Håller tummarna stenhårt och kramar extra hårt inför nästa fredag!

Ingis: vad bra att ni börjar närma er varandra igen. Jobbigt sånt där.

Bruttan: jag känner bara att den där kärringen ska BORT, BORT, BORT!! Du gör helt rätt i som tar upp detta. Vi kan ju tamejtusan inte ha en LÄRARE i skolan som MOBBAR!! Oavsett om den här eleven har dyslexi eller ADHD så får hon ju för faen inte yppa ett skit om det! ARG jag blir!!!

Idag har jag rensat i garderoberna, lagt i nytvättade bebiskläder i bebisens lådor och tvättat en omgång till. Allt detta tog rejält på krafterna och värken i ryggen ska vi inte prata om. Men vad gör väl det en dag som denna då lilla Elise har sluppit slangar och kämpar! HEJA ELISE!!

Här fullkomligt SPÖregnar det så jag måste nog äta lite toscakaka bara för att det är rått och kallt

• Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-10-07 15:22:50 följande:
      Tack gumman!Känns skönt att fler tänker likadant...Mycket av in ångest blir också att OM jag inte går dit så säger ju hon att hon ska sluta, alltså är hon borta, men problemen är ju inte borta för det, för det är flera som är lösmynta,, fast hon är värst. OCH dum med barnen!Stora I´s korkade lärare har lyssnat på kritiken (rektor tog det med ALLA lärare) och han har skärpt sig enormt och helt ändrat attityd säger I, så det är positivt *Snor åt mig lite toscakaka *Mysigt med bebiskläder!

Hon spelar bara martyr genom att säga att hon ska sluta. Hon får gärna sluta men först behöver hon få höra ett och annat. Kan ju vara bra för de andra idioterna att få veta att rektorn inte släpper problemen utan tar tag i dem. Känns som om lärarna borde ha en studiedag om värdegrunden, lite repetition så där eftersom de uppenbarligen verkar ha glömt bort den...

Bra att den andra korkade läraren har tagit till sig av kritiken!

Jag finns med dig i tankarna när du är på mötet imorgon!

• Villemoa

Felfri kommunikation? Det tror jag inte existerar ens. Vi pratade om varandra ganska mycket när Moa var mindre och det var jobbigt men vi tog oss ur det, tack och lov!

Blommis: såna lärare vill jag inte ens kalla kollegor för de drar verkligen skam över lärarkåren och jag skäms å deras vägnar! Jag blir arg dubbelt upp; som förälder och som lärare! Det är nog tur att vi är utspridda över landet....

• Villemoa

Nu ska här fikas! Både gubben och Moa är hemma genomförkylda. Hoppas jag slipper! Tjingeling så länge!

• Villemoa

Ingis: du är rolig du

Skällsta hade varit ett ytterst passande namn på vår by

Man kan ju lätt tro att jag har två små som är förkylda för makar blir ju som barn när de är sjuka

Bruttan: rektorn kommer ha igen det tusenfalt om hon orkar kämpa.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-10-07 16:51:52 följande:
    Ett par nya bilder i Elisemappen. /panzer

Hon är söt som socker er lilla dotter!

Hur mår H?

• Villemoa

Leksi: jag har BF den 18 november. Vad tråkigt att höra om din bästa kompis!

Fru Bygg: men vilket konstigt svar av dina kompisar! Jag skulle också köpa en bok eller pussel. Vill också ha recept på pizzabullar!

Ingis: Moa har också den där lilla hunden och hon älskade den också! Nu kommer den snart gå i arv så man än en gång blir tokig på ljudet. Tacka vet jag avstängningsknappen
    På min pizza vill jag ha; tomatsås, ost, skinka, salami, fetaost och lök.

Bruttan: hoppas mötet går/har gått bra!

Flamman: klokt beslut att stanna hemma, krya på er! När kommer maken hem med nya racerbilen?

Daa: bra förslag av chefen att FK kan komma på studiebesök Hoppas nu de tar sitt förnuft till fånga och inte stirrar sig blinda på antal kilon.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans