Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Leksi, fem till frysen är det! Det sjätte har hon ju fått tillbaka!

Hej förresten! -Fast din plupp är inte grön längre. Hej ändå!

• passionsblomman

Hallååååååååå!

Sms från Heloise:

"Elise är mkt bättre! Ute ur respiratorn och pigg! Sprid på BT"

*sprider för fullt*

• passionsblomman

Hvidis, jag är tvärsäker på att det visst det har med graviditeten att göra att du blöder näsblod! Jag hade jättelätt att få det under min. En period var det var och varannan morgon bara jag böjde mig över handfatet.

Ingis, huvudvärken har varit from hell idag, tackar som frågar.

Fru Sy, jag tycker Aleta sa något jättebra där: om DIN dotter legat och mått apa i vecka efter vecka, hade du inte gärna velat hjälpa till lite då? Det hade jag.

Bruttan, hälsa dina fina tjejer! Min son hälsar förresten tillbaka, har jag ju glömt att säga. Vi läser i Fenixorden nu, den som är 1000 sidor. Med tanke på att sommarlovet är slut, läxor och träningar i full gång och att det ska lekas en del också, så går det nu inte lika snabbt framåt som det gjorde i somras. Hittade I förresten nånsin sin laddare? För i den här tråädgården är den inte.

• passionsblomman

NU mina vänner är jag i spraypåverkat tillstånd och så här på tionde dagen precis så sårbar och trasig som jag uppenbart blir av den här hormonstormen.
    Jag har rykt ihop mesd sambon på exakt samam vis som förra gången-med "jag känner mig så ensam i det här" och skrikit så halsen värker och gråtit så ansiktet är helt ömt och svullet.

Och han tycker att allt är precis lika orättvist som alltid. "För han JOBBAR ju för att vi ska ha råd med det här (alltså ska jag förså hur oändligt mycket han bryr sig) och min smärta kan väl inte HAN göra något åt"

Och så gör allt bara ont och man undrar varför man utsätter sig för det här öht.

Fast att för mig vore en liten fråga "hur är det med ryggen idag" eller ett litet erbjudande om att massera den onda ryggen med lite liniment, liksom hela skillnaden.
    Jag fattar inte att det ska varas så jävla svårt att få fram VAD det är man saknar/behöver/längtar efter utan att allt bara blir ett stort gräl.
    Jag säger ju ""jag behöver dig" Inte "Du är värdelös" Varför hör han inte det?

Och tro mig, jag vet hur mycket av hans kärlek som ligger i det där klassiska"Jag jobbar för min familj-alltså bryr jag mig om min familj mest av allt i världen" men till och med en som valt en sådan man behöver lite verbal och fysisk kontakt ibland. 

Sorry, där kom en depp-spya så här på fredagskvällen.

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-10-15 22:30:14 följande:
    Blommis, är det oförskämt att dyka in i andra tråden... jag "råkade" gå in där eftersom här var lite stiltje... Jag är så sugen att kommentera det här med att pendla när man har småbarn hemma...

Går man in sådär ödmjukt som du pratar nu så är det väl bara roligt! Klart du ska skriva då! De vet ju om att det finns massor av smygisar och att grannarna läser!

Skillnad när folk plötsligt hoppar in och vräker ur sig vad som helst, eller bara skriver som om de alltid hängt där utan att ens säga hej!

• passionsblomman

BTW-ni är bäst, det vet ni va?

Och det bedrövliga med allt som blir härhemma är, att fick jag bara en enda av alla de här kramarna eller gulliga meningarna av honom, så vore allt helt OK. VARFÖR är det så svårt att förstå???

• passionsblomman

OMG vad många sidor!
    Och finbesök av både Kjell Präst, Klockarbol och Mugglan! Guuuu vad roligt! Hej alla!
    Kjell, haha! Fast min sambo hävdar att han tänker en hel massa hela tiden och tycker det är högst märkvärdigt att jag inte förtsått dem.

Vår drabbning gick över iallfall, det räckte med en eftermiddag/kväll den här gången. Men fy vad jobbigt det är!
    Känns som om man borde kunna lära sig undvika gropen i vägen nån gång.
    Lördag kom sambon hem med blommor och sitt gulligaste jag. -Igen. Och igen tänker jag "TÄNK vad mycket vi skulle slippa om han gjorde hela den manövern i FÖRVÄG en enda gång i sitt liv"

Vi har tillbringat söndagen på resande hand...
    ...-bollsfärd. Ända i Mörrum där vi fått se våra barn möta leg med MYCET större killar och därmed få storstryk.
    MEN vi har ett gäng nya grabbar med oss i år och ett par av dem har spelat förut och nu har vi bättre förutsättningar än någonsin. Dels för att vi är lagom många i laget, så vi har avbytare (förra året hade vi svårt att orka hela matcherna då vi hade en eller två att byta med. I Handboll behöver man fler) Dels också för att flera av killarna är -98or.
    Laget är P98/99 i år, och min son är ju som ni vet -01, en annan -00 och allaandra sedan tidigare -99. Det innebär att när man möter ett lag med ren -98 uppställning så är det en enorm skillnad på vissa pojkar.
    Hur som helst så är det roligt att se att de utvecklas spelmässigt. Och nu är det så många nya att de inte är så samspelta än. Allts klår vi dem framåt våren...

Igårkväll/natt fick jag mitt värsta huvudvärksanfall på länge, så jag mår otroligt risigt idag. Har legat i sängen tills 11.50 för att känna efter om det går att lyfta huvudet utan att det faller av. Jag tycker det verkar sitta fast, så jag får väl vara nöjd.
    Ser fram emot att komma till gyn imorgon för VUL och genomgång av sprutorna. Jo, för då kommer jag att få gå ner i spraydos, och behöver bara spraya en gång om dagen=huvudvärken avtar.
    Tyvärr hade de bara tid kl 7.30, så imorgon måste jag upp kl 06.00 senast, så jag hoppas jag kan sova ikväll, utan huvudvärk. Många nätter nu har jag varit vaken vid 4 när tidningsbudet kommer. Det blir så jobbigt att vakna 6 då.

Jaha, oj vad långt....

Jag hade massa jag tänkte när jag läste, men jag får väl ta det sen.

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-18 13:45:46 följande:
    Blommis, bra att det är bättre med sambon nu i alla fall. Hoppas du får dra ner på sprayandet efter VUL så att huvudvärken minskar. Är det sprutstart nu då?

Ja, jag antar att det blir sprutstart imorgon eller möjligen dagen därpå.

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-18 14:59:37 följande:
      Heja! Jag vet att du kanske inte ser fram emot det något vidare, men jag hejar på och håller tummarna i alla fall!

Tack!
    Jo, nu när man är mitt i racet så vill man ju komma igång med väsentligheterna-särskilt eftersom jag och den här nedregleringen passar dåligt ihop. Jag trivs inte i tvångs-klimakteriet kan vi konstatera.
    Även om det är nervöst, påfrestande och för viktigt för att man riktigt ska orka med det, så vill man ju komma vidare trots allt. Med skräckblandad förväntan och ganska änsligt hjärta.

Just nu håller vi på och meckar med vart vi ska bo. Det blir inte där vi bodde sist och nu är det mycket "å ena sidan å andra" här i samtalen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans