• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise skrev 2010-08-26 12:53:01 följande:
    Du jag har hört att akupunktur ska fungera  mot foglossning, funderar själv på att ringa sjukgymnasterna här i stan och kolla om de erbjuder akupunktur annars får jag väl gå privat, tänkte iaf prova. Det börjar eskalera för mig nu och igår kunde jag knappt gå på jobbet
    Ok har hittat sjukgymnaster, ett privat men landstingsanslutet rehab center, ska ringa dem på en gång, eller ja om 3 minuter när deras lunch är över. Det kostar 100kr/45min och de har akupunktur, måste bara höra om de gör akupunktur på gravid med foglossning .-D
  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-08-26 13:03:38 följande:
      Det låter ju bra. Ska kolla om den kliniken som ligger i centrum där jag bor också har akupunktur på menyn. Ska kanske ringa dit till att börja med och sen se vad de rekommenderar för lilla mig.
    En kompis till mig hade väldiga problem med foglossning och hon vart mkt bättre med akupunktur, däremot har jag nog inte råd med 2 ggr i veckan Men 1 ggr i veckan går bra. Får se vad de säger, de skulle ringa upp innan kl 14

Hvidis: duktiga lilla E, måste vara jobbigt att skola in på dagis, jag gick faktiskt aldrig på dagis för mamma klarade inte av att lämna mig Men så arbetade de ju hemma på stuteriet, så jag fick hänga med. Naturligtvis jättebra på alla sätt och vis, men jag som var ensamt barn hade nog mått bra av att gå på dagis, jag hade ju liksom ingen koll på de "social" barnregler som gällde när det var dags för förskola och kände mig väldigt utanför.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-26 13:09:26 följande:
    Ingis, jag tycker Buxbom låter bra. Jag tror det är vad som kommer att tåla vindarna bäst. Och skulle du ledsna på dem framöver, så är de ju underbara utlanterade i trädgården istället.Välj något annat planteringskärl för ett enda större utropsteckan som fröljer årstiderna mer istället. Placerat någonstans där ni ser det flera gånger varje dag. Där kör du på med att göra vår, höst och vinter-och sommar såklart. USCH för era foglossningar! Jag är så glad att jag inte hade det!!!Heloise, SGI brukar baseras på att man fyller i vad man tjänat de senaste 12 månaderna, alltså från jan-dec. Men har man varit sjuk eller utan inkomst av andra orsaker så kan man backa bak ytterligare månader, och kvitta de sämsta månaderna mor bättre så att säga, så genomsnittet man får blir så högt som möjligt.Men detta borde man ju såklart kunna få kalra besked om SNABBT.Jag HATAR hatar hatar att ringa de där samtalen! Och JÄMT blir det något knas med grejor, så man måste.Jag ställer mig i kön, sätter telefonen på högtalare, och surfar med er istället medan jag väntar. Så gör jag jämt nu.Värst av allt är dock när man kommer fram och de ska koppla en till någon annan OCH KOPPLAR BORT EN! Flamman-vilken sopprot till rektor! Huvudvärk? Ja jag med , den här fm också. Det är nog indianernas fel. Och att jag var uppe till kl 03.00 då Nenne meddelade att hon nu tog med sig sin make till förlossningen-efter att ha kokat varmkorv! Inga besked än. Nu börjar jag vara lite orolig hur hon har det där, med födandet...
    Ja jag har också trott det men så sa jag att jag suderat och då är det tydligen andra regler som gäller, jag har nte varit utan inkomst, på 11år, och vill helst INTE behöva räkna på förra året, då jag gick ner extra mkt i timmar för att csn bråkade. Jag tror att det kan vara så här att jag ska räkna på de senaste 6 månaderna( eftersom jag slutade i skolan i maj) x 2, men jag vet inte. Det kan vara så att det är mer gynnsamt för mig att ta csn ett par månader till, och på så sätt få tillgång till mitt vilande sgi, som då är det jag hade innan jag började plugga för 5 år sen, och den sgi vill jag väääääldigt gärna åt
  • Heloise
    ingenjörsbruden skrev 2010-08-26 14:08:52 följande:
    Ok...nu har jag skickat en vänförfrågan till någon som jag har gemensamma BT-väninnor med...men som jag inte klurat ut vem det är här inne......så dimper det in en förfrågan på en skånsk galning så vet ni vem det är....
    Klart du får vara min kompis
  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-26 14:43:41 följande:
    Nej NU måste jag ju berätta dagens nyhet som INTE har med födslar tt göra:Min sambo ringde just och meddelande att han -"tyvärr fått lite annat att göra än vad vi tänkt imorgon" (han är ledig imorgon)-Jaha?-Jo jag ska in på polisförhör.-Jaha? (eftersom han är väktare så ingår poliskontakter ganska ofta, så jag regaerar inte nämnvärt)-Jo, för jag har blivit anmäld.-Jahaaaa? (inte kul, men händer ibland efter grip)-...för urkundsförfalskining på macken där vi brukar hyra videofilm.-Say again? -Jo, de har slagit in ett annat personnummer än mitt när vi hyrde då vid FET du minns, och när vi ringde för att meddela dem att vi inte kunde lämna igen filmen för bilen var paj, knappade de in mig och hittade inte filmen. När jag sedan lämnade tillbaka den kollade de och då var det på en annans personnummer. Så då polisanmälde de mig för urkundsförfalskinig. Polisen får inte ignorera det eftersom jag syns på övervakningskamerorna. De har varit hos min CHEF och bett henne identifiera mig (ni vet, sambons fantastiska chef..) Så nu är det förhör imorgon. att det skulle vara de som knappat in fel siffror är inligt dem helt uteslutet.Eftersom vi ganska ofta hur film-och då för det mesta 3-5 filmer åt gången, så har vi under ett knappt år här förmodligen hyrt åtminstone mellan 50 och 70 filmer hos just dem.Undrar om de kommer att sakna pengarna när vi nog inte hyr film där någon mer gång?
    Funderar över om det stället ens HAR rätt att anmäla din sambo.

Ex vi hyr ut filmer, då måste vi kontrollera personnummer, vårt ansvar, inte kundens, själva hyr processen är överhuvudtaget inte kundens ansvar. Det enda kunden ska göra är att betala och lämna tillbaka i tid...

Så om jag fattar rätt så lämnar din man fram sitt id, personalen knappar in FEL idnummer och så skriver din man på? Hur kan det vara urkundsförfalskning? Då borde ju rimligtvis din man SJÄLV skrivit ett felaktigt personnummer? Alltså man kan inte begära att folk är smarta överallt, men IQ högre än daggmask borde väl vara eftersträvansvärt? Jävla MIFFON! De fick tillbaka filmen i tid, och anmäler alltså så här långt efter, seriöst ring dem och fråga om det går lite dåligt för butiken och de är ute efter ett skadestånd för någon annan anledning finns inte!

• Heloise
    Fru Bygg skrev 2010-08-26 15:10:01 följande:
      Ja, får väl se till att fixa en praktikant som skriver ut alla ritningar. Var kan man hitta en sån med kort varsel?
    Jag kan skriv aut ritningar, bara jag slipper umgås med folk, svara på frågor och bära tunga saker

• Heloise

Powernappar inför IKEA besöket i kväll

Lön+ uttråkad men KÖPKÅT Heloise= Party på IKEA Panzer kommer att gråta blod innan vi är klara  muahahahaha

Just det vi ska på hockey ikväll Brynäs- AIK träningsmatch, det är fel att sukta efter killar i 20+ åldern när man är rätt gravid och gift eller är det okej? Jag känner att se men inte röra borde duga bra även i det här fallet

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-26 15:21:27 följande:
    Heloise,nu minns jag inte 100% säkert, men jag har för mig att de frågar "personnummer?" och så rabblar man det, medan de knappar. Rimligtvis borde de ju också sedan be om leg, men det vette fan om de faktiskt gör det. Det är sambon som hyrt alla gångerna, så jag minns faktiskt inte.
    Då kan det omöjligtvis vara din mans fel. Man har en SKYLDIGHET att kontrollera med leg, annars skulle folk kunna gå runt med ex stulna kontokort och bara rabbla personnummer hit och dit, om en butik tar emot ett kontokort, och personen inte har kod utan ska skriva under, har man inte leg, med ett matchande namn och så åste man kolla så att det verkligen ser ut som Svea 85, är det en ung kille ex så ska man vägra att genomföra köp och om möjligt behålla kortet,  gör man det utan leg blir butiken betalningsskyldig !
  • Heloise
    Fru Bygg skrev 2010-08-26 15:22:47 följande:
      du får jobbet. Kan du vara här nere i Skåne på 10 min? Det finns viss risk för umgänge med folk (låter farligt), och säkert en del dumma frågor men förmodligen inga tunga lyft.
    Jag är inte kinkig 1 av 3 duger gott och väl. Du jag kan vara där på 18 min Eller tja 1 dygn egentligen men orka hålla på och bråka om petitesser
  • Heloise
    Fru Bygg skrev 2010-08-26 15:26:45 följande:
    Nackdelen med hockey är att de har så mycket kläder och skydd på sig så man ser inget ändå! Glutta du på!
    Mm jag vet, men det är där den stundtlas snuskiga och alltid livliga fantasin kommer in i bilden

Är lite besviken över att de trevliga sexdrömmarna avstannat, hade ju massor med karlar kvar på lista. Hade hört om graviditetsdrömmar, men visste inte att de var så BRA Hoppas att de kommer igen...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans