I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Här blev det avbrott för drama och hallaballoo, så vi fick ringa sonens kompis pappa och sedan bege oss till ytterligare en kille, som var kusin med en tredje kompis...
Iallafall, fyra killar som ska leka på en studsatta börjar ha brottningsturnering, bara det att i somligas brottning ingår sparkar. Upplösningen på deras lek blir att C, som är sonens bästis och som ju egentligen var här, hos honom, kommer hemrusande hit med tårarna sprutandes och efter kommer sonen och den tredje polaren. Alltså får man se till att gå tillbaka dit där de lekt och ta ett snack med ven den fjärde killen.
Så nu är det iallafall klargjort att lekar som innehåller sparkar icke godkännes som lekar och att min förväntan på pojkarn i fråga är att den typen av lek är lekt för sista gången. För sparkas man kan man hamna på sjukhus. och är man vuxen och sparkar någon i magen hamnar man i fängelse ifall någon berättar om det.
och det är ni stora nog att både veta och begripa!!!
Intressant att träffa andra föräldrar för första gången hemma i deras hall, uppläxandes barnen.
Fast de verkade hålla med mig när jag sa "jag anser att det är bättre att ta saken ordentligt och rakt av så att det INTE blir en jättegrej som rullar vidare dem emellan bakom våra ryggar. De klarar inte alltid att styra upp lekar själva, och då är det vi som måste." De sa att de höll med.
Pjiiuuu! Nu vill jag ha något att dricka känner jag. *spanar i kylen*