Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fru Bygg skrev 2010-08-26 15:10:01 följande:
      Ja, får väl se till att fixa en praktikant som skriver ut alla ritningar. Var kan man hitta en sån med kort varsel?

Har ni inget plottprogram?

• ingenjörsbruden

Nä nu måste jag jobba resten av stunden jag är kvar här....sen ska jag shoppa ny mössa till Busan för de två hon har nu är antinger liten eller för stor...så ja....hoppas jag hittar någon bra...helst med hakrem så den inte kan plockas av så lätt!

Ses i morgon bruttor!

• ingenjörsbruden

God middag(?) darlings!

Blommis: Blir så förbannad när jag hör om herr blommis chef......vill bara puckla på henne o skälla henne så hon blir rakhårig!! (kolla inga svordommar! )

Daa: Vilken dröm! Du hade inte bröstpansarfälgarna osså....*ser en vild o förbannad amazon med kromade tuttfälgar vevandes med dragna långfingrar*
    Hade osså reagerat så om någon käkat upp min mat...

O sexdrömmar när man är gravid....Mmmmhmmmm! Önskar att man kunde få dem på beställning...men då hade jag kanske inte kommit iväg till jobbet!

Vilken gullklimp Nenne fick! 57 lång! jisses... förstår att det blev op...kan vara att de bara behöver sy ihopa ytligt o i op så finns bättre belysning o utrustning....jag var själv nära att åka in där efter förlossningen....men läkaren på förlossningen kom o klarade av att sy mig det som behövdes....ytligt men många små stygn (hela vägen inv i slidan). Busan fick därav beröm av barnläkaren vid utskrivningen för hon hade vacker huvudform.....vilket jag fick lida för.

Heloise: Va intressant att höra att det är så viktigt med drömmarna!

Andbeyond: Jaaaa första mammabyxorna! De där veckorna är lite läskiga....men snart så kan du känna pyret själv!

Fru Bygg: Jobbig natt?

Villemoa: o hur känns det idag?

Ninnis o Hvidis:

• ingenjörsbruden

på fru E o flamman osså!

Igår blev maken glad över blommorna...faktiskt lite tårögd....
    Fick ugnsbakade tacofyllda paprikor med kokt majs o tomat-o avocadosallad = slurp!
    Sen dammsugade maken hela huset o jag duschade med busan o hängde sen upp en laddning tvätt.... shoppade ny solhatt o hjälmmössa o en vindfleece på PoP t Busan som såklart måste tvättas o användas direkt!
    Bara skor kvar t henne.....tips på var man köper bra barnskor till rimlig peng?

O i natt så fick maken sova betydligt mer....så han verkade nästan ( ) utvilad i morse! O jag har sovit helt förträffligt!
    Men har tänkt att ta loppan båda nätterna i helgen så han får ladda batteriet...pluss att jag saknat busan!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-27 12:39:49 följande:
    Nämen fy vad jobbigt att må så där illa Fru Sy Ja Daa, jag kanske tänkte på Muminpappan då eller nåt av de andra trollen Kan ni tänka er att maken avböjde vin?!    Jag är chockad...Han sa att han kan inte dricka alkohol nu. "Men du har ju slutat med penicillinet" tyckte jag. "Nä, man jag kan inte riskera läkningen av skada genom att dricka alkohol" Va?!?! Vart kom det där ansvarstänkandet ifrån, helt plötsligt Heloise, du måste berätta vad chefen sa...ha-ha-ha... FK ringde min man igår och frågade hur läget är. Om han fortfarande har gips eller vad. Fasen, det står ju på sjukintygen att han ska gå med Aircast i sex veckor, kan de inte läsa eller?

Det där med alkohol o skador.....har för mig att det ska en del alkohol till för att slå ut kroppen så fullständigt att den inte jobbar med läkning av skadan.
    Ett glas vin eller två har jag tom för mig är bra för kroppen!

Muminen.....nära till finland kanske?

Villemoa: De där armbanden är lite trixiga att få på rätt plats...o så tar det ett par timmar innan de får igång kroppen.....jag sov, duschade o dök m mina på!  

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-08-27 13:39:02 följande:
    Min helg börjar med middag idag på en mysig restaurang vid havet tillsammans med maken, dottern och en annan familj. I helgen är det lugnt. Blir nog lite förberedelser för flytten. Kom precis på att vi säljer både vårt köksbord och matsalsbord redan i helgen. Kanske inte så genomtänkt. Får väl sitta på en filt på golvet och leka picknick hela september.

Låter häääärligt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans