Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta, jag tänkte svara på det förut, när du frågade vad som händer om katten och minken slåss. Då vinner sannolikt minken.

Det vore väldigt bra iom den där jägaren kunde skjuta "din" mink. Den kommer att LÄNSA fågelflocken ni annars har i trädet utanför köksfönstret.
    Och vem ska då äta insekterna som annars tänker kalasa på din mammas blommor?

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-10-22 14:50:17 följande:
    Tur att buskatten ligger här i soffan bredvid mig, annars hade jag blivit tvungen att ge mig ut och leta. Askungen, du testade inte att leka Pippi med skurborstar också? Det gjorde jag. Puerto! Vänd på dig!

Nej jag var lite mer melodramatiskt lagd. Det där med den fattiga och hunsade stackars flickan som slet i sitt anletes svett...

...passade rätt bra när sedan mamma blev arg också.
    "Se där, orättvisa onda värld"

• passionsblomman

Men...OJ vad fint det blev ute helt plötsligt!  
    Det har spöregnat, Regn/snöblaskat och varit ganska otrevligt fram tills nu.
    Men nu kom solen!

• passionsblomman

Aleta, ja tappert!

När det gäller minken är jag inte ett dugg blödig. Skitbra att han fick den! det är en katastrof de har ställt till med, marodörerna och pappskallarna som släppte ut dem.

Ordfundering; heter det "svält ihjäl"? Heter det inte "svultit ihjäl"?
    Nu frågar jag INTE för att vara en så´n där anmärkare, utan för att jag plötsligt blir osäker och undrar. Hallå svenskläraret, hur ska det vara?
    (eftersom Aleta är minst lika ordintresserad som jag så vågar jag fråga utan att vara rädd att det tas illa upp)

Om jag kommer ihåg ert tak?
    Skojar du eller???
    Jag kommer aldrig att glömma er mardrömstakupplevelse!
    HOPPAS det går att rädda väggarna med!

• passionsblomman

Himmel! är klockan redan nästan 16.30?!
    Vi ska ju på handbollsträning!

*rusar och säger till sonen att packa sina saker*

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-10-22 18:52:29 följande:
    Jag måste ha varit i affekt efter minkupplevelsen! Eller menade jag svällt ihjäl? (Självklart heter det svultit.) Stora tjejen (6 år) är på sitt första disco! Det är femmorna som anordnar. Härligt med alla fredagsmysare!

Ja, det var något där som fick mig att hajja till, men sedan blev jag plötslit osäker. Ibland när man börjar smaka på ord, låter de bara konstigare ju mer man tänker, har ni märkt det?

• passionsblomman

Malmö-skjutningarna är ju helt galna!
    Vad i allsindar pågår egentligen?

Hvidis, håll dig i soffan! Man vet aldrig när folk som skjuter till höger och vänster plötsligt får för sig att skjuta rakt fram!

• passionsblomman

Men Flamman! Vilken berättelse! Ursäkta, men jag måste skratta. Vilken kontrast i reaktioner!

Kärat ner mig? Nja, tjärat ner mig mer isåfall. Och det i själva pannrummet så till den grad att känslan att det kanske finns en räddning därifrån kändes som en stor befrielse. dessutom har så många karlar tilltalat mig i ämnet värme och eldning och då alltid låtit som att jag antagligen inte fattar någonting alls själv, så att bli adresserad utan överlägsen gubb-attityd (den finns även hos yngre grabbar) var väldigt omväxlande.
    För övrigt är pojkarna som har jobb så unga nuförtiden. Första sotarkillen som var här höll jag på att fundera på om han hade velat ha ett glas O´boy och en limpmacka till mellis.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans