Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nu har vi haft fredagsmys här och sett på Idol.

Är det bara jag som tycker att Jay är vrålsexig?!?!?! Jag blir alldels knäsvag och pirrig i hela kroppen när jag ser de där ögonen (som påminner mycket om min mans ögon, fast makens är ännu djupare blå och glittrigare) och önskar att maken var hemma alldeles nära vid min sida NUUUU!!

My kind of guy *slickar mig om munnen*

• Norrskensflamman

Hvidis: Fy fasiken vad jäkla olustigt med dagisfröken. Och så svårt att veta hur man ska ta upp det. Men det måste du göra, den där magkänslan som gnager, den ska man inte nonchalera! Skickar massor med styrkekramar till dig!

Och Linnea är också en av mina favoriter.

I'm Yours: Vinkelivink, vi är här om du känner för att hänga nån gång Jag läser din roliga blogg titt som tätt!

Det blev bilen i Örebro, men maken åkte själv och hämta den, för jag och ungarna är sjuka.

Maken ringde kl 11 och hade inte startat från Uppis ännu. Två av sommardäcken var så dåliga (han hade inte upptäckt det igår) så han kan inte köra på dem. Måste byta. Synd att detta inte uppdagades igår när han var på firman. Ja, ja,det är smällar man får ta. Ska nu kolla vad den där 2 månadersgarantin som bilhandlaren ger, täcker egentligen. Annars så är det väl inte så mycket att gråta över. Bra att maken nu fixar det innan han sätter sig och kör 100 mil hem. Det är det viktigaste.

• Norrskensflamman

Daa: trevlig promenad! Jag längtar så ut i friska luften, men jag är lika risig idag Fy vad det är tradigt. Vilken jäkla segdragen förkylning!

Igår öppnade jag sovrumsfönstren och balkongdörren för att få in frisk luft till mig och flickorna.

• Norrskensflamman

Blomman !!! Va f-n?! Ring dem genast!! Förstår att du blir skittrött, minst sagt... Vilket klantarsel till reparatör. Kollade han inte hur maskinen funkade efter han bytt pumpen?

Fru Bygg: Grattis, grattis till ettåringen!! Ha en supermysig dag med pussar, kramar och lek

Fjällbruttan: Jag sa ju att kärringen skulle göra bort sig, och det gjorde hon ju. Fan vad pinsamt hon beter sig. Helt horribelt Voj, voj, den rektorn har mycket att ta tag i!

Här är det tårar och sorg. T har hela veckan oroat sig för att hon inte ska kunna gå på bästisens avskedskalas (hon som ska åka utomlands fem månader, hon har fyllt år i veckan) på lantdjursgården med hästar, kaninen, getter, får och katter. Hon har så sett fram emot det, att få rida på ponny, grilla korv och leka med bästisen. De har bjudit alla i klassen och alla på fritids, så det blir massor med barn. Imorse så var ögonen inte röda mera och vi drog en lättnandes suck...

Men så för en halvtimme sedan känner jag att hon är brännhet.38.7 i feber!!! Vart kom det ifrån?! Oj, oj vad T har gråtit... Och hon har redan varit borta tre dagar frånskolan förra veckan...

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-09 14:25:27 följande:
      Åh, men då kanske febern hinner sjunka. Och kanske det går att trycka i hennePanodil så hon orkar vara med en stund?nej, kanske inte världens bästa upplägg...men jag förstår verkligen hur gärna hon vill vara med. Och barns temp KAN ju faktiskt normaliseras väldigt snabbt ändå! Bädda ner henne med order att vila så kanske det går ner!
    Jo, jag har också funderat på det.

Nu har jag beordrat henne att ligga i min säng, där ligger hon nedbäddad och kollar tv. Sen så har jag förvisat lilla K till vardagsrummet där hon ser på samma program. Vill bara inte att hon ska ligga kloss i T och att de ligger där och busar.

Nu ska jag ge T örtte med citron och honung. VAre sig hon vill eller inte.

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-09 13:39:20 följande:
    Flamman: men finns det inget stopp på förkylningar och elände hos er! Skickar massor med krya-på-er-kramar!!
    Tell me about it! Ett hus fullt av sjuklingar och veklingar

Jag som annars tycker vi är en rätt så frisk familj. Skit också...

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-09 17:54:33 följande:
    Lilla T då, hoppas hon kryar på sig snart! Här är vi sällan sjuka men när vi är det så är vi det ordentligt! Kanske är det så hos er också.
    Ja, det är lite så hos oss också.

Lilla K kom till mig och sa att T sover och att hon hade brett om henne med en filt.

Sen när T vaknade så säger K: "Jag ska ta hand om dig T nu när du är sjuk"

"Nej, då blir du också sjuk" sa T

"Hörru, nu är det så här förstår du T, att ibland måste även småsyrror jobba för sina storasyrror, som när de är sjuka till exempel" svarade lilla K bestämt Syskonkärlek tror jag det kallas

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans