-
DU är också underbar Aleta, visst vet du detAleta skrev 2010-10-15 23:11:36 följande:Ni är bara för underbara allihop! Vet ni det? Nu sveper jag om Passionsblomman med en rosa filt med blommor på och masserar hennes rygg litegrann. Bäst att plocka fram lite god choklad och en balja te också. Förresten står jag också på Blommans bokköplista!
-
Nu pussar jag alla godnatt i tråden , för jag känner att det är dags för den här damen att gå och nanna. Jag har inhalerat en massa barnschampoolukt ikväll, snusat mina barn i nacken och det är så ljuvligt. Som balsam för en tilltufsad själ. Att spontant få höra "Mamma du är bäst" och "Mamma jag älskar dig", det kan läka vilket sargat hjärta som helst ♥
-
Idag har jag värsta skallebanken. Bihålorna eller vinet, det är frågan? Solen skiner, kallt men härligt väder och jag sitter inne. Lilla K har nämligen 40.1 i feber !! Så där bara. Vi trodde hon klarat sig undan med lite snor och hosta i förra veckan. Hon har ju varit på dagis hela denna vecka. Men nu var det visst hennes tur att få feber. Lilla skruttan Kinderna är alldeles röda.
Önskar alla en trevlig helg.
-
Huvudvärken har släppt, men lilla K är krasslig. Nu stiger tempen igen mot kvällen.
Jag gav henne febernedsättande idag så att hon skulle orka äta. Då vart hon piggare och tempen sjönk till 39,5. Nu är den uppe i 40.1 igen.
-
*vinkar tillbaka till Klockarbol* Hej, hej!
Öser på med fler kramar till Blomman!! Hur känns det idag?
Innan natten igår så smorde jag in lilla K:s hälar, tår och örsnibbar, kanterna på örona och bakom örona med Vicks salva. LIksom masserade ordentligt. Det tipset fick jag av en väninna och gjorde på T när hon fick feber förra helgen. På ett dygn var febern borta. Kanske inte på grund av det just, men ändå.
Så nu gjorde jag samma på lilla K. Tänkte som så att det är ju knappast farligt, och massage är alltid skönt när man är krasslig. Ångorna från Vicks hjälper ju dessutom mot täppta små näsor. Hon somnade i min säng och efter ett par timmar vaknade hon och gick till sin egen säng. På morgonen var hon pigg och glad, men feber dock 38.5. Men mycket piggare och leker med storasyster T just nu.
-
Ja, visst är det kul... De tror de är såååå duktiga som kommer hem med kött till familjen. Sen bara lämnar de allt åt frugan att ta reda på. Och man ska vara sååå tacksam...Fjällbruttan skrev 2010-10-17 13:19:56 följande:Hallå!Blomman, KRAM, i mängder!Herregud, jag äter inte hormoner men exakt samma sak pågår här och är nog jobbigt utan hormoner... Önskar jag kunde snappa bort dig ett tag, linda in dig i bomull och läka ömma hjärtat!Dessa så enormt verbala herrar... och man vill ju inte ha månen utan just som du skriver:det räcker med en gullig mening!Håller med Klockarbol. det verkar vara nåt som går... Och då får vi svepa in fru Sy i samma bomull bredvid, för denna älgjakt kan göra en galen... helt plötsligt finns likasom ingen annan.....Fast samtidigt sak vi kvinnor FÖRSTÅ att de minsann gör det för familjen Ugh store hövding, jag blir SÅ glad när du släpar hem dött kött som JAG får ta hand om samtidigt som du i säcken packar fläsk och godis och fan och hans moster och far ut och har kul med kompisarna och glömmer att ens FRÅGA hur familjen mår!!!Pssst... det finns kött i frysen på konsum!!Gaaahh...
Att de på dessa jaktresor (i alla fall de som min åker på) mestadels är rena nöjestrippen med en massa boosa och mat och svammel, och att varje resa kostar en massa pengar, betydligt mer än det där j-a köttet är värt, nej det vill han inte alls inse. "Du äter ju köttet med nöje" säger han till sitt försvar "Nej, jag kunde vara utan vildsvinsköttet om du var hemma och hjälpte mig här hemma istället!" det svaret ignorerar han
-
Hur går det för Ninnis och Fru E undrar jag
Och Bruttan... ja, vad ska man säga. Karlar är ett folk för sig. Ibland undrar man vilken planet de kommer från. Min är av den uppfattningen att när han jobbat hårt på veckan så måste han vila på helgen. Men jag, jag behöver inte vila, nej jag ska städa, tvätta, laga mat osv hela helgerna eftersom jag slöat hela veckan... eller??
-
Jag jobbar heltid och är dessutom den som flänger runt med kidsen på aktiviteter, hjälper med läxor, fixar med kläderna, oftast lagar middag och städar undan. Men jag behöver inte vila.
Idag kändes det som att jag skulle kvävas. Tredje veckan inomhus, förra helgen var ju jag o ch T sjuka och nu K. Min väninna kom och räddade mig. Drog ut mig på rask promenad 40 min, sa helt sonika åt maken: Nu är du hemma med K så Flamman får komma ut och få frisk luft. Tack! Såna väninnor är guld värda
Här finns fina hårsmycken, tycker ni inte www.tiaror.se/Bildgalleri/bildgalleri.htm
-
Heloise! Jordens största och varmaste kram till dig. Härligt att höra att det går så bra för Elise. Hoppas, hoppas ni snart får åka hem.
Och hoppas de tar det varsamt med dina sår. Fy fasiken allt du måste gå igenom på en gång Hang in there Heloise
Än en gång STOR STYKEKRAM! Och en massa försiktiga pussar till världens finaste Elise. Hälsa Panzer också.
-
Aleta skrev 2010-10-17 21:40:48 följande:Jättefina Flamman!