• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blommis: KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM, KRAM!!!

Bruttan: jäkla ärkeas som sviker sina barn!!  

Aleta: de där färgångorna låter inte alls bra att vistas bland!

lanovia: HURRA för städat hus!!!

Fru Bygg: hoppas du mår bättre idag!

Kramar till alla!! ♥♥♥♥♥

• Villemoa

Fru sy: inga som helst problem med vare sig bromsen eller varukorgen, tycker att de hållt väldigt bra! Har ingen citykorg utan vi valde hårdlift istället. Både sittvagn + hårdlift är svarta.

• Villemoa

Fru sy: tittar gärna på dina magbilder men du måste göra ditt galleri synligt först.

• Villemoa

Jättejättejättefin mage Fru sy Det går verkligen inte att ta miste på vad som ligger däri Idag skulle jag städa lite hemma och efter att ha gjort rent badrummet orkade jag ingenting så det gjorde mig ännu mer less Jag är lite låg just nu men det vänder nog snart.

• Villemoa

ingenjörsbruden skrev 2010-10-30 11:32:17 följande:
    Villemoa: du...jag har hört att möjligheten att förlossningen går i gång vid vändningsförsök är rätt stor.....vad har er BM sagt om det.....hennes info borde vara mt bättre än sånt jag hört från vänner o bekanta vars vänner är gravida.....ja du förstår vad jag menar....hoppas jag

Jag har också fått den uppfattningen. BM har väl inte sagt så mycket om det men jag har läst mig till det. Jag har förberett mig på att det t.o.m kan bli k-snitt redan på tisdag efter själva vändningsförsöket. Skulle de lyckas vända på bebisen så tror jag i sånt fall att hon är här innan söndag nästa vecka.
    Moa föddes i v.38+1 och jag är där nästa lördag. Har läst att det är arvsanlagen som styr när bebisen ska komma så det är ju inte helt omöjligt att hon brås på sin storasyster
    Känner på mig att hon kommer väldigt snart!

• Villemoa

Grattis till dagens namnsdagsbarn! Och duktig är hon som sovit alldeles själv i sin säng hela natten!

Fru Bygg: ja, hur blev det med utflykten? Hoppas att du stannade hemma och tog hand om dig själv. Sen om kompisen blev ledsen är ju strunt samma. Du har skyldighet främst mot dig själv så att du kan må bra igen. Kram!

Fru sy: vi valde hårdliften främst för att det var lättare att ta den med sig när Moa låg och sov i vagnen. Det hade varit mycket tyngre och jobbigare att ta loss citykorgen varje gång för det var inte alltid man ville ta ur henne ur själva vagnen.
    Sen funderade jag också på det där med att hårdliften hamnar längre ner än korgen eftersom jag själv är lång och har ryggproblem men det var inte alls några problem, man vänjer sig ganska fort.
    Förstår att du blivit förtjust i korgen för den är himla fin!

Hvidis: vad mysigt att få se bebisen på onsdag! Jobba sju dagar i rad låter däremot inte roligt. Du lovar väl att sjukskriva dig själv om du inte skulle orka?

Flamman: hoppas du får en underbar Halloweenfest med flickorna ikväll!

Blommis och Fru E: hur mår ni?

Idag har Moa och jag varit på kalas hos grannpojken som fyllt 3 och det var jättetrevligt! Skönt är dock att nu vara hemma igen så man kan ta igen sig lite. Det tar på krafterna att dricka kaffe och äta tårta

och kram till alla!

• Villemoa

Blommis: jag tycker du är urstark som går igenom det här, en riktig känslomässig berg-och-dal-bana!

Jag tror att du bara postade det i granntråden Vad skönt att hon på CvL var full av lugnande ord! Nu hoppas vi att allt går vägen för både dig och EA, jag håller tummar och tår allt jag kan!

• Villemoa

Daa skrev 2010-10-30 19:22:32 följande:
    Önskar bara att det gick att påverka utgången genom att tänka...  

Precis vad jag tänkte skriva! Tänk om man med tankens kraft kunde ge alla som ville ha ett plus på stickan!

• Villemoa

Daa skrev 2010-10-30 18:59:18 följande:
     Villemoa: ojdå, nu blev det ju ännu mer spännande inför tisdagen!

Ja, och jag börjar bli mer nervös! Pratade precis med en kompis som födde tvillingflickor med snitt för en vecka sedan och jämförde epidural vs spinalbedövning. Det blir så svart på vitt när man pratar om det. Egentligen är det skitsamma för mig vilken bedövning det blir, det som är jobbigast som jag nämnt tidigare, är att jag med största sannolikhet kommer få ligga på uppvaket alldeles själv.
    Måste intala mig själv att även om vändningsförsöket inte lyckas och jag fått ett datum för snitt så kan ju bebisen fortfarande vända sig självmant. Då avstyrs snittet och man väntar på att det ska sätta igång av sig självt. Det sista som överger en är ju hoppet så det väljer jag att tro på!

• Villemoa

Hvidbrud skrev 2010-10-30 21:11:58 följande:
    Villemoa: har du provat den mexikanska sjalen? Har du bländat med ficklampa? Jaha, men då säger jag: PUERTO!!!! Nu vänder du dig!!! PRONTO!

Nä, har inte provat. Har fullt sjå med att kunna vända mig i sängen och göra olika övningar tror jag inte min kropp pallar med riktigt
    Puerto ligger där hon ligger men hon får gärna komma PRONTO!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans