Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fru Bygg skrev 2010-08-27 13:40:47 följande:
    Ingis, japp det var en jobbig natt inatt. Först så håller maken mig uppe (med mys, dock inte mig emot) och sen har Ella sovit (eller bökat) mellan oss sen ett inatt.Jaja, nu är det dags för MÖTET och jag har iallafall laddat med nybakade wienerbröd och kaffe. Hoppas det håller gubbarna på gott humör!Sitter och väntar på att min lilla prinsessa ska komma på besök! *längtar*

Vill osså mysa med min sessa....*surar lite*

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-08-27 15:08:21 följande:
    Jag fick dem i sömnen... inte så tokigt att vakna av att hela världen skakar Ännu bättre med en småslumrande man bredvid som man kunde hoppa på för att fortsätta det som Russel Crowe startade( eller Eric Bana eller ...) Hmm men de kanske hinner komma tillbaka, det är ju flera månader kvar

OJ! Ja det får vi väl hoppas på!

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-08-27 13:58:36 följande:
    Vad mysigt ni alla ska ha det! Jag Batman och muffin ska bara ha det mysigt o h strosa lite i parken och njuta av att malmöfestivalen tar slut ikväll... Kanske fika hos några vänner som nyss renoverat sitt kök. De gifte sig för tre år sen och vi är jätte jätte nära. Hon är tokigt barnkär så jag u drar varför det inte har kommit ett litet yngel, men jag vågar inte fråga...

Det är så svårt....men om ni är så nära så tycker jag nog att du kan fråga...iallafall när ni är på tumanhand.......de kanske behöver lite extra stöttning o så.

• ingenjörsbruden

Vi ska inte göra så mkt....jag ska fixa färdigt ritningarna på vår blomsterrabatt o offerten ska justeras o mailas iväg, jag ska provsjunga t damkören....tränar extra mkt på kvällarna nu....dock mest barnsånger....men Busan diggar med....har aldrig hört dem men det borde väl vara kul i vilket fall som! O så ska jag på rabdido-party på söndag hos Busans kompis. Tror inte det blir shoppat så mkt...men Busan kan ju få leka med kompisen om inte annat!
    Så lite skojigheter har jag på schemat....hoppas även på att maken o jag kan prata ut....men det känns eg inte som att det behövs just nu....han verkar ha fattat hur slitigt det varit o tråkigt osså mellan varven.....har kanske redan berättat det.....men igår så sa han att det inte hade varit lite fel med lite semester.....jäkla rikspucko.....så ev så har han fattat varför jag varit ledsen på sista tiden......

Men äta på restaurang vid havet eller strosa i parker o festivaler låter faktiskt snäppet bättre!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-08-27 15:13:02 följande:
      Jag vill paddla och cykla, maken vill vandra. Vi får se, det blir nog mysigt vilket som

Ja just det...det lät osså härligt!

• ingenjörsbruden

Gooood Morgon!

Helgen har varit skönt o härlig! Myst massor med Busan som förrövigt håller på att få tand nr 9-12!!! Hon har en bula en bit in som jag nästan misstänker är kindtand. Stackars loppan....har ont o är frustrerad emellanåt.

Provsjungningen gick bra, har en självklar sopranstämma tydligen! Börjar på tisdag så det ska bli riktigt roligt! Ska släpa med syrran osså men hon sjunger alt mest.

Har pratat lite med maken....men han är lite envis....vill inte riktigt inse att han skulle prioriterat om....men ja...det är inte lönt att älta....nu går vi frammåt.

Nu ska jag läsa vad ni pysslat med!

• ingenjörsbruden

Var förresten på klädparty på Rabdido igår...kul! Blev ngt litet inköp men funderar på att hellre nyttja trådens egen designer!

Blommis: Blev det något kap på auktionssidan?

Fru Bygg: Gick det bra på simmet? Härligt med mys! Man ska ju vara tacksam o glad över hur bra man har det o njuta av sitt liv....Leva här o nu!

Hvidis: Indianer? Gick fotbollen bra=gubben på bättre humör? Lilla söta E! Så många bissingar! Låter så ljuvligt med ballongjakt o kuddmys!

Daa: Spännande med vagnfunderingar..det finns många olika konstruktioner o varianter, svårt att välja kanske? Någon fundering på färg på vagn eller ni lutar mer åt köpa beg?

Heloise: Gott med kräftor! TRåkigt med tjafs... tror att det är bättre att sätta ner foten när det inte är fest eller alkohol i glasen.

Flamman: Skönt med djup sömn ! Trodde ni bodde ute i ödemarkerna men ni är mer "våldgästade" på en vecka än vad vi blir på ett år! Härligt o gott med ost o kex o vänner!
    O stockholmare anses väl "alltid" vara en sort för sig... Kanske egen art?

Ang sjunga på begravning...det är TUNGT....nog lite lättare kanske i kör.... Jag o lillbrorsan sjöng på våran morbrors (ingift) begravning....Vi sjöng/spelade nästan direkt o det kändes rätt skönt...för sen blev det svårt....men jag fokuserar SUPERmkt på toner o text....försöker sjunga extra bra för börjar tankarna vandra o tänka på vad man sjunger.....då är iallafall jag körd.....

Villemoa: Härligt med kräftis...dock inte så mysigt med mygg o kyla. Kommer ihåg att jag osså tyckte det sög att inte kunna göra lika mkt som innan....men kom ihåg...männen SKA hjälpa till mer när bebisen kommit.....för då har ju mamman oftast 100% att göra med bebisen.....o så behöver gravida kvinnor vila sig i form har jag hört...
    Fick höra av en kollega vars kompis flickvän fått ligga på sjukhus under hela graviditeten....fick inte behålla någon mat så det var fara på färde för bebisen o mamman.....

Nu måste jag jobba!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-30 08:17:47 följande:
    Kikar in och kramar alla som vill och behöver. Idag o imorron är jag på kurs. Har läst igenom hela kompendiet i helgen. Så det blev ingen dammsugning. Dammråttrona rullar runt där hemma... eller hur var det nu "änglatofflor" kallades de väl? Fjällbruttan, var är du????Vad mysigt ni verkar haft det i helgen alla!

änglatofflor... den var bra!

• ingenjörsbruden

Aleta skrev 2010-08-30 17:30:20 följande:
    Måste bara berätta vad lillan (snart tre år) hittade på medan jag var borta. Maken och svärmor satt och fikade när hon kom marscherande nedför trappan och sa: "Nu har jag ritat på soffan!"De rusade upp och mycket riktigt så hade hon med färgglada tuschpennor ritat på soffan och lite andra möbler och kuddar. Maken och svärmor satte genast igång med operation babywipe. (De lyckades inte få bort riktigt allt.)"Men varför har du gjort så här?" frågade de."Jo, för NU kommer mamma hem!" 

Hahahaha!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans