• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jag gjorde som Villemoa och ringde samma dag som jag fick +, fick komma på inskrivning i v 9. Men om jag hade velat så erbjöd de ett litet "före" inskrivningen samtal i v7 eller nått. 

Städning låter kanske inte så kul( fast jag som tycke rom att städa älskade att vara städtant ), men ett par timmar på restaurang kan ju vara roligt, speciellt nu när det inte är så varmt ute. Men det beror ju på hur man mår också.

Jag tror stenhårt på att det är en plusvåg, Blommis, Ninnis och Fru E's vågor kommer snart in!

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-30 11:42:53 följande:
    Undrar också var Fjällbruttan är. *saknar*Ingis: Kul att börja i kören och skönt med mysig helg. Vi har för övrigt en vagn hemma hos oss nu, ett blocket-fynd (tror vi). Jag, min dumskalle, kan ju inte släppa tanken på att nu när vi varit så kaxiga att vi köpt en vagn så kommer allt att gå åt skogen. Ett akut fall av skrockfullhet.
    Ja dumskalle ! Vi köpte en vagn redan i v16 och allt ser bra ut här Det är ju bara bra att vara förberedd.  Huliganerna kommer att växa och frodas. Vad blev det för vagn? Jag har ju tom planerat klart Jullans namngivningsceremoni, och då menar jag in i minsta detalj

Men det är ju mest ett resultat av att alla säger att när man får barn, då är det färdig sovit, färdig läst, färdig tänkt. Mao allt går åt helvete, fick höra det ett antal ggr i lördags, ja det och en miljard förlossningsberättelser, ingen trevlig

Tillslut frågade jag varför de skaffade ett till barn om det var så drygt med ungar, då sa de naturligtvis att det är ju så mysigt med barn, mhm Jag förstår ju att folk menar väl, men det blir lite fel haha...

Resultatet är iaf att Jullans namngivningsfest är planerad, inbjudningskorten klara etc

• Heloise

Ja du Blommis din cykel behöver verkligen skärpa till sig! Tur att du får komma in snabbt och att hon var trevligare

• Heloise

Jag var också lite kluven till det där med svängbara hjul, å ena sidan verkar det ju jättesmidigt, å andra sidan mindre praktiskt, när man vill ut och gå på snöiga vägar. Om det blir hälften så kallt i år som förra året, så kom jag framtill( det skulle vara fel att skriva vi för Panzer bryr sig faktiskt verkligen inte ) att jag prioriterar en varm ombonad vagn med gung i, och då en en stor emma bra. Till sommaren är det kanske dags för sitt vagn och då kan man väl köpa en med svängbara hjul?

Det kommer nog att bli liiiite känsligt det här med att vi inte vill ha dop, mormor pratar om dopet redan nu, hon kommer nog inte att hoppa av glädje när hon får höra att det inte blir nått dop. Men vi har min dopklänning och Panzers dopklänning, en för flicka en för pojke, vi kan väl knöka in bebisen i en av dem och ta kort så blir kanske mormor nöjd?

• Heloise

Fina huliganerna!

Nu ska jag ta en dusch och så iväg på stan för lunch med en kompis, och sen ska jag tala om för chefen att hon måste skriva ner all inkomst för 6 år... kan bli kul men det är mest troligt att det blir lite tråkig stämning

Jag är lite sen ibland men jag har precis kikat igenom solsidan, och hur kan jag ha missat det?

• Heloise

Grattis på bröllopsdagen Ninnis!

I dag har jag en "låg" dag och håller mig härifrån tills det blir bättre.

Kram

• Heloise

Tittar in och kramar om alla!

Har precis som dig Flamman något som sitter mellan mig och allt det fina och trevliga just nu. Idag är inte alls en bra dag, ni vet det där jag sa om att jag måste göra nått jag verkligen verkligen inte vill för att skydda min egen lilla familj, Den dagen är här nu... Iofs är jag svag och vek och lämnar över det till min man och låter honom göra hundgörat, men beslutet det var mitt, och det var inget lätt sådant.

Skickar styrke kramar till dig Flamman, låt inte det svarta slita dig i stycken!

Och till dig Blomman för att du är du

kramkram

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-09-01 12:39:14 följande:
    Det finns en liten där inne i min mage som har ett hjärta som slår!! Den är 6,7 mm stor, eller liten kanske man skall skriva... ska dit på ett till vul om knapp tre veckor, då skall den förhoppningsvis vara större så man kan se lite mer sa läkaren. Känns så skönt att allt är bra så här långt!!
    Åh vad underbart!
  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-01 12:53:25 följande:
    Flamman, det finns en väg. Håll ljuset högt.Heloise, jag vore hedrad ifall du skulle vilja berätta vad det är som händer (inboxa om du vill). Förutom det, så skickar jag en kram och extra styrka.
    Klart jag ska berätta, har bara inte velat sulla ner tråden med pappa-tjafset, för det är så otroligt tråkigt och fel i en bebistråd, där alla längtar, vördar och omhuldar barnen, sina egna, de barn man drömmer och hoppas om och alla andras barn.
  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-01 13:15:59 följande:
    Nähä du Heloise! Nu sätter jag er foten! Det här är INTE en gulli-gull tråd. Här får det förfärliga och smärtsamma också plats. Inte bara "vill bli gravid-ångest" uatn allt som man har inom sig. Bara så du vet det från och med nu. Att vara barn innebär att man har föräldrar. Att ha familj innebär att ha männiksor omkring sig som ingår utan att man valt ut dem själv. Det har-ska gudarna veta-sina sidor. Alla sidor ryms i en tråd som heter "i vått och torrt, genom alltoch inget tillsammans"Gå aldrig undan av sådana skäl! Gå bara undan om du behöver det spacet. Okej?
    Nej inte gulligull det vet jag, men det är så skitigt, så smutsigt, så fruktansvärt jävla fel att det känns som att jag drar ner saker till en helt ny nivå av lågt... Och  för er som inte vet det, det rör sig inte om övergrepp, eller misshandel utan om att ha en pappa som förfalskar mitt namn, drar på mig räkningar som inte är mina etc.

Sen kan det nog vara så att jag faktiskt skäms, för när jag tänker efter  så framstår jag som så otroligt korkad, naiv och okunning. Tvärtemot vad jag vill framstå som

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans