• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blommis: så frustrerande med denna opålitliga cykel! Bra att du får komma på undersökning.

• Daa

Heloise: bra, då har vi inte ställt till med något.
    Det är en emmaljunga med några år på nacken, men fräsch. En ligginsats och en sittinsats, och dessa kan man vända framåt eller bakåt (och så en tvilling-åkpåse med fleece inuti ♥). Det hade varit lite trevligt med svängbara hjul fram, men fasta är ju å andra sidan bra när man ska promenera på byavägen vintertid och det har jag ju tänkt göra. Jag ska fixa lite remmar så det blir lättare för mig att slänga in vagnen i bilen. Men det var precis att den rymdes i vår kombi!

Här har inte planerats så mycket, men mamma har börjat fixa så att vi kan ha två likadana dopklänningar.

• Daa

Fru E: nu måste jag logga in på arbetstid och säga Du fixar det! Du kan det där! (för visst har det där 8.30 med något som börjar på M och slutar på C att göra? ) *börjar hålla tummarna lite smått redan nu* Spännande...

• Daa

Kikar in för att gnälla över ögonmigrän med påföljande huvudvärk (fast synrubbningen har försvunnit nu och det är ju skönt).
    Acetylsalicysyra is da shit när det gäller sånt, men det är ju ingen hit när det finns bebis i magen. Panodil hjälpte inte alls. Om inte huvudvärken släpper snart så får en arbetskamrat skjutsa hem mig.

Men viktigast av allt: Hur gick det, Fru E?
    Har ju varit nervös större delen av förmiddagen.

Får kommentera resten senare.

• Daa

Hej.
    Min dator är segare än jag ikväll (dess dagar är räknade), så jag får nog snällt finna mig i att kommentera från minnet. Och det kan ju bli hur som helst!

Välkomna hem, lanovia och Aleta.

Fru E: attans, så surt med den skitgrejen! (Men jag tror på dig, du fixar det nästa gång.) *hoppas på att du får tid snart igen*

Ninnis: gullhunden! Skönt att det gick bra på dagis. Och grattis på bröllopsdagen.

Heloise: kram på dig. Stämmer in med övriga, här får man vara låg. *kramar om igen*

Fru Sy: bra att du får hjälp. Hoppas det fungerar nu. *håller tummarna inför morgondagens VUL*

*vinkar till Ankan*

*kramar om Blommis ordentligt*

*noterar: Kaffe och två panodil.* Tack för tipset, Blommis. Jag hoppas att det inte ska komma till pass senare, men om det gör det, så ska jag komma ihåg.
    Mår för övrigt betydligt bättre nu, efter att ha åkt från jobbet (min arbetskamrat som skjutsade hem mig tyckte att det var så mysigt att få se på vår barnvagn. ) för att sova bort några timmar. Imorgon är jag förmodligen helt återställd, även om jag känner mig något klenare än vanligt just nu.
    Jag får ögonmigrän ungefär en gång i månaden i perioder. Sedan försvinner det och så glömmer jag bort att det finns och mitt rör med treo hinner bli för gammalt. För en månad sedan hade jag ett anfall (när vi var på gatufestival, riktigt illa tajmat) som försvann efter ca en halvtimme, utan huvudvärk men med lätt illamående som höll i sig tills jag fick sova. Den här envisa huvudvärken är jag inte van vid. No niin, den är nästan helt borta nu.
    Villemoa: ja, det blir genast besvärligare när man inte kan ta det man brukar. En treo vid första symptom brukar verkligen ta ihjäl anfallet för mig.

• Daa

Nu har datorn vaknat till liv en aning...
    Andbeyond: grattis till alla vuxenpoängen.

Aleta: påhittig tösabit. "NU kommer mamma hem!"

lanovia: duktiga lilla E som tycker om att åka bil.

Villemoa: grrr för A-kassan som slarvar med papper. När det är så viktigt!

Fru Bygg: hoppas du kryar på dig till kursen. Klart att det kommer att kännas tomt utan tösen.

Flamman: jobba inte ihjäl dig bara. *får otäcka visioner om högar med hysteriskt mycket papper*

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-09-01 09:33:00 följande:
    Äh, nog vet jag hur det här fungerar, jag vet vem som bestämmer. Det är ju JESUS!!! Det är ju han som har tänkt ut allt det här *slog ut med händerna och tittade sig omkring*" Fröknarna tror nog att vi har sektliknande tältmöten hemma eller nåt...

• Daa

Flamman: jobbigt med så mycket att göra Kan bara önska dig lycka till och skicka en massa uppmuntrande tillrop och kramar.

Ninnis: gulliga vovven! Jag kan se honom framför mig, där han skuttar in. *hjärtar*

Fru E, förresten: förutom det nesliga och supersura med den där lastbilen, hur kändes det med uppkörningen? Lugnt i övrig? Kommer jag ihåg helt fel, eller nämnde du att du var orolig att nerverna skulle ställa till det? *kramar om*

Ingis: det låter jätteroligt med kören!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans