Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

Jag fick panik helt plötsligt. Jag måste ju fixa nåt  i matväg att ta med mig till tjejfesten imorgon !  Vi brukar alltid ha knytis. Alla tar med sig något ätbart till att ställa på bordet.

Har ni underbara kvinnor något tips eller recept på något enkelt, gott som man kan göra och ta med sig? Det får gärna vara något som inte behöver ätas varmt.

• Norrskensflamman

Halli hallå!

Grattis till namnsdagsbarnet, som dessutom är så duktig och sover  i egen säng hela natten

Daa; jobbigt med handväska på vift. Jag är f ö en sån som jämt gör så där... glömmer saker alltså.

Igår ringde mina päron och frågade om jag hade något emot att de hämtade barnen på em. och tog hem dem till oss och dessutom tog med sig en stoooooor gryta med renköttsoppa med klimp. Eh.. NÄ jag har definitivt inget att invända Även brorsan och frun blev inbjudna. Så när jag kom hem sönderstressad från jobbet kom jag till dukat bord och jag behövde bara... sätta mig och äta Ljuvligt!

Nu har jag varit och lämnat flickorna till brorsans fru som var i bagarstugan och bakade klådda. Flickorna hjälpte ivrigt till. Sen får dom sova hos brorsan och ha Halloweenmys där.

Själv ska jag på Halloweenfest med härligaste tjejerna, vi ska ha klädbytarkväll igen. Flera av oss är gräsänkor, så det lär bli livat En av tjejerna fyller dessutom år på måndag så hon bjussar på mat o tårta!

Jag ska vara helsvart och så har jag köpt mig en peruk (hoppas den passar) med långt korpsvarthår och sliver slingor. Till det självlysande små spindlar som jag tänkte trassla fast i håret om det går. Och en långt silverhalsband med grov kjedja och en stor silver och strass-spindel. Sotsvarta ögon och blodröda läppar på det tänkte jag också.

Nu  måste jag slänga mig i duschen och börja fixa.

Kram!

• Norrskensflamman

*en jävligt bakis Norrskensflamma som går på sparlåga idag, tassar in*

.......gaaahh..... ska aldrig mer dricka...... inte förrän nästa tjejfest i alla fall........

Fy vad bakis jag har varit idag. Var upp vid 9, drack vatten och Panodil. Allt kom upp i retur ganska omgående. Har sen sovit till kl. 12, då vaknade jag av att barnvakterna kom hem med kidsen. Tur att T hade nyckel med sig att låsa upp dörren, för jag hörde inte att de kom !  Fin-fin morsa man är. Men det är därför jag tycker det är bäst att de sover borta när man ska på fest.

Skitkul hade vi i alla fall!!! Ja, jag bölade ju nån sväng där, behövde lätta på trycket lite grann. Mycket ångest som behövde få pysa ut. Men sen var det fullt ös, medvetslös Med så härliga, varma, kärleksfulla, livserfarna kvinnor går det inte att ha tråkigt

Vi åt jättegod mat, drack, dansade, bytte kläder (ja, vi klär av oss helt ogenerat i underkläder och provar kläder hej vilt). Vi hade klätt ut oss också och gjort oss Haloweenfina, somliga lite grann bara och somliga hade slagit på stort (mig kände de inte igen när jag gled in t ex ).

En av tjejerna, som är ny i gänget, undervisar i orientalisk dans, magdans, zigensk dans osv, tävlar ofta och uppträder och har en skola i Ry. Hon bor växelvis där borta och här i vår kommun.
    HOn hade en present till en av tjejerna som fyllde år: En privat dansuppvisning, med fantastisk dräkt och bjöd på en hejdundrande show. De andra tjejerna har gått på intensivkurs hos henne, men jag kunde inte gå, så de visade också lite av vad de lärt sig. Helt fantastiskt Nästa gång hon kommer hit ska jag också gå. Om inte maken ställer upp så tar jag ungarna med mig, eller ordnar det på nåt vis. Fasiken så kul det verkar.

Det snöade lite igårkväll, men inatt när vi skulle gå hem så hade allt smält och det regnade. Så vi gick 2,5 km i regn och slask, så jag var både dyngrak och dyngsur när jag kom hem.

En blöt fest i alla bemärkelser alltså. Men ack så välbehövligt för den här Flamman.

• Norrskensflamman

Min väninna har lovat att köra hem min bil, för jag vågar faktiskt inte sätta mig bakom ratten öht idag !

Tyvärr hade jag inte kameran med mig igår, men om jag kan tigga till mig nån bild från de andra tjejerna ska jag försöka delge er.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-31 15:27:25 följande:
    Vi måste orient-dansa på vår maskerad!
    Jaaaa! Det måste vi. Och vi har ju en utmärkt instruktör i Aleta också

• Norrskensflamman
    Aleta skrev 2010-10-31 15:07:07 följande:
    Vilken härlig kväll med härliga tjejer Flamman!Orientalisk dans är underbar, det måste du bara testa, tjejerna kanske kan vara med på ett hörn om du måste ta med dem?(Kan du inte inboxa tjejens namn, det skulle vara kul om det är någon jag känner.)
    Jag inboxar!

Ja, det är så livsbejakande liksom orientalisk dans. Detta gäng tjejer är allt från 29-55 år, med både smala och valkiga midjor, små och stora bröst, smala och breda höfter. Det spelar liksom ingen roll, alla är kvinnor.

Dessa tjejer är så otroligt varma och härliga. Kom in där i rummet och omslöts av sån kärlek. Fick gråta en skvätt och häva ur mig lite skit och alla är så stöttande och underbara. Och bra på att peppa. Och alla vet hur man har roligt

• Norrskensflamman

Och så för en stund sedan fick jag ett Skype-samtal från bästa väninnan med dotter. De är framme i Indien. Vi fick se dem, prata med dem, vinka, se utsikten över havet och de har det verkligen underbart! Puh, så skönt att det finns Skype. Helt plötsligt känns hon inte så långt borta. Men såna där tête a tête samtal blir det ju inte med henne på ett bra tag...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans