-
Okej, då fattar jag. Men du , är det inte lite märkligt det där du nämner sist Ingenting är riktigt logiskt när det kommer till den här IVF-cirkusen!passionsblomman skrev 2010-11-02 22:50:40 följande:Flamman, en tvillingbörd är inte "värre" för att den sker via IVF. Men man vill inte uppnå tvillingbörder, då det är mycket, mycket större risker med en sådan än med enlingsgraviditet. Och tidigare hade man väldigt höga siffror för tvillingbörd just när man gjorde IVF. Det är därför man slutat att rutinmässigt sätta tillbaka två embryon-vilket man gjorde förr.Risken (man pratar alltså inte alls om chans utan ser det helt som risk) för två är dels större pga hormonbehandlingarna. Pergotime tex, ökar klart risken för att man lossar två ägg istf ett, och delsfinns ju risken att ett ägg råkar dela sig till två.Jag själv tänkte förut, vaffan de får sätta tillbaka ett gäng, jag ta rhellre fyra än inget "typ. Men riktigt så tänker inte doktorerna... och när de frklarar gör man inte det själv heller¨!Värt att notera är att trots att man slutat sätta tillbaka två i taget, så är resultatet för fullbordade graviditeter BÄTTRE nu än då.
-
MIn väninna håller på att försöka skaffa ett syskon till sin yngsta dotter.
Äldsta dottern, som är i tonåren, blev hon gravid med på "naturlig" väg. Sedan hade hon något missfall, gjorde någon abort. Sen så ville de ha ett syskon (med en ny man då). Där tog det stopp. Jösses, vad många utredningar av honom och henne, så många missfall hon gick igenom. De flyttade dessutom till ett annat landsting, en av orskerna var jobb, men även det här med IVF-biten vägde tungt. Tillslut så fick de en IVF-dotter, om man kan kalla henne så. Och nu har de försökt i några år att skaffa ett syskon. Hon har redan gått igenom ett flertal missfall. Dock har de inte gjort något IVF ännu. Men det lutar nog åt att det blir det nu. Jag önskar så innerligt att de ska få ett till litet barn!!
-
Jomenvisst är det så, att det är så himla personligt och skört det som många går igenom här, att man får komma in lite varsamt. Av den anledningen brukar jag faktiskt sällan gå in i den andra tråden. Det är mest om jag vill se om DU är där och pocka på din uppmärksamhet att jag känner mig ensam, eller kolla om det hänt dig någotpassionsblomman skrev 2010-11-02 23:03:57 följande:Flammangumman! herregud, du har verkligen hängt länge nog i den här tråden för att vara stammis hördu! Och det är ju sannerligen inte bara barn vi pratar här heller (shit vad trist det skulle bli).Däremot behöver man här inte be om ursäkt för att barn-vare sig födda leller öfödda tar upp ens värld. Det är liksom en frizon just för allt man grubblar över. Och just eftersom allt kommer en så nära när det är de största sakenrna man delar med varandra, så kan det kännas lite skört bland tror jag när tråden växer. det är iaf min erfarenhet från granngtråden. Och det är helt klart därför som de som kikar in därifrån jämt skriver saker som *tassar in*, för att man vet att trots att det är ett helt öppet forum, så är den här typen av trådar djupt personliga och inte lika lättinhoppade som "vanliga" trådar. ÅTERIGEN hoppas jag att ingen känner sig avspisad.
-
*boxar, boxar, boxar, biter, fräser, vrålar, ryter, kickboxar lite också för att avsluta med ett Hulkenvrål!!! SEN, när jag är alldeles urlakad och liknar en urvriden trasa, med flammande kinder dock, så tar jag tacksamt emot de där tusenmiljader kramarna*Hvidbrud skrev 2010-11-02 23:09:33 följande:Finaste flamman: megajättesuperduperkram till dig och håller upp ett par sparringhandakar (eller vad det heter) och hänger upp en boxboll banka på för du ska tömma ut lite ånga innan du smäller av! Boxa boxa boxa!!! Ut med sketen! Här, en arm att bita i! Och tusenmiljarder kramar.
-
Sådär! Nu känns det mycket bättre! TACK Hvidis Sparringpartner
-
Hörru, Hvidis, har inte du nåt UL snart så vi får veta vem som lurar där inne i magen (eller ni kanske inte vill veta det i förväg)?
Vi ville inte veta. Eller jag snarare. För maken spelade det nog ingen roll, men han körde på min linje. Det var så kul att ha de där gissningarna och vadslagningarna under nio månader om VEM som bodde i magen. Sen när de väl föddes så tog det typ 5 minuter innan vi kom ihåg att kolla vad vi fick
-
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!Hvidbrud skrev 2010-11-02 23:21:20 följande:Jo, flamman, typ i morgoneftermiddag!
Åh så spännande. Tänk om du också klämmer till med en dubbel??
-
Jag har aldrig stiftat bekanskap med pinnen. Hos oss (på den tiden då det begav sig) så gjorde de bara ett vanligt UL nångång i vaddå, v18? Minns inte riktig. Med K gjorde jag dock två, ett lite tidigare.Hvidbrud skrev 2010-11-02 23:30:27 följande:Nä, vi har ju sett ett litet tickande hjärta på VUL (du vet pinnen...) I morgon ska vi se att allt ser ut som det ska och att det utvecklar sig rätt där inne. Tycker att det är lite läskigt, för man kan ju hoppas hur mycket som helst, med det finns ju ingen garanti. Och de val man kanske blir tvingad till att overväga, de möjligheter och framtidsutsikter som man har, det är svårt. Så jag tycker att det ska bli skönt när nuppet är klart och vi vet lite mer iallafall fall. Kön är för tidigt att se, det får bli nästa gång! Men har inget emot att veta. Det är tillräckligt spännnde ändå!
Vi blev inte erbjudna något annat, som NUPP t ex. Detta trots att jag var way over 30. De sa att man ska vara över 38 för att göra nåt prov, jag tror det var fostervattensprov (vad kallas det nuförtiden)?
-
Fan, vad gammal jag kände mig nu. Som ett fornminne. Såååå länge sen var det väl ändå inte Hmm... få se nu... Lilla K är 5½ !!!
Går och lägger mig för nu värker gamnacken igen!
Natti
-
Lycka till imorgon alla ni fina!