I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Blommis: What the f-ck?!?!
Vilka rövhål! Man blir ju helt matt...
*vinkar till Ninnnis och Fru Bygg och springer vidare*
Blommis: What the f-ck?!?!
Vilka rövhål! Man blir ju helt matt...
*vinkar till Ninnnis och Fru Bygg och springer vidare*
Men det är så där jag pratar! Skriver gör jag på ett heeeelt annat sätt än jag pratar. Nu är man ju liksom lite mer anonym här så nu kan man släppa lös lite mer
Tacka vet jag bandy. Nästan inga skydd alls
Piiuuuh... middagen är undanstökad. T hade fått läxa som en fritidsfröken svängde förbi med på vägen hem. Den och alla andra blad de jobbat med två dagar är också avklarade. Med lite gorm förstås.
Nu badar ungarna. Badkar är GULD värt när man har kids!
Nu ska jag bara skrubba upp dem, borsta tänderna och slänga dem i säng.
Jesus, vad jag är sugen på VIN! Det var evigheter sedan. En månad tror jag. Åtminstone tre veckor sedan!
Å andra sidan rätt skönt att ha några vita veckor. Okej, jag har druckit lite konjak i medicinskt syfte när jag varit förkyld. Maken har inte druckit en droppe på hela tiden sen vi kom hem. MÅste vara rekord. Inte ens öl har han druckit! Hade iofs varit slöseri eftersom allt som han intar sprutar ut där bak inom 15 min, pga penicillinet. Men nu har han slutat äta de där tabletterna, han fick skit(!)ont i magen tillslut.
Ninnis, så härligt med myskväll mitt i veckan. Sånt uppskattas av en f.d. pendlaränka kan jag tänka mig
Åh, vad jag blev sugen på surströmming!!!
Mäh!!! Blomman, det är ju videouthyraren som borde anmälas för bövelen!!!
Sådär ja. Nu har jag två rena ungar som sussar sött.
Snart ska jag gå och tvaga maken också. Han behöver lite assistans fortfarande i duschen med den där jäkla foten och såret och kryckorna och allt.
Åsså har jag beställ pellets för 9000 kr. Fy fasen vad dyrt det också har blivit då !
Det eventuella kompisbesöket med familj kommer inte i helgen när de hörde att influensan härjat här. De har ju en litet bebis, så de ville inte komma. Så tråkgigt...NOT! *hornen växer ut i pannan* Men allvarligt, jag vill inte ha hit nå gäster i helgen. Nästa helg, fine, men inte i helgen tack!
Blomman, vad händer med barnaföderskan i andra tråden?
Hur skriver jag egentligen??? "En litet bebis, tråkgigt och jag har beställ..." Jag tror jag måste be att få modersmålsundervisning i svenska jag
Vet ni föressten att om den ena tar duschhandtaget och den andra fotfilen så har man två telefonlurar och kan prata med varann i telefon Mina döttrar gör jämt det. Jag blir så full i skratt varje gång de sitter och pratar i telefon med varann, mitt emot varandra i badkaret. Nästa gång ska jag smygfilma dem med videokameran!
Vi har bekanta där hon pratar ryska med dottern, han pratar finska med dottern, mellan varann pratar de finska och på dagis och med kompisar snackas det svenska.
Flickan är 2½ och talar tre språk.
Har fler exempel: mamma talar ryska, pappa finska, med varann pratar de engelska. No problem, ungarna pratar alla tre språken flytande. Visst ÄR barnens hjärna HELT fantastisk?!